Köpfest på blocket :-)

Jag prutar alltid på saker jag köper på annons men respekterar även dom som skriver att dom inte går ner något mer i pris och dom ringer jag inte!

Sen att försöka sälja 01-02 till drömpriser är för mig lite konstigt då man åtminstone borde ta en koll på hur prisläget ser ut innan man lägger ut hojen!

För mig är väl i stort sett bara en hoj intressant och det är den svarta k5 och dom är fortfarande dyra oavsett vad andra k5 kostar!

Det är sant. Om man kollar hur många hojar 00-02 som försvinner ifrån blocket, som ligger runt 55-60 k... nada
Inte ens 05 sälj för 65... Har legat inne länge nu
http://www.blocket.se/vi/17868179.htm?ca=17_s&last=1

Nej just nu ne.. men det är ju likadant även på våren och sommarn. Det jag menar att ibland kan det löna sig att lägga till 10K och få 3år nyare hoj. Och det är det jag inte riktigt förstår...

Skitsamma iofs.... blir man inte av med det är det bara fortsätta åka på det till våren....:)

///Micke

Nej just nu ne.. men det är ju likadant även på våren och sommarn. Det jag menar att ibland kan det löna sig att lägga till 10K och få 3år nyare hoj. Och det är det jag inte riktigt förstår...

Skitsamma iofs.... blir man inte av med det är det bara fortsätta åka på det till våren....:)

///Micke

Helt rätt :tummenupp
Vi är många som letar hoj. Men man väntar på det där klippet...
Dom försvinner så jäkla fort bara.
Verkar som att många resonerar som du. Om jag inte får den såld fortsätter jag att köra på den.

Jag brukar ju sätta ut mina grejjor på blocket till bra pris av två anledningar.

1. För att få en snabb smidig affär

2. För att slippa såna som tror dom kan pruta 30000:-

Jag brukar ju sätta ut mina grejjor på blocket till bra pris av två anledningar.

1. För att få en snabb smidig affär

2. För att slippa såna som tror dom kan pruta 30000:-

Det absolut bästa är ju att sätta ett riktigt bra pris på en gång. Då får man inga problem att sälja prylarna dessutom kan man avfärda prutnissarna direkt då det förhoppningsvis finns andra köpare på kö som är villiga att betala vad man begärt. :)

själv har jag alltid en liten prutmån på grejjer jag säljer, folk blir så jävla nöjda om dom tror att dom lyckats snuva mig på en tusing eller två att det nästan blir grunden för köpet bara det :)

själv har jag alltid en liten prutmån på grejjer jag säljer, folk blir så jävla nöjda om dom tror att dom lyckats snuva mig på en tusing eller två att det nästan blir grunden för köpet bara det :)

Jag kör lika dant.:tummenupp
Sätter ut billigt och prutar ca 1-3 tusen.
Man blir snabbt av med objekten

pruta tycker jag visst att man skall göra men med måtta,
man kanske inte skall gå ner mer än 10-20% på utsatta priset
sen finns det ju dom som skall pruta över luren vilket jag inte kan förstå.
:ey vad e sissta priset!

Ett bra köp är det som har genererat minst förlust efter försäljning.

Köpte en 9-5 för två år sen för 60.000:- (dom låg på 60-70 då), lagt ut lite över 30 papp på renovering, jag blev erbjuden 20 för den i inbyte, ca 35.000:-ligger dom på nu :yoparty måste vart ett kass köp..
Köp SAAB :rolleyes:

Last edited:

///Micke

Jag tror att de något höga priserna på -02:or Vs -05:or kan bero på en väsentlig prisskillnad i försäkringspremie. Man har 50.000 till att köpa hoj, men man har inte råd att lägga mer än 12.000 per år på en försäkring.

Smörgåsbord!

Problemet med smörgåsbordet, är väl att ens egna mackor följer med i den nedåtgående spiralen. :gnissla Får väl stoppa dessa i frysen. Toyman

Köpte en 9-5 för två år sen för 60.000:- (dom låg på 60-70 då), lagt ut lite över 30 papp på renovering, jag blev erbjuden 20 för den i inbyte, ca 35.000:-ligger dom på nu :yoparty måste vart ett kass köp..
Köp SAAB :rolleyes:

Shit alltså. Bilaffärer tycker jag alltid går åt pipan, vilket märke det än är.:gnissla

Det är ett helt ok pris tycker jag med tanke på att cykeln är importerad och ej reggad.
snyggaste färgen med :tummenupp

//Dio

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph