Köpare från utlandet

Status
Ej öppen för fler svar.

Conny65

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2011
Hoj
09 Kawasaki VN900 CLASSIC
Jag skall sälja min bike. Nu får jag mail från killar i UK. Dom är J-ligt intresserad av köpa den. Och dom hänvisar till Paypal Online. Vad är erfarenheten av det undra jag. Hänvisar till att dom skall använda en svenka postväxel. Kan man använda det utanför våra gränser el???? Hoppas ett snabbt från er alla.:tummenupp
MVH Conny:yoparty

Sorry kompis, de är tyvärr inte "jävligt" intresserade av att köpa din hoj däremot jävligt intresserade av att blåsa dig på stålar.

Radera SMS:et/mailet, sänk priset lite till på blocket och hitta en köpare som faktiskt är beredd att betala svenska kronor för din hoj.

Jag tror att universums krafter vill att det ska finnas minst en "blir jag blåst av paypal-snubben från bahamas på blocket??" -tråd på forumets förstasida.

look_sir_trolls_123.jpg

Men hur har ni gjort när ni verkligen sålt till någon från utlandet?
Någon måste väl ha gjort det?
För många årsedan sålde jag en bil till Österrike och fick kontanter i näven, köparen hade nya skyltar med sig som han satte på bilen och jag skickade in ägarbytet som vanligt med tillägget att det handlade om en export.
Det funkade även om det kanske inte var helt rätt procedur.
Hur görs det rätt och smidigt idag?

Men hur har ni gjort när ni verkligen sålt till någon från utlandet?
Någon måste väl ha gjort det?
För många årsedan sålde jag en bil till Österrike och fick kontanter i näven, köparen hade nya skyltar med sig som han satte på bilen och jag skickade in ägarbytet som vanligt med tillägget att det handlade om en export.
Det funkade även om det kanske inte var helt rätt procedur.
Hur görs det rätt och smidigt idag?

På samma sätt (men du måste väl skicka med nummerplåtarna till Transportstyrelsen?)

Dvs du får pengar i handen, sen skickar, och oftast är det så knasigt att seriösa köpare vill se varan i verkligheten.

Tack för att jag tråkar ut er alla här med dumma frågor om Pay Pal men är tacksam för alla svar som jag har fått tillsnu.

MVH Conny I

Tack för att jag tråkar ut er alla här med dumma frågor om Pay Pal men är tacksam för alla svar som jag har fått tillsnu.

MVH Conny I

Det är lugnt. I min värld är forum till för att ställa frågor och få svar. Dock ser jag allt oftare TS få skit för att öppna upp trådar om minsta tillstymelse till svar på närliggande ämna skulle finnas i annan tråd. Då kan vi ju stänga ner all form av nyproduktion av trådar på SH eftersom allt redan mer eller mindre har avhandlats.

Jag skulle istället vilja säga tack till alla er som startar trådar trots att ämnet redan finns. Det ger oss andra något nytt att läsa på SH varje dag. Snart kommer nya trådar om vinteravställning, ska bli gött att läsa om olja, filter, luft i däcken, depåstöd, lakan vs kapell. Trots att det hela har avhandlat 2000 ggr tidigare kan man alltid antingen få lite nya tips, bra påminnelser eller kunna hjälpa någon annan.

ps. Även jag tycker det är bra att söka svar i gamla trådar, men jag kommer aldrig dryga mig om du skulle råka glömma det ds. :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back