köpa bil ...

Mavve skrev:
Varför vill du att han ska köra runt o skämmas?
Har han en fet hoj kan han ju lika gärna köpa en fet bil oxå nu när banken beviljat honom ;)
En M3 är bland det töntigaste man kan köra.....

Somna om gosse... en M3 måste ju vara bland det roligaste man kan köra, vem bryr sig vad alla andra tycker?

/E34 ägare

Mavve skrev:
Har han en fet hoj kan han ju lika gärna köpa en fet bil oxå nu när banken beviljat honom ;)

Vad har du för bil själv...lelle pöjk?

Esquire skrev:
Men vill man ha Audi så är det svårt att nöja sig med en Seat eller en Skoda, även om det är samma bilar egentligen. Det är något speciellt med Audi, mera förarorienterad på något vis.

Jämför man en original A3 1.8T med en original Leon 20VT så har Seaten 1 extra växel, 30 hk extra, större bromsar, uppgraderat chassi etc. Så Audin kan knappast kallas förarorienterad i sammanhanget.

Däremot är den statusorienterad, men det är väl samma sak i många fall.

sweborn skrev:
Jämför man en original A3 1.8T med en original Leon 20VT så har Seaten 1 extra växel, 30 hk extra, större bromsar, uppgraderat chassi etc. Så Audin kan knappast kallas förarorienterad i sammanhanget.

Däremot är den statusorienterad, men det är väl samma sak i många fall.
Jo, jag vet. En erfaren förare med Leon smiskar utan problem en färsking med Golf VR6.

Trots det tycker jag bättre om Audi än VAGs andra bilmärken.

Det jag menade är snarast att det (enligt mitt tycke) är trevligare förarmiljö i en Audi. Jag blir mer som ett med bilen i en Audi.

Esquire skrev:
Jo, jag vet. En erfaren förare med Leon smiskar utan problem en färsking med Golf VR6.

Trots det tycker jag bättre om Audi än VAGs andra bilmärken.

Det jag menade är snarast att det (enligt mitt tycke) är trevligare förarmiljö i en Audi. Jag blir mer som ett med bilen i en Audi.

Håller med om att materialvalet i en A3 är bättre än i Leon.

Therudeboy skrev:
Fin bil (kunde dock varit utan den stygga grafiken på sidan) till bra pris. Toppfart på strax över 200kmh och 0-100kmh på under 10s har jag för mig. Den har trevlig motorkaraktär också.

Men: den saknar turbo. Alltså går den inte att göra särskilt mycket vassare med bara en chippning, tror det ger ca 6-10hk med en chippning på den där. Man måste göra större ingrepp för att få ut mera pulver än så. I och för sig så väger den ju inte särskilt mycket, men det skulle ju inte skada med sisådär 25-30hk extra i den. :)

Esquire skrev:
Fin bil (kunde dock varit utan den stygga grafiken på sidan) till bra pris. Toppfart på strax över 200kmh och 0-100kmh på under 10s har jag för mig. Den har trevlig motorkaraktär också.

Men: den saknar turbo. Alltså går den inte att göra särskilt mycket vassare med bara en chippning, tror det ger ca 6-10hk med en chippning på den där. Man måste göra större ingrepp för att få ut mera pulver än så. I och för sig så väger den ju inte särskilt mycket, men det skulle ju inte skada med sisådär 25-30hk extra i den. :)

Går konventera :)

Mavve skrev:

Att kebabstämpeln (missförstå mig rätt) sitter är beklagligt! Men fin bil i vilket fall som helst. Kanske köra en reversed styling, modda den så den ser ut som nån seg 318:-)

FreddaAbborre skrev:
Att kebabstämpeln (missförstå mig rätt) sitter är beklagligt! Men fin bil i vilket fall som helst. Kanske köra en reversed styling, modda den så den ser ut som nån seg 318:-)
:tummenupp

Bifogat

• MVC-035S.JPG
    MVC-035S.JPG
    84.5 KB · Visningar: 91
  • snabb_m3.jpg
    snabb_m3.jpg
    31.8 KB · Visningar: 96
Last edited:
valmers skrev:
Sätt dig i respektive bil.
Haha, visst, dörrstoppning, panel och möjligtvis stolarna är olika för att kunna motivera prisskillnaden, men själva bilarna är i princip samma sak.

sgtpepper skrev:
Haha, visst, dörrstoppning, panel och möjligtvis stolarna är olika för att kunna motivera prisskillnaden, men själva bilarna är i princip samma sak.
Bottenplatta, drivlina och komponenter, ja. Den som sätter sig i en ny Audi A3, VW Golf och motsvarande Skoda och Seat vet vad jag menar. En folkvagn är en folkvagn, en sådan betalar jag aldrig för.

visst kan jag tänka mig en seat vw och skoda också men då skall den va ett antal 1' billigare. Att säga att det är samma bil är inte helt rätt .. kvalitets känslan är det stor skillnad på. Jag har personligen själv varit i kontakt med både audi, vw, opel och bmw kvalitetschefer (eller liknande befattningar) och hört vilka krav de ställer på komponenter. Audi är värst av alla, en underleverantörs mardröm. Alla detaljer skall vara perfekta och de synas in i minsta detalj ... materialvalet är det också stor skillnad på där både audi och bmw är kräsna. Audi håller den bästa detaljkvaliteten och den skiljer sig stort från vw, seat, skoda osv. Det är som tidigare talare tipsat om ... sätt er i bilarna och känn skillnaden. Nu har jag inte på något vis något emot vw osv. men prisskillnaden bör vara större om dessa alternativ skall vara intressanta.

Japs bilar är det inget fel på ... jag skall inte ha någon värsting typ evo o liknande. Jag vill bara ha en bra, snygg, rolig bil. cosworth är cool men känns lite sönderkörd i detta laget. Audi känns lite stil och det är aldrig fel. Och många här har ju redan rekommenderat en a3 ts q så det lutar åt det ...

Om du gillar Audi så mycket kanske du skulle köra en riktigt snygg Audi i stället? Som min, t.ex... :D

Edit: En likadan i så fall, min är inte till salu...

Bifogat

• PC041972 (Medium).JPG
    PC041972 (Medium).JPG
    95.2 KB · Visningar: 65
Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...