Köp av mc, tips tack.

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Vrf är anledningen att det finns många Bulldog till salu? Jag är inte alls insatt i den modellen

För att den är slö som bara den med en motor från en custom hoj. Du ville ju ha varvvilliga hojar och en bulldog är allt annat än det. Folk säljer dom igen för att de är tråkiga helt enkelt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Om du gillade Gladiusen så skulle kanske en Suzuki TL1000S, Suzuki SV1000 eller Honda VTR 1000 Firestorm kunna vara något? V-twin, men med gott om effekt.
Vill du ha något som varvar mer så är Honda CBR600F ganska trevliga hojar som är lätta att sälja om den inte skulle passa.
Annars valfri 600-750-1000 R-hoj om du vill ha något åt "Lambo" hållet.
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Jag hade en Bulldog typ 2006, och en kompis hade en Hornet 600. Min hoj kändes som en traktor jämfört med hans, (men jag tyckte den var jäkligt snygg).

Tänkte faktiskt också på SV1000 som @Julius nämner. Bra klipp i motorn. Min drog en del soppa, blev inte direkt nån eco-driving med den hojen.

Edit: såg att du lutade mot bulldogen i märkestråden. Absolut inget fel att köpa en sån om du trivs med den. Rekommenderar dock provkörning först, varvstopp är på typ 6000 om jag minns rätt.
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
En äldre Traja Speed Triple bör du få för din budget.

Mycket skoj att köra och finfin motor. Helst 1050 om du har råd.
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Nu fick jag en

Suzuki GSF650SA Bandit 2010 i tankarna. Vet att det är enorm skillnad mellan den och bulldog men vad säger panelen om denna?​

 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Vrf är anledningen att det finns många Bulldog till salu? Jag är inte alls insatt i den modellen
1) Den sålde rätt ok 2) Många ägare har tröttnat.

Yamaha hade en period runt 2005 där man släppte en antal modeller som designmässigt lovade något som motor och chassi inte kunde leverera. MT01 (vissa kallade den den nya V-maxen) var kanske det tydligaste exemplet: såg ut som en biffig streetfighter men var alldeles för tung och trött och floppade big time. Tror det fanns en lillebror som hette MT03 eller 02 också men jag kan ha fel.

Bulldoggen lider av samma problem: utseende som en fajter (från tidigt millenium) men har varken motor eller chassi för det. Tror tom Yamaha kallade den för "roadster" när den kom, vad det nu är? På Blocket ligger de flesta under "Touring", säger väl en del kanske.

Men provkör vetja...en Bulle är kanske precis det du letar efter Och eftersom utbudet verkar vara större än efterfrågan så pruta stenhårt :tummenupp
 
Last edited:

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
1) Den sålde rätt ok 2) Många ägare har tröttnat.

Yamaha hade en period runt 2005 där man släppte en antal modeller som designmässigt lovade något som motor och chassi inte kunde leverera. MT01 (vissa kallade den den nya V-maxen) var kanske det tydligaste exemplet: såg ut som en biffig streetfighter men var alldeles för tung och trött och floppade big time. Tror det fanns en lillebror som hette MT03 eller 02 också men jag kan ha fel.

Bulldoggen lider av samma problem: utseende som en fajter men har varken motor eller chassi för det. Tror tom Yamaha kallade den för "roadster" när den kom, vad det nu är? På Blocket ligger de flesta under "Touring", säger väl en del kanske.

Men provkör vetja...en Bulle är kanske precis det du letar efter.
Vad tror du är den lättsåld ifall man tröttnar? Vill ju bocka för i (Mina Hojar) listan om man säger så. Vill kunna sälja den ifall man vill nedåt i listan. Känner inte till den modellen förutom att jag tycker den är snygg på något sätt som jag inte kan förklara. Provkörde en sådan igår och tyckte det vibrerade lite konstigt i styret. Nästan som att den började wobbla. Har ingen erfarenhet av den men man vill inte köpa något som gör att man blir svårt med den när tiden är kommen.
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Nu fick jag en

Suzuki GSF650SA Bandit 2010 i tankarna. Vet att det är enorm skillnad mellan den och bulldog men vad säger panelen om denna?​


Varför frågar du om tips på hojar när du inte verkar ta till dig ett enda ord någon skriver här?
Du vill ha varvvilliga hojar och får mängder med tips, så kastar du om till bulldog sen får du tips om v twins med mer klipp i motorn när du ändå är inne på det spåret och då kastar du om igen till suzuki gsf650 som jag är ganska säker på att du redan blivit tipsad om tidigare.

Lycka till med sökandet och hoppas du hittar nått du fastnar för, jag lägger ned sökhhälpen på blocket nu


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Varför frågar du om tips på hojar när du inte verkar ta till dig ett enda ord någon skriver här?
Du vill ha varvvilliga hojar och får mängder med tips, så kastar du om till bulldog sen får du tips om v twins med mer klipp i motorn när du ändå är inne på det spåret och då kastar du om igen till suzuki gsf650 som jag är ganska säker på att du redan blivit tipsad om tidigare.

Lycka till med sökandet och hoppas du hittar nått du fastnar för, jag lägger ned sökhhälpen på blocket nu


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är inte så lätt när man inte varit i den världen länge. Finns väl en anledning att jag frågar och ber om både tips och hjälp.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det är inte så lätt när man inte varit i den världen länge. Finns väl en anledning att jag frågar och ber om både tips och hjälp.
Du frågar såklart för att du inte vet vad du vill ha. Ingen annan kan tala om det för dig. :)

Men tipset är då att du behåller din nuvarande hoj och under tiden provkör lite olika typer av hojar, förr eller senare hittar du något du trivs med så pass att du vill prova lite längre.

Lägg åtminstone en del av energin på att lära dig mer om att köra hoj också. Väl använd tid som gör att ALLA hojar blir mycket roligare.


På dessa kurser får du tillfälle att lära känna andra hojåkare med alla möjliga sorters hojar. Kläm, känn, provkör.
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Du frågar såklart för att du inte vet vad du vill ha. Ingen annan kan tala om det för dig. :)

Men tipset är då att du behåller din nuvarande hoj och under tiden provkör lite olika typer av hojar, förr eller senare hittar du något du trivs med så pass att du vill prova lite längre.

Lägg åtminstone en del av energin på att lära dig mer om att köra hoj också. Väl använd tid som gör att ALLA hojar blir mycket roligare.


På dessa kurser får du tillfälle att lära känna andra hojåkare med alla möjliga sorters hojar. Kläm, känn, provkör.
Köra är nog minsta bekymmer, och min sålde jag. Så jag står nu mellan rad 4:a från 600cc till en V-Twin Bulldog. Visst gillar jag rad4 or men där behövs varv för att det ska låta gott och hända lite. V-Twin är go från start. Men också rad4:a är farlig för man vill uppnå det ljudet och det börjar bli farligt hehe. Sen V-Twin är go på sitt sätt. Tänk bara starta den och dra iväg puttrandes med goa Pipor och veta att oddset ökar avsevärt mycket på att man kommer hem i ett stycke.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Vad tror du är den lättsåld ifall man tröttnar? Vill ju bocka för i (Mina Hojar) listan om man säger så. Vill kunna sälja den ifall man vill nedåt i listan. Känner inte till den modellen förutom att jag tycker den är snygg på något sätt som jag inte kan förklara. Provkörde en sådan igår och tyckte det vibrerade lite konstigt i styret. Nästan som att den började wobbla. Har ingen erfarenhet av den men man vill inte köpa något som gör att man blir svårt med den när tiden är kommen.
Nej det är väl rätt uppenbart att ägarna har svårt att bli av med sina Bulldoggar om du kikar på Blocket? Stort utbud, få köpare.... :fakta Jag håller med dig, den är rätt snygg men i övrigt är den rätt trist.

Ledsen men jag blir inte riktigt klok på vad du är ute efter. En snygg nakenhoj? Då har du en del att välja mellan. Vill du ha något lättkört och/eller varva satan, gå på en 600: Hornet, FZ6, GSR 600 mfl. Eller varför inte en motard? Vill du ha mer mos, gå på en literklubba: FZ1, Bandit, Fazer 1000, Speed Triple mfl. Gillar du V-twin utöver trötta customspisar? VTR1000 Firestorm, TL1000, SV1000 mfl (men då blir det lite mer plast)

Provkör provkör provkör. Och sen köp den du tycker är snyggast.
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Köra är nog minsta bekymmer, och min sålde jag. Så jag står nu mellan rad 4:a från 600cc till en V-Twin Bulldog. Visst gillar jag rad4 or men där behövs varv för att det ska låta gott och hända lite. V-Twin är go från start. Men också rad4:a är farlig för man vill uppnå det ljudet och det börjar bli farligt hehe. Sen V-Twin är go på sitt sätt. Tänk bara starta den och dra iväg puttrandes med goa Pipor och veta att oddset ökar avsevärt mycket på att man kommer hem i ett stycke.
Vis man lyssnar till råd.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Köra är nog minsta bekymmer, och min sålde jag. Så jag står nu mellan rad 4:a från 600cc till en V-Twin Bulldog. Visst gillar jag rad4 or men där behövs varv för att det ska låta gott och hända lite. V-Twin är go från start. Men också rad4:a är farlig för man vill uppnå det ljudet och det börjar bli farligt hehe. Sen V-Twin är go på sitt sätt. Tänk bara starta den och dra iväg puttrandes med goa Pipor och veta att oddset ökar avsevärt mycket på att man kommer hem i ett stycke.
V-twin ÄR gött -men inte en sömnig custommotor i ett fajterliknande paket.

Så jag slår ett slag för några riktigt trevlig mullerklubbor, iofs alla med mer eller mindre kåpor men bara för att förvirra ytterligare :tummenupp


En av Hondas verkliga långkörare. Driftsäker (det är ju en Honda), lättkörd och med riktigt fint muller med rätt pipor. Mkt hoj för pengarna.


En halv nr större än Firestormen med en av de bästa V-motor som någonsin byggt. Roligare än lillebror SV650.


Yamahas försök att slå sig in i v-twinkriget (fast med en parallelltwin). Ingen jättesucce men har sina fans.

R-varianten av TL1000S (föregångaren till SV1000) och lite av en kulthoj i rätt kretsar, speciellt om den är klassiskt blå vit. Var tänkt att piska Ducati i WSBK men satsningen las ned. Väldigt udda design för att vara en twin. Motorn är en juvel.


Vill du in i "finklubben" så är 900ss en bra start. Inte något effektmonster men fint chassi. Räkna inte med samma driftsäkerhet som japsarna men det är det värt......:bananaljudet ur den italienska L-twinnen är något helt eget:kär
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Jag vet inte vad jag ska säga. Ni ska verkligen ha tack allesammans. Ni behöver inte lägga mer energi på detta. Massor av länkar och tips som jag inte trodde ni skulle hjälpa mig med. Tack verkligen allihopa. Jag måste gå igenom allt detta och komma fram till en lösning själv. Tack som fan ska ni ha
 

Styret_Larsson

Gubbsportnörd.
Gick med
18 Aug 2021
Hoj
Suzuktm
Ser att Bandit är nämnd några gånger i tråden. Jag är himla nöjd med min 1250. Den är inne på tionde säsongen nu och har precis blivit inkörd med knappa 8000 mil på mätaren. Inget som helst strul hittills. Inte ens ventilerna har rört sig nämnvärt.
AC4D7927-1B37-4F3C-841F-12DFE3B49418.jpeg
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag vet inte vad jag ska säga. Ni ska verkligen ha tack allesammans. Ni behöver inte lägga mer energi på detta. Massor av länkar och tips som jag inte trodde ni skulle hjälpa mig med. Tack verkligen allihopa. Jag måste gå igenom allt detta och komma fram till en lösning själv. Tack som fan ska ni ha
:tummenupp
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
Du frågar såklart för att du inte vet vad du vill ha. Ingen annan kan tala om det för dig. :)

Men tipset är då att du behåller din nuvarande hoj och under tiden provkör lite olika typer av hojar, förr eller senare hittar du något du trivs med så pass att du vill prova lite längre.

Lägg åtminstone en del av energin på att lära dig mer om att köra hoj också. Väl använd tid som gör att ALLA hojar blir mycket roligare.


På dessa kurser får du tillfälle att lära känna andra hojåkare med alla möjliga sorters hojar. Kläm, känn, provkör.
Det måste ju vara det bästa att be att få provköra ett brett urval av MC på dessa knixbanekurser . Lite som roadshow inkl utbildning för en symbolisk summa till arrangören.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top