Törs man köpa en Husa?
Vilken ska man sattsa på? för o nackdelar.
Runt en 00-02 har jag råd med.
Har kört med ktm exc250 2-t och xt600 som var grymt tung....(blir sommar motard)
Vill ha något lättare med bra puff för enduro spåret.
Varför skulle du inte våga det. Dom har ju vunnit VM ett par ggr. Men det beror nog mera på förare än hojjen, oavsett märke. En ny hoj är ju normalt inga problem med.
Att tänka på, när en hoj börjar ha några år på nacken, är att det börjar bli slitet. En tävlingshoj som är gjord att gå en säsong är ju rimligtvis inte i nyskick efter fyra till sex år. Många hojjar som är gjorda för att tävla med, är reggade och folk kör alldeles för mycket, och underhåller alldeles för lite. Sen blir dom sura när deras eftersatta (nästan nya) hojjar rasar. Tro jag det att skiten rasar till slut. Fast det kanske satt ett Acra och ny fin plast på den. Hojjen såg ju ut som ny.
En Husaberg är inte ett dugg sämre än något annan hoj, men dom har den nackdelen att dom har kubik. Och dom flesta som rullar på gatan är ju stor slagvolym på, av förklarliga skäl. Och får rulla många mil. Kanske bättre gnällspikarna hade köpit något som är tyngre och motorsvagare med längre serviceintervaller och bättre livslängd. Så hade vi kanske haft kvar ett svenskt mc märke till i Sverige. Många som gnäller har inte ens haft en egen och borde inte ens ha en åsikt om detta. Om nu eran, eller eran kompis morsas nya killes hoj rasar så kom gärna med hela storyn.
Mycket av det som sitter på en KTM är det Husaberg som har tagit fram. Magurabromsen är ytterligare exempel på det. Men vad hjälper det när pengarna och besluten numera fattas i österrike. Och dom gör rätt tycker jag. Husaberg brydde sig aldrig om något annat än att tävla, och försöka att vinna tävlingar. Dom hade en icke fungerande reservdelshantering bland annat. KTM tänker på helheten med marknadsföring, tillgänglighet osv. Jag sitter inne med så mycket info om hela storyn om Husaberg, men orkar inte dra det här. Husaberg är fortfarande i första hand ett tävlings/utvecklingsprojekt. Som KTM finansierar. Och har nytta av. Om allmänheten inte hade kunnat köpa en Husaberg hade säkert många velat köpa en just därör. Vem skulle inte vilja köpit en Mugen-Honda?
Tycker bara att nu får ni sluta prata skit, och vara objektiva. Oavsett märke. Alla kanske inte förstår eran ironi.

(Jag är med lite ironisk.)
För att svara på trådskaparens fråga: Köp gärna en, det är totala gångtiden som är väsentlig. Och att servicen är efterföljd och dokumenterad. Inte årsmodell. Och det gäller alla hojjar, oavsett fabrikat.