Köpa nån trevlig liten twin...

Bender

(¯`·.,¸¸,.·´¯`·
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Honda Spacy 125
Funderar på att köpa nån trevlig twin att toura lite på krokiga vägar med... Nåt man har råd att försäkra... Vad finns att välja på? SV650, TRX850, Ducce 750, några andra?

Sätt igång och tala om för mig vad jag ska köpa och vad som är bäst, men glöm inte att motivera varför...
 
Twin

Tjena Bender!

Jag har en TRX till salu. Så, så var det sagt... Jag lägger in en länk till annonsen nedan.

Om SV 650:n har jag hört och läst att den är en pigg trevlig liten maskin som är mycket underhållande på landsväg.
Letar du Ducce ska du inte ge dig på 600 och 750 -modellerna, de är för slöa, 900:an däremot är OK.

Min TRX(nu börjar det bli intressant!) är lättkörd och ger mycket positiv feedback vid sportig körning på landsväg och funkar även på längre turer(jag har åkt på semester till Italien på den). Min är lite piggare nu efter Dynojet och blås.
TRX ligger i klass 5, det tror jag att de andra gör också.

PM:a om det är intressant.


http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=789
 
Bender skrev:
Funderar på att köpa nån trevlig twin att toura lite på krokiga vägar med... Nåt man har råd att försäkra... Vad finns att välja på? SV650, TRX850, Ducce 750, några andra?

Sätt igång och tala om för mig vad jag ska köpa och vad som är bäst, men glöm inte att motivera varför...

Hej,
Jag har ägt två stycken Aprilia Falcos och har varit mycket nöjd, går mycket bra att toura med och framförallt att köra krokiga vägar med, kanon chassi med fina komponenter runt om, motorn är en mille motor men lite "detuned" för att ge mer effekt lägre i registret, min gick gärna på bakhjulet på bara gas på både ettan och tvåan med originaldrevning efter chippning och nytt luftfilter,
Saknar den lite faktiskt, mycket rolig hoj och dessutom tror jag det finns två stycken utannonserade på forumet!

/Felix
 
Ducati 750 SS (fram till -98) är det grymt billig försäkring på! Kan vara något att tänka på..
 
Pilsner skrev:
Tjena Bender!

Letar du Ducce ska du inte ge dig på 600 och 750 -modellerna, de är för slöa, 900:an däremot är OK.





Min tjejs supersport 750 är snabbare än min Monster -900, sexhundrorna kan jag dock tänka mig är skitslöa :rolleyes:
 
pageer skrev:
Ducati 750 SS (fram till -98) är det grymt billig försäkring på! Kan vara något att tänka på..

Ducce 750, är man nere och dribblar i klass fyra då? I vilken klass hittar man 900ss?
 
Min 900ss låg i femman, jag pyntade 5300helår/helförsäkring. 20 år, stod på mig utan körkort.
 
Letar du efter en liten trevlig twin?

Aprilia RS250. Suzuki RGV250. :yoparty
 
En repad SP1 som bara behöver halvförsäkras... lika billigt som motard!

/HW
 
Om jag får ge ett tips så sikta på en lite större motor än den ducce 750 som du nämner. Visst, det är en fin hoj men det är bra mycket mer klipp i 900:an å massor med körglädje finns garanterat! Ingen hoj du tröttnar på efter en säsong. Försäkringen är fortfarande klart fördelaktig jämför med många andra hojar på marknaden.

Jag har en för övrigt en skitfräsch Ducce 900 S till salu!(Köp gärna! :D )
Perfekt å köra krokiga vägar och toura med. Inga problem å ta med gumman bakpå heller om det skulle bli aktuellt då det finns mer än tillräckligt med vrid i motorn.
Skulle du dessutom vilja ta ut den på banan så slipper du skämmas där med.

Försäkringsmässigt så tror jag den ligger i klass 5.
Jag betalar i alla fall ca 5200:- helåret å bor i Stockholm.
 
Bender skrev:
Funderar på att köpa nån trevlig twin att toura lite på krokiga vägar med... Nåt man har råd att försäkra... Vad finns att välja på? SV650, TRX850, Ducce 750, några andra?

Sätt igång och tala om för mig vad jag ska köpa och vad som är bäst, men glöm inte att motivera varför...

jkag har själv en sv 650 o jag tycker det är en mkt trevlig hoj att både köra och äga, den ligger i försäkringsklass 5 som är helt ok.

Den rekomenderar jag men det är ju min åsikt! :banana
 
PeGe skrev:
Jag har en för övrigt en skitfräsch Ducce 900 S till salu!(Köp gärna! :D )
Skulle du dessutom vilja ta ut den på banan så slipper du skämmas där med.

Jovisst du slipper att skämmas, men vi andra som kör med dig skäms :hihi

Skämt åsido - tex min SS/SL 900 från -96 är reggad på 37kW=billig försäkring. Trevlig hoj på banan och även som touringhoj!
 
Last edited:
Bender skrev:
Sätt igång och tala om för mig vad jag ska köpa och vad som är bäst, men glöm inte att motivera varför...

Kolla på en SV1000 när du ändå är igång. En stabil och trevlig hoj. Sadeln kan behöva modifieras lite men annars är den helt ok även för långkörningar.
 
Låter som en repig gammal skiva men jag skulle vilja hävda att en TRX850 är mest "bang for the buck" eftersom du vill ha en hoj i F-klass fem eller lägre.
 
Teddy skrev:
Letar du efter en liten trevlig twin?

Aprilia RS250. Suzuki RGV250. :yoparty

Instämmer till fullo! Är få hojar som är så roliga att köra när det svänger. Men så mycket touring blir det inte förstås :)
 
Kollar lite närmare på ducce 900ss och TRX... Supportrar från bägge läger får gärna berätta varför den ene är ett bättre köp än den andre.
 
Bender skrev:
Kollar lite närmare på ducce 900ss och TRX... Supportrar från bägge läger får gärna berätta varför den ene är ett bättre köp än den andre.

Tycker du ska skicka ett PM till K-Micke eftersom han har haft bägge dessa hojar och han borde således kunna ge en bra bild. Jag är partisk och har inte kört en 900 SS så att jag rekomenderar TRX är inte helt 100 för dig kanske.
 
Effektfråga angående Duccar... Är det sannt att angiven effekt är på slangen? Även om det då är det så har altså en 900ss 77 hk på bakslangen... -Är inte det rätt klent? Ingen pik, bara undrar hur prestandan är på dom...
Ser underbara ut, låter underbart, inte så dyra, billig försäkring, går ???
 
Kay skrev:
Effektfråga angående Duccar... Är det sannt att angiven effekt är på slangen? Även om det då är det så har altså en 900ss 77 hk på bakslangen... -Är inte det rätt klent? Ingen pik, bara undrar hur prestandan är på dom...
Ser underbara ut, låter underbart, inte så dyra, billig försäkring, går ???

Min TRX har 82 hästar på slangen. Ganska klent om man jämför med en CBRZXR1GSXRRR men den låga effekten är ju anledningen till att man kan försäkra dessa hojar utan att skita på sig - jag betalar 3400 för hel/hel.
82 hästar räcker för mig och då kan man köra Sviestad på 1.00.672, så fick jag det sagt igen :D , eller snabbare om man är bättre än jag vilket inte borde vara så svårt.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top