Köpa stulen hoj?

skerfe skrev:
2157892Det är väldigt lätt att predika när man inte sitter i den situationen. Det gäller flera här. Vad är era knäskålar värda?

Ja, men varför sätta sig i denna sitsen då om man inte vill göra nåt åt saken...sluta istället att umgås med buset så kanske du slipper behöva bry dig och ej lägga näsan i blöt nästa gång...alltså...antingen får du väl ta risken då helt enkelt att få en omgång....eller hur du nu väljer att göra.

Tror ju inte denna tråd kommer längre än så här...blir ju bara en massa örsch ju :rolleyes:

Ingen mer än jag som får konstiga vibbar här?

Jag tvivlar på att hojen blivit "stulen" över huvud taget.
Kan det inte vara så att trådskaparens polare gömt undan sin hoj, anmält den stulen, fått försäkringspengar, och nu erbjuder trådskaparen att köpa den "stulna" hojen billigt?

Hur som helst är det något som inte stämmer här... Det stinker bluff lång väg.

skerfe skrev:
2157658 Så du hade inte velat ha tillbaka din stulna hoj för mindre än FB's självrisk... :va

Bra att veta.

Om marknaden för stulna saker tas bort, hur intersant blir det då för tjuven!

skerfe skrev:
2157892 Exakt. Hojen kanske bara är trafikförsäkrad. Då har han inte ens fått ut något på försäkringen. JA, polisen är alltid det bästa. I detta fall iaf för den förra ägaren/ägarens FB. Men det finns ju risk för att det är mitt skinn som ryker.

Jag kan riskera mitt skinn för andras hälsa/välmående. Men inte för materiella ting. Allt annat i ditt inlägg vill jag inte ens kommentera.

Han sa rätt ut att den är stulen. Men jag har inte sett hojen, så jag kan inte bekräfta att den finns.

Det är väldigt lätt att predika när man inte sitter i den situationen. Det gäller flera här. Vad är era knäskålar värda?

Om någon kom till mig och ville sälja tillbaka min stulna cykel så skulle det sluta med att den lokala intensivvården fick en ny kund.

Lugn skrev:
2158693 Vill ägaren ha tillbaka hojen? Hade min cykel blivit stulen så hade jag helst sluppit se den igen...

Försutsätter att den var minst halvförsäkrad förstås. Hade den bara haft trafik och du kommer till mig och erbjuder din "deal" så hade jag inte släppt dig i första taget. Värt att tänka på är att du kan få stryk från båda hållen...

Vänta tills nån annan hälare köpt den och sätt dit henne (könskvotering) om det känns bättre.

Håller med vem vill ha tillbaks sin misshandlade hoj.
Fick tillbaks min stulna bilstereo men skiten funka inte :fatta!
Också ville dem ha pengar för den men fan heller det är min stereo så typ långfinger o hit med stereo jävlen sen orkade jag inte bry mig...
Skottpengar på folk som köper stöldgods det är ni som skapar marknaden för tjuvarna.. utan folk som köper stöldgods så stjäls inte prylarna

N.Blomqvist skrev:
2160338 Ingen mer än jag som får konstiga vibbar här?

Näe historian låter konstig.

Precis som folk sagt tidigare, köp inte skiten. Jefla snack om knäskålar, känns som om folk går händelserna i förväg ibland, bara för att man ringer polisen anonymt så blir man inte misshandlad. Brukar va mycket snack och lite hockey, givet finns det undantag.

Aldrig köpa något stulet då det är olagligt o sen blir det bara en massa problem. Finns det nåt annat alternativ ?? Skulle inte tro det ! :fatta!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon