Köpa bärbar dator!

Köpte en Dell 1526 för $600 för nån vecka sen. Funkar bra.

Om du ändå ska lägga ner mycket pengar på den så köp en mac.

Vem har sagt att jag ska lägga ner mycket pengar på den?:va
Finns det inga hyfsat billiga med dom specsen jag vill ha?
Fast en Macbook Air hade ju inte suttit fel, men jag är ingen Macmänniska. Än.

Jag hade faktiskt kollat på Zepto. Där bestämmer du själv vilka komponenter datorn ska ha. Har du möjlighet att köpa den momsfritt så blir de riktigt billiga.

http://www.zepto.se

Acer är jävligt billiga med tanke på vad man får för pengarna och jag har HÖRT att de ska vara riktigt bra också.

Har aldrig hört talas om Zepto innan, är det nåt att ha? Lite rädd för ett märke jag inte hört talas om tidigare är jag.

Last edited:
Vad är det som brister i kvallen hos HP? Farsan har haft ett par HP och dom funkar klockrent. Fujitsu/Siemens går fetbort, värsta skiten man kan köpa!
Skillnad på ASUS och Acer? Sony har jag alltid gillat, semidyra dock, men man får ju vad man betalar för:rolleyes:

Hrmm:va meckagera med datorn och avinstallera etc det första du gjorde? :tveksamt

Fett billig dock. Men jag vill ha lite lull-lull iaf så den är inget för mig tyvärr.

Fråga ngn av alla de som tog bärbar HP som utb.pc på Volvo.
Riktig skit som går sönder gång på gång, och då snackar vi totalras.

acer Travelmate uppfyller allt du önskar utom vikten, den har 17" skärm men annars jäkligt bra, bra batteritid, c:a 4 timmar 2 processorer mm..

acer Travelmate uppfyller allt du önskar utom vikten, den har 17" skärm men annars jäkligt bra, bra batteritid, c:a 4 timmar 2 processorer mm..

Sitter och kikar på Sony och Acer nu, får gå någonstans och klämma med, pallar inte en som inte känns bra och är plastig och ful. Lite krav måste man ju ha:tungan

Som jag skrev innan så har jag en HP och i har även kört med HP på arbetet tidigare. Vi har alltid varit nöjda och jag har endast bra efrarenhet av HP:s bärbara. Dock så är det NC:serien som vi använt. Kanske de andra serierna som inte håller lika hög kvalitet eller liknande.

Levono har jag även haft och varit nöjd med kvaliteten hos.

Fan det blir inte lätt detta märker jag. Går man sen till några butiker så vill ju säljarna bara kränga det dyraste. Vem ska man tro på?:va
Visst är det så att man alltid har haft olika erfarenheter av de olika märkena, den stationära jag har nu har en gubbe i samhället snickrat ihop och den har alltid funkat bra. Så jag har ingen erfarenhet av "riktiga" märken så att säga.

Kikar lite på en Dell XPS M1330. Kanske skulle satsa på en liten smidig dator. Dock är jag inte riktigt sugen på att tjacka något utan att först kunna klämma på det :gnissla

Har en Dell vostro, riktigt kass kvalite på tangentbordet, rätt så plastig.
Annars funkar den ok.

Jag köpte tidigare i år en Sony VAIO crz..crn..crsn... en röd och är jävligt nöjd med självaste datorn.
Insett på sistone dock att jag lagt ut lite mer än nödvändigt, men men, story of my life..

Är det något speciellt man ska tänka på om man tjackar Lenovo/IBM? Är inte det mer företagsdatorer eller kan man köpa såna som privatperson?:va

Hade en IBM / Lenovo X60s förut, tror jag aldrig varit så nöjd med en dator innan, Dell Latitude som vi har på jobbet är också bra dock tycker jag deras Insperion serier känns billigare.

Av de Dell laptopar jag haft erafrenhet av har det inte ramlat loss plastdetaljer (Knappar och antenner) som det gjorde på flera av Sonys diton.

Lenovo/IBM är överlägset bäst. De spelar i en helt annan liga.

Jaja jag sitter här med en Lenovo R61. Jag hatar den verkligen.

Back