Köpa telefonstolp?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Yo!

Jag vet att Telia slutförvarar sina kreosotstolpar men undrar om någon vet var man skulle kunna få tag på ett lass sådana?
De plockar ju ner en massa ledning så jag antar att det bör ligga drivor av de någonstans..

jelp mej

Med tanke på att det verkar vara olagligt att sälja stolpar nyare än nästan 40 år så är det nog ganska små drivor dom har kvar till salu isåfall.

Det är inte lov att sälja kreosotstolpar då de är klassade som miljöfarligt avfall.
Men en bekant var på jakt efter ett par stycken så han frågade det lokala kraftbolaget som höll på att byta ut dem om han kunde få köpa ett par.

Nej var svaret, men vi lägger upp dem här (mitt ute i skogen) och de hämtas efter helgen så om några "försvinner" under tiden är det inte mycket vi kan göra åt det. "wink wink" Så det är nog det enda alternativet.

Ho ho ho!

Själv rev de ner ett par stolpar i närheten av mig. Dock några år sedan men det följde med ett par hem.

Så det kan ligga i skogen någonstans nära dig :fakta

Jag slängde de i lördags dock. Så ytterligare ett tips är att kolla på soptippen och fråga om du får ta hem några.

:hej

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...