Köpa hoj som inte startar?????

Dogge26

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
R6 streetfigther.Husqvarna 610sm*såld* -06,Gsxr 1000 -08,R6 -06 Race kittad*såld*,Ktm 660 *Stulen* -06,R6 -99*såld*
Hej !

Har hittat en hoj (R1-04) i Tyskland som inte startar men den är billig min tanke är att jag ska bygga om den till banhoj.....men då är frågan det är ju en hel del elektronik på dom (har en -02 redan) det jag är mest orolig för är att det ska vara nått strul med startspärren......någon som har några erfarenheter???? tacksam för svar innan man åker ner till Tyskland :confused: :confused: :va

Kan ju vara något enkelt.....Eller något jävla piss.....Har du snackat med den, dom som har den,borde ju gå att luska lite om felet.Den är ju rätt ny så det låter lite skumt.Svårt läge..:va

Lycka till!!:tummenupp

Jo jag har pratat med dom men dom säger att den har varit vurpad och sen har den stått ett tag och nu startar den inte....är lite kluven vet ju inte om dom vet något mer.....vill ju inte köpa något och sen inte få i ordning på det......har hört någon tala om att det ska finnas ett race läge på tändningsboxen så man slipper vält givare och annat onödigt krafs vill bara ha av/på ..på tändningen

Dogge26 skrev:
2459926 Jo jag har pratat med dom men dom säger att den har varit vurpad och sen har den stått ett tag och nu startar den inte....är lite kluven vet ju inte om dom vet något mer.....vill ju inte köpa något och sen inte få i ordning på det......har hört någon tala om att det ska finnas ett race läge på tändningsboxen så man slipper vält givare och annat onödigt krafs vill bara ha av/på ..på tändningen

Jag köpte en vurpad hoj som stått över ett år, startade inte heller, men efter att tömt ut den sura soppan så gick den fin fint. Kan vara så enkelt...

Hellre en hoj som minte startar en en som går ojämnt eller har mysko ljud för sig.
Förmodligen är det nått enkelt som en givare som fastnat i fel läge eller nått, jag hade köpt om priset är det rätta!

/Pajje

En vän till mig sa alltid att det var ok att köpa något osm inte startade så länge det gick att sälja för mer i delar.

Frågan är , hur billigt erbjuder de dig R1 an för ?

Vad är delarna värda ?

Hur mycket ger skroten för en likvärdig hoj ?

Är det lätt att laga borde nuvarande ägaren antagligen ha fixat det själv , tycker jag.
Det luktar lite illa om hela affären , men har ju själv blivit bränd sedan tidigare , så kan bero på det...

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna