Köpa husa?

va menas med uppdaterad, fix med motorn?? med mera:tungan

Dom som har skrivit det borde svara på det.

03 kom lite kraftigare rullar till vipparmarna. Större area/diameter på sugfiltret som sitter med ena änden i avtappningspluggen. Och ytterligare en plugg i sidan på motorblocket. Magnetplugg. Men det finns nog ingen som har uppdaterat sin motor helt och hållet till 03. 2 st blockhalvor kostar runt 15 tusen. För att få en plugg till i sidan, och lite större area på sugfiltret. Däremot kan man ju byta vipparmar och få lite kraftigare rullar.

okey, tackar för svaret... Sitter o tittar lite på (B)usabergare, men det finns inte många som är landsvägsreggade, iaf inte på blocket... Är det bökigt att fixa det själv eller??
En annan fråga: Är det stor skillnad på en 450 och 550 i hk och vrid...

Mycket frågor från en nybörjare:tungan

okey, tackar för svaret... Sitter o tittar lite på (B)usabergare, men det finns inte många som är landsvägsreggade, iaf inte på blocket... Är det bökigt att fixa det själv eller??
En annan fråga: Är det stor skillnad på en 450 och 550 i hk och vrid...

Mycket frågor från en nybörjare:tungan

De flesta husabergare från -00 är lv-reggade:tummenupp

De flesta husabergare från -00 är lv-reggade:tummenupp

Från 02 kanske. Inte 00 :)
00 är för övrigt en bra motor. Det sista året husaberg körde på sin gamla motor då det kom ny 01 så motorn är så gott som färdigutveklad dock har den samma "problem" som 01-02 med vippamrsrullarna som måste bytas varje 50h.

hmm, tackar för svaren. Ska sätta mig och ringa runt lite, måsteköpa nåt snart, så man kan leka lite:D

du kan köpa min fx470e för en bra peng ny plast liggande och hyffsat nyservad på husa i örebro :)

Kör en Fs 650e -05 o e extremt nöjd med den visst lite tätare service men det går ju så fort o så e det kul o skruva (tycker jag iallafall) har aldrig haft ngt problem med min endast ett litet självförvållat då det e så förbaskat vårt o få ner framhjulet så jag får meka om vevhus venten lite får olja i luftburk o förgasare så det e lite kinkig på att starta ibland men är super nöjd! vet inte hur det är med tidigare modeller.

//Joakim

hmm, tackar för svaren. Ska sätta mig och ringa runt lite, måsteköpa nåt snart, så man kan leka lite:D

Hej.
Vad får det kosta?
MY Adventure som jag jobbar för som instruktör samt gör service på deras hojar, ska sälja ut sina Husaberg 2005, de har gått 2 säsonger.
Vi ska få nya hojar till 2007.
Det finns 2st kvar av de 14 som vi hade från början.
Ring mig för info. 070-7583130, så kan jag hjälpa dig vidare till Eddie.

Hlsn
Thomas

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!