Köp av klocka/armbandsur

7900 kr utan polering. Hade jag valt med polering hade det blivit 2000 kr till. I och med att en kronograf är lite mer komplicerad blir det lite dyrare än om det är ett enklare urverk som i Royal Steel.

Lämnade in den till lokal urmakare och de skickade den vidare till Sjöö Sandström som hade den ganska prick en månad.

I kostnadsförslaget skrev den lokala urmakaren:
"Tydliga spår av användande på boett och armband. Klockan har väldigt ojämn gång. Grövre repor/mindre stötskador runt om boetten. Komplett genomgång behövs. Polering rekommenderas.• Klockan öppnas, glas och eventuell länk tas bort.• Klockans delar granskas, slitna delar byts ut mot nya.• Boett och länk rengörs i ett ultraljudsbad• Urverkets alla delar plockas isär och rengörs i en rengöringsmaskin• Urverket sätts ihop och oljas.• Samtliga packningar byts ut och ny krona monteras.• Nya tryckknappar.• Nya visare.• Klockan trycktesta"

Jag använde den nästan dagligen under de sju åren, och utan större tanke på att vara nämnvärt försiktig med den, så det var hög tid för service. Eftersom den gick så ojämnt var annars alternativet att bara låta den ligga och samla damm i sin låda - fast det kändes inte som ett alternativ.

Med tidigare nämnda Garmin så börjar årets budget för horologiska utsvävningar vara tämligen naggat i kanten. Om det inte skulle dyka upp något alldeles för spännande för att låta bli :gnissla
Dyrt men prisvärt givet vad de gjorde

Min edifice som jag haft många år som vardagsklocka "försvann" på sjukhuset under en av mina operationer efter min olycka våras. Fick bli en edifice igen, hade egentligen bestämt mig för en annan men handlat så mycket annat så får bli senare.

1783519903258.png

Någon som hängt med i Rob Engström gate?
Och den nya Rolex handlaren på Hamngatan är redan av med agenturen?
Nu tvingas man alltså ner till jönsarna på Biblioteksgatan. 😑

Rob Engström får snart börja konkurrera med Ur o Penn.
Honom går det ju bra för i alla fall.

Lite kul att Rob Engström var så sjukt petiga med att byta armband på min och bla bla regler Rolex Schweiz bla bla.
Så gnäller de i media för att Rolex besökt Stockholm och sagt att de måste ta ner skylten.

Så kan det gå när inte haspen är på. 😊

Har ingen koll gällande Rob Engström men rent generellt så är jag anti när stora bolag (inte bara klocktillverkare) ställer orimliga krav så att mindre bolag/butiker slås ut trots att dom oftast ger bäst service.

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis