Köpa stålomspunnet???

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Någon som vet vart man kan köpa stålomspunna slangar till bra priser gärna med någon eloxerings färg...

Komplett pris Fram och Bak med anslutningra och packningar???

Ska sitta på en retta 03:a

///Micke

Mr_Mike skrev:
2264850 Någon som vet vart man kan köpa stålomspunna slangar till bra priser gärna med någon eloxerings färg...

///Micke

Kollat Sponsorerna på denna sidan?

Å så finns det ju : Alright, lelles, touringbutiken, NBM Hydraulic, thefastone.co.uk , S-racing... Mfl...mfl...

Jag har ju inte nån Retta, så jag har inte kollat priser för den hojjen......

Men det är ju bara att kolla runt, om nu inte nån skriver snart med prisuppgifter :)

Dessa har jag på min Retta:
http://bikersneed.se/TA/goodridge/goodCarbolistYamaha.htm

(De är iofs inte färgglada.)

e17040007.jpg

Maranello skrev:
2264893 Dessa har jag på min Retta:
http://bikersneed.se/TA/goodridge/goodCarbolistYamaha.htm

(De är iofs inte färgglada.)

e17040007.jpg

Tycker 1295är lite väl för endast fram.... De brukar ju ligga mellan 6-800kr fram har jag hört.. Jag va mest ute efter att köpa både bak och fram till ett paketpris...

Men det verkar som att de endast säljer fram och bak för sig... spelar ju ingen roll egentligen, då det bara är att beställa bägge. Men jag såg en tråd som någon skrivit i, att han köpte fram och bak komplett för 1295kr men hittar inte den tråden...

///Micke

Hydroscand fixar slangar till dig efter dina mått för en spottstyver. Finns ingen anledning att köpa dyra "märkesslangar". Väl längd/dimension så klämmer de dit "oliverna" åt dig.

Köpte nyligen ett par på mcvaruhuset i sthlm för just 700pix. Verkar vara bra kvalitet, detta var komplett med packningar och skruvar.

Starstriker skrev:
2264931 Hydroscand fixar slangar till dig efter dina mått för en spottstyver. Finns ingen anledning att köpa dyra "märkesslangar". Väl längd/dimension så klämmer de dit "oliverna" åt dig.

Är det bra slang det?
Var och kollade på en hoj som var till salu som hade ena riktigt små slangar, såg ut och kändes konstigt?
Kan vara inbillning eller spelar det någon roll vilken dimension man har på slangen? Den stålomspunna vill säga. :tummenupp

tokmaa skrev:
2264967 Är det bra slang det?
Var och kollade på en hoj som var till salu som hade ena riktigt små slangar, såg ut och kändes konstigt?
Kan vara inbillning eller spelar det någon roll vilken dimension man har på slangen? Den stålomspunna vill säga. :tummenupp

Borde väl vara så att desto stabilare ytterhölje, desto mindre ytterdiameter kan man ha, innerdiametern kan ju fortfarande vara samma...

Och en eventuell liten skillnad i innerdiametern kanske inte gör så stor skillnad.?
LITEN skillnad alltså... menar inte 5 mm .. :D

OK, hade på min förra och dom var både feta och bra. skön känsla med ett finger. :tummenupp

okej...kvalar till dagens dummaste fråga, vilka är de faktiska fördelarna med stålomspunnet?

Mr_Mike skrev:
2264850 Någon som vet vart man kan köpa stålomspunna slangar till bra priser gärna med någon eloxerings färg...

///Micke

Kolla med motospeed... :hihi

Såg att den lokala mc meken hade Goodridge slangar sist jag var där.. får bli när nästa lön kommer tror jag.... Ninjans bromsar känns inte alls så trevliga som jag skulle vilja.. Speciellt efter provkörning av en 999'a :P

MiZou skrev:
2265358 okej...kvalar till dagens dummaste fråga, vilka är de faktiska fördelarna med stålomspunnet?
Slangen expanderar inte av trycket som uppstår när du klämmer åt bromshandtaget. Ger bättre känsla...

tokmaa skrev:
2264967 Är det bra slang det?

Jajjemen. Det är precis samma slangar som du betalat 1200 för i MC-affären. Själva slangen kommer säkert från samma fabrik. Så fort det blir ett märke på dom är det flera mellanhänder och priset blir därefter. Kolla upp Hydroscand där du bor. De finns lite överallt. Åk ner med en panna Absolut och se lite bedjande ut på fredagseftermiddagen så kan säkert nån snubbe i deras verkstad hjälpa dig!

Varför ska man ha stålspunnet bak???
Bromsar man ordentligt så har du ju i princip 0 bromsverkan där.

Håller dock helt med om att man ska ha stålspunnet fram på en R1, du får helt "nya" bromsar.

Skruvade loss mina gamla och lämnade in dem till IndustriPartner. De håller på med hydralik och byggde snygga, nya o exakta åt mig. 200:- / slang (ca 25 cm)

Dregen skrev:
2267370 orkar du förklara närmare?? intresserad...

Mindre svampighet. Då en vanlig slang expanderar går en del av ditt handtagsdrag åt till att expandera slangen för att sedan trycka på bromsen. På duken sitter det ju på original men på min gamla SR blev det som natt & dag. Helt ny frambroms.

Jag pröjsade 150 inklusive frakt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...