Köpa bärbar dator!

Tycker det verkar som att Lenovos maskiner är lite klent utrustade, liten hårddisk bla. Visserligen har jag en 500 GB extern, men hur länge räcker den egentligen...

Sen var dom riktigt ugly också, fan lite design kan väl inte vara för mycket begärt? Nej jag tror att jag går till någon store och klämmer lite, sen köper jag den jag tycker känns bäst, fan alla har ju olika erfarenheter, verkar aldrig finnas några felfria maskiner så jag får väl chansa lite.

Känns som om man går över 10-12K så får man bra maskiner oavsett märke.

Vem har sagt att jag ska lägga ner mycket pengar på den?:va
Finns det inga hyfsat billiga med dom specsen jag vill ha?
Fast en Macbook Air hade ju inte suttit fel, men jag är ingen Macmänniska. Än.

Jag ska till storstan imorn och köpa en macbook!
Var inte heller ett dugg intresserad av mac förut, men det ändrade sig på bara några dagar...
Satt på en polares macbook i gbg förra veckan och blev frälst :Bugar :Bugar

Har siktat in mig på den billigaste modellen, verkar funka helt ok för film, surf, ord , bild mm...

Dessutom är dom sjuuukt snygga! :D

Jag ska till storstan imorn och köpa en macbook!
Var inte heller ett dugg intresserad av mac förut, men det ändrade sig på bara några dagar...
Satt på en polares macbook i gbg förra veckan och blev frälst :Bugar :Bugar

Har siktat in mig på den billigaste modellen, verkar funka helt ok för film, surf, ord , bild mm...

Dessutom är dom sjuuukt snygga! :D

Jag misstänker att jag kanske måste ha en mac i framtiden med. Ska nämligen studera en medieproduktionslinje och vad jag har hört så är just macarna grymma på bildbehandlings/videobehandlingsprogram.
En macbook air hade ju inte suttit helt fel, fett snygg! :tummenupp

Jag misstänker att jag kanske måste ha en mac i framtiden med. Ska nämligen studera en medieproduktionslinje och vad jag har hört så är just macarna grymma på bildbehandlings/videobehandlingsprogram.
En macbook air hade ju inte suttit helt fel, fett snygg! :tummenupp

Ja, synd bara att dom börjar på 16500 spänn!!! :galen Och då är dom inte så starka rent prestandamässigt om man jämför med någon av dom andra appledatorerna... plus att dom inte har inbyggd cd/dvd mm.

MEN för dom pengarna får man ju den grymmaste macbooken med uppgraderat internminne till 4 gb, plus lite lull lull!

Som sagt, Air är snygg, men vad mer?

köp en med mycket minne, snabb prssesor å så man kan ha msn så man kan köpa prit ifrån den, hälst uppkoppling till systemet, då är det bra

Ja, synd bara att dom börjar på 16500 spänn!!! :galen Och då är dom inte så starka rent prestandamässigt om man jämför med någon av dom andra appledatorerna... plus att dom inte har inbyggd cd/dvd mm.

MEN för dom pengarna får man ju den grymmaste macbooken med uppgraderat internminne till 4 gb, plus lite lull lull!

Som sagt, Air är snygg, men vad mer?

Jag får helt enkelt köpa ett Air-skal och bygga datorn av delar jag har hittat på tippen istället :näsblod

köp en med mycket minne, snabb prssesor å så man kan ha msn så man kan köpa prit ifrån den, hälst uppkoppling till systemet, då är det bra

Farmor bakade kakor i farstun, Lemming kastade spjut rätt in i vardagsrummet och farfar tog sig en hutt som man brukade göra på den tiden. Du vill ligga med mig men det går inte...:rolleyes:

Full?

Last edited:
Hur ser budgeten ut och vad skall du ha burken till?

Jag har köpt en Dell XPS 17" laptop för spelande hemma och dit jag åker med bil och en Macbook Air för lättare användning samt resor där/dit jag flyger. Det går inte att hitta en laptop som är bra på allt.

Är du ute efter en dator du vill ta med dig på resor är en Macbook Air väldigt prisvärd jämfört med konkurrenterna i PC-världen, i synnerhet om du köper den i USA. En vanlig Macbook är visserligen billigare men tung som sjutton i jämförelse och har en mindre trevlig skärm. Har svårt att se andra skäl än det ekonomiska att välja en sådan. Ingendera har några prestanda som motiverar de extra kontaktdonen en Macbook har, då känns en Macbook Pro mer relevant.

Har du en flickvän kommer hon att lägga beslag på din Macbook Air, om du köper en sådan.

Dell XPS må inte vara så billiga, men känns slag- och slittåliga med sina styva magnesiumchassin. Leta efter rabattkoder på Internet innan du beställer något från Dell, har sett rabatter på upp till 15% tillgängliga.

Jag köpte nog den najsaste datorn som finns att hitta igår.

22890

1,19kg säger jag bara. Bye bye gå runt med axelväska och se dum ut. Bye bye.

:slicka

Jag vet inte riktigt vad jag kan tänka mig att lägga på en burk? Jag väntar nog med att köpa tills skolan har börjat, kan ju vara så att skolan har något erbjudande och att man kan köpa dator genom dom.
Datorn kommer jag använda mycket till surf och filmkollande/köra film från datorn till tvn. Sen kommer det bli en hel del skoljobb gjort på den också antar jag, och vi kommer säkert köra tunga program som Photoshop mm.

Jag vill ha en lätt, smidig dator med dom specsen jag har skrivit i mitt första inlägg dvs hdmi, firewire, DL-brännare mm.

Jag köpte nog den najsaste datorn som finns att hitta igår.

22890

1,19kg säger jag bara. Bye bye gå runt med axelväska och se dum ut. Bye bye.

:slicka

Produktnamn?

Last edited:
hdmi, firewire, DL-brännare mm.

Produktnamn?

Sony Vaio någonting. Kolla hemsidan.
Den har nog allt det där du behöver.
Men ärligt talat så de som har den har tyckt den är lite halvseg men den jag köpte nu har ny processor så den borde vara lite bättre. Men det är inte funktionalitet utan smidighet jag behöver. Jag kör Office, inget annat.

Får jag väll hoppas du har samma tur.

Vad har du för erfarenhet av den här eller andra modeller då?

Last edited:
Vad har du för erfarenhet av den här eller andra modeller då?

Har flera kompisar som har Vaios, j*vlar i mig vad dom krånglar.
Dock är Dellen ingen höjdare jag har nu heller då kvalitetskänslan e rätt låg på den men den funkar iaf.
Bästa laptopen jag haft var min gamla thoshiba, tålde Allt o krånga aldrig på 3 år.
Hette m30 pro, saknar den gamla trotjänarn :(

Jag har en VAIO, allt krångel jag har med den skyller jag nog till 99.9% på mjukvaran, om jag orkade så skulle jag nog ta o installera om allt på denna o då få en jävligt bra dator.
Sen har jag en gammal Asus som jag har me på jobbet, den behandlas inte väl för fem öre, slängs med fram o tillbaka, sitter med den i bilen o överallt, öppnar o stänger locket ett par hundra ggr om dan o den har inte strejkat än, nån liten liten plastbit nånstans har knäckts bort o den är repig överallt men den funkar fan som den ska.
Fläktmässigt så låter inte vaion nånting medans asusen låter massa, men de skiljer ju ett gäng år mellan dem med.
Köpte en superbudget HP te damen nu som ja sutte o krångla med ett par dagar, funkar bra än så länge efter att jag tillslut fått in windows på skiten :D tog 2 dar :D

Tänk till noga vad du behöver om du ska lägga ut massa pengar, alla mina datorer saknar BT, vilket suger brutalt har jag märkt för det skulle jag behöva...
Tangentbord osv, vaion var jävligt svår att vänja sig vid...
ääh, de e så jävla svårt dehär me laptops asså..

Back