Köpa stålomspunnet???

Annars finns de ju de som nöjer sig med sk mytomspunna bromsslangar:
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2261895&postcount=1 :hihi
Nä, jag ska sluta.

Seriöst så tycker aven jag att stålomspunna slangar är ett verkligt lyft. Skönt med stumt handtag.
Kör med stålomspunnet och ISR. Det är märkligt att det inte är original med stålomspunnet på nya sporthojar när alla vet att skillnaden blir så stor och sporthojsköparna är en så krävande kundgrupp. :va Det är inte mycket merkostnad om man gör slangarna seriemässigt.

Mvh
Jörgen

Jörgen Karlsson skrev:
2270606
Seriöst så tycker aven jag att stålomspunna slangar är ett verkligt lyft. Skönt med stumt handtag.
Kör med stålomspunnet och ISR. Det är märkligt att det inte är original med stålomspunnet på nya sporthojar när alla vet att skillnaden blir så stor och sporthojsköparna är en så krävande kundgrupp. :va Det är inte mycket merkostnad om man gör slangarna seriemässigt.

Mvh
Jörgen
Nej det är ett verkligt mysterium att de inte sitter som original, har tom sett EU-moppar som har det som standard(!), i sammanhanget är det verkligen en marginell kostnadsskillnad, särskillt för R1/R6 som alltid får skit för sina bromsar på Masterbike-testen.

Gasa skrev:
2266730 Varför ska man ha stålspunnet bak???
Bromsar man ordentligt så har du ju i princip 0 bromsverkan där.

Håller dock helt med om att man ska ha stålspunnet fram på en R1, du får helt "nya" bromsar.

Jag har ju det! det är ju skitbra?.. :rolleyes:

Planering..

Ozzian skrev:
2271772 Nej det är ett verkligt mysterium att de inte sitter som original, har tom sett EU-moppar som har det som standard(!), i sammanhanget är det verkligen en marginell kostnadsskillnad, särskillt för R1/R6 som alltid får skit för sina bromsar på Masterbike-testen.
Det är föbjudet att tillverka saker, särskilt fordon som säljs "färdiga". :rolleyes:
Det måste finnas utrymme för "eftermarknaden", det är där de stora pengarna finns att hämta.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT