Sälja hojen utomlands?

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Har en intressent som vill köpa hojen och hans namn låter Brittiskt.
Vi har bara haft mailkonversation och kommit överrens om pris och dyl.
Han vill att jag skickar honom en paypal-request på pengarna och skriva adress där den ska hämtas av ett fraktbolag.

Någon som har sålt på ett liknande sätt?

För att göra en lång historia kort.

Detta är till 100% en scam. Glöm detta och sälj hojen som vanligt i Sverige.

Brukar vara på låtsas de "sätter" in för mycket & ber dig att sätta in överskottet till fraktbolaget. Grejen är bara att du inte har fått några stålar. Jag har nog fått 5 såna förfrågningar förra året bara be dem att gå & knullasig.

Ok, men om jag får pengar först via paypal?

(Edit: redan när man såg rubriken på tråden så anade man att det var ett scam)

Paypal kan dra tillbaka pengarna vilket är ganska vanligt i Scams, alternativt får du falska bekräftelsemail om att pengar är insatta som i själva verket inte finns på det Paypal konto)

Om du inte har en väldigt speciell hoj så är det aldrig lönt för någon från utlandet att köpa hoj i Sverige, hojar är med några få undantag (t.ex. våra nordiska grannländer) billigare i andra länder varför en engelsman som letar hoj antagligen hade gjort en bättre affär i Tyskland eller Italien om han ändå ska ta klyddet att importera. Om någon dessutom osett vill köpa en hoj och själv stå för frakten och ta en massa risker att bli blåst av dig så kan du vara 100% säker på att det är en bluff. Låter det för bra för att vara sant så är det det, åtminstone i den här formen av affärer.

Last edited:
bara googla namnet. Är det nigeriabrev så poppar det garanterat upp på flera ställen. Dom är inte så påhittiga dom där.

COD är det som gäller, fraktbolaget ger dig pengarna i handen när dom hämtar hojen.
Om det inte går att lösa på det sättet, glöm det.

Engelsk köpare!??

Hej!
Han är i full verksamhet fortfarande! Han kallade sig för Mark Scott och bor i London UK(?) Samma förfarande...han vill direkt sätta in pengar på PAYPAL kontot. Bara köpa den utan prut o fraktbolaget skulle komma o hämta direkt! Varning! Varning!

Hej!
Han är i full verksamhet fortfarande! Han kallade sig för Mark Scott och bor i London UK(?) Samma förfarande...han vill direkt sätta in pengar på PAYPAL kontot. Bara köpa den utan prut o fraktbolaget skulle komma o hämta direkt! Varning! Varning!

Det tog inte många timmar efter att jag hade annonserat ut Busan på Blocket förrän ett erbjudande kom från UK med förslag på PAYPAL-betalning och hämtning via transportföretag. :D Hoppas ingen här har blivit lurad.

För mig kallade han sig Edwin Frank. jag sa bara till han att han var en äcklig parasit och skulle gå o hänga sig i närmsta träd.... Ingen ide att ödsla för mycket tid på sånna..

En gryyymt underhållande sida i ämnet; http://www.419eater.com/html/letters.htm

Folk är bra kreativa! Gillar speciellt den där scammern går med på att göra en stor, ruskigt ful tatuering på armen samtidigt som han har en fisk på huvudet för att få pengarna överförda :rofl

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back