Jo det kostar flis om man ska ta ur en gammal sx200 mycket effekt, man får ju byta det mesta.Nisse Järnet skrev:Ok, ja jag har inte så jättebra koll på 200:anOT: bara jag som noterat att det är ovanligt vanligt med vevlagerras på japanska bilar vid tidigt miltal?
Haha låter bra![]()
Sen var det ju inet en sån gammal sunkbil som efterfrågades heller iofs.
Det med vevlagerras tror jag inte är vanligt just för japanska bilar, övervarva lite så kan vilken BMW som helst ge upp den med.
Mer modellberoende skulle jag tro än nåt annat.
Men nu var det ju Audi som det snackdes om, de är fina men når imho inte upp till BMW eller Mercedes kvaliteskänsla iaf inte på de lite "finare" modellerna.
När det gäller de här Seat och Skoda så kan man tycka att det är samma sak, och till stor del är det ju det, men de har sparat in på isolering, på rostskydd osv, skalan är Seat-Skoda-VW-Audi ungefär (bättre kvalitet och byggkänsla åt höger).
Jobbar en del med dessa märken och det är vad jag tycker, emn fel det kan det bli på vilken bil som helst och VAG bilar är verkligen inga ljus på den punkten utan har ofta många fel jämfört en del andra märken tycker jag.

Har du inte vuxit ur trotsåldern än eller vad är det frågan om?
Ang FWD vs RWD så tycker jag faktiskt att RWD är både roligare och "säkrare" när det är halt, man kan iaf styra och har mer känsla. Undantaget är väl filbyten över snösträngen. Men det kanske bara är jag