Köp av mc, tips tack.

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Hahaha jag skriker inte utan det var när jag kopierade texten därav blev den större hehehehe
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Om du vill ha något med pulver så kanske XJR, B-King, Busan eller K1300S/R kan vara något? Lite svårt med din budget kanske, om du inte räknar 35 papp som handpenning :hihi Några av dom är lite svåra att få tag på i lite nyare årsmodeller också.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Finns ju literklubbor i det prisintervallet, som CBR och GSXR och grapparna, det är nog svårt att få mer pang för pengen än det. Men ska man mest puttra runt i centrala tokholm till och från jobbet är det ju kanske inte det mest praktiska valet. :hihi
Säger jag som pendlade på en GSXR1000 ett tag.
 

Keller1975

Medlem
Gick med
30 Apr 2021
Ort
Utanför Nykvarn
Hoj
Husqvarna WRE 125 -95:a, Suzuki GSX650F 2009 ABS
Jag köpte en GSX650F för ett par månader sen och det ska vara en Bandit 650 med kåpor. Jag tycker inte att motorn har dåligt vrid, men så har jag ju inte så värst mycket erfarenhet förvisso. Jag har dock kört slöare cyklar. Det finns ingen anledning att växla ner från 6:an även fall det kommer en 50 - sträcka... Men ibland gör man ju det ändå för att det är kul. Motorn har en annorlunda karaktär än du är van vid från en twin. Jag valde aktivt en radfyra för jag ville ha varvet. Kan bara rekommendera modellen.
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Vad säger ni om en Yamaha BT1100 Bulldog 2000-2003
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Någon som känner till några vanliga fel på Yamaha BT1100 bulldog? Menar något som folk ofta får problem med? Har en i sikte att köpa men behöver mer kunskap
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Någon som känner till några vanliga fel på Yamaha BT1100 bulldog? Menar något som folk ofta får problem med? Har en i sikte att köpa men behöver mer kunskap
Modellen har inga typfel, det är vanliga begkollen som gäller. Motorn är samma v-twin som sitter i custommodellen Dragstar. Pålitlig men rätt trött -vilket inte riktigt rimmar med Bulldoggens utseende, den ser ju mer ut som en streetfighter.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Förstår dig inte vad du menar.
Att din Gladius och de nakna 600or du tidigare nämnt är roligare hojar. Mkt roligare. Bulldoggen är rätt cool designad men det är ingen bushoj: motorn är väldigt beskedlig och chassikomponenterna enkla.

Det finns en anledning till att det finns många till salu....
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Att din Gladius och de nakna 600or du tidigare nämnt är roligare hojar. Mkt roligare. Bulldoggen är rätt cool designad men det är ingen bushoj: motorn är väldigt beskedlig och chassikomponenterna enkla.

Det finns en anledning till att det finns många till salu....
Vrf är anledningen att det finns många Bulldog till salu? Jag är inte alls insatt i den modellen
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top