Köp av klocka/armbandsur

Det finns folk som tycker att det är överdrivet att köpa nytt ur oftare än var 6:e månad...
Min fru suckade mest och undrade vad jag gett för uret. Verkar som att hon känner mig ganska bra för när jag berättade vad jag betalt var följdfrågan; "kronor eller dollar?"

Nåväl, Malm har i mins ögon blivit riktigt intressant sedan de började sätta schweiziska automaturverk att driva sina i övrigt svensktillverkade armbandsur.

Senaste tillskottet är Malm Catalina i brons med blå urtavla. Sellitaurverket är bra även om det är ett standardverk som man hittar i många mer namnkunniga ur.

Passade på att beställa ett original natoband i matchande blå. Snyggt.
8f1688a178eb4c8d1f78bc667367ab8a.jpg
eadb35a36a7106a114e0e3407ab2c45a.jpg
456f0bcd77c1efd6e1be8a73db7f3dce.jpg
f9ab4453f1bcc5389f4aaf71fd75f19e.jpg
7df7070c5c540ce08ea9c3759ad79964.jpg
69728ee723a3f8e0a5b580fd3e826bb3.jpg
3362d96939a44e6160d741b70380ebca.jpg
Jag tror du har sårat UR.🙂

Catalinan har fått bekänna färg ombord I diverse miljöer. Rostfria klockor är inte speciellt känsliga för aggressiva miljöer med ur tillverkade i brons är.
Jag gillar att bronset lever och förändrar sitt utseende och nu ser den ut att vara minst 100 år gammal.
Naturligtvis går den att polera upp till tidigare glans men jag gillar dess nya patinerade utseende.
a25f83ad0a8f68a3a3ca93b25259d0e4.jpg

Catalinan har fått bekänna färg ombord I diverse miljöer. Rostfria klockor är inte speciellt känsliga för aggressiva miljöer med ur tillverkade i brons är.
Jag gillar att bronset lever och förändrar sitt utseende och nu ser den ut att vara minst 100 år gammal.
Naturligtvis går den att polera upp till tidigare glans men jag gillar dess nya patinerade utseende.

Kul med brons, har aldrig haft någon men älskar patinan man får 😃

Nja... Känns mest bara sjukt förvirrande. "Nu ska vi se, vad är klockan? * snabb blick * Runt fyra, ok. Nej vafan, åtta var hon ju"... :3freak

Sovjet försökte väl införa 24 timmars klockor (jag vet inte om det var någon officiell hållning eller om det bara var deras klockindustri)

Jag kom över någon militärklocka i min ungdom med 24 timmars urtavla, men den hade 12 rakt ner och 24 rakt upp åtminstone...
Ja, det var sjukt förvirrande, och lagom tills man hade lärt sig någorlunda pajade klockhelvetet.

Sovjet försökte väl införa 24 timmars klockor (jag vet inte om det var någon officiell hållning eller om det bara var deras klockindustri)

Jag kom över någon militärklocka i min ungdom med 24 timmars urtavla, men den hade 12 rakt ner och 24 rakt upp åtminstone...
Ja, det var sjukt förvirrande, och lagom tills man hade lärt sig någorlunda pajade klockhelvetet.
Och hur var perioden därefter när du skulle försöka återlära dig det vanliga sättet att avläsa en klocka? :gnissla :hihi

Och hur var perioden därefter när du skulle försöka återlära dig det vanliga sättet att avläsa en klocka? :gnissla :hihi

Jag tror det blev digitalur därefter, det var ju det coolaste man kunde ha då....
Speciellt om den pep för varje timme också, sen tar man det gånger 22 och alla går lite olika så har man ett klassrum på 80 talet.....

Sen blev det coolt med analoga klockor igen, och nu ska det vara smartklocka, fast alla kollar ändå på mobilen...

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back