Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mest bara plottrigt men onekligen hög blingfaktor
Jag tror du har sårat UR.Det finns folk som tycker att det är överdrivet att köpa nytt ur oftare än var 6:e månad...
Min fru suckade mest och undrade vad jag gett för uret. Verkar som att hon känner mig ganska bra för när jag berättade vad jag betalt var följdfrågan; "kronor eller dollar?"
Nåväl, Malm har i mins ögon blivit riktigt intressant sedan de började sätta schweiziska automaturverk att driva sina i övrigt svensktillverkade armbandsur.
Senaste tillskottet är Malm Catalina i brons med blå urtavla. Sellitaurverket är bra även om det är ett standardverk som man hittar i många mer namnkunniga ur.
Passade på att beställa ett original natoband i matchande blå. Snyggt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Catalinan har fått bekänna färg ombord I diverse miljöer. Rostfria klockor är inte speciellt känsliga för aggressiva miljöer med ur tillverkade i brons är.
Jag gillar att bronset lever och förändrar sitt utseende och nu ser den ut att vara minst 100 år gammal.
Naturligtvis går den att polera upp till tidigare glans men jag gillar dess nya patinerade utseende.
Nja... Känns mest bara sjukt förvirrande. "Nu ska vi se, vad är klockan? * snabb blick * Runt fyra, ok. Nej vafan, åtta var hon ju"...

Kan säkert stämmaNja... Känns mest bara sjukt förvirrande. "Nu ska vi se, vad är klockan? Runt fyra, ok. Nej vafan, åtta var hon ju"...![]()
Nja... Känns mest bara sjukt förvirrande. "Nu ska vi se, vad är klockan? * snabb blick * Runt fyra, ok. Nej vafan, åtta var hon ju"...![]()
Och hur var perioden därefter när du skulle försöka återlära dig det vanliga sättet att avläsa en klocka?Sovjet försökte väl införa 24 timmars klockor (jag vet inte om det var någon officiell hållning eller om det bara var deras klockindustri)
Jag kom över någon militärklocka i min ungdom med 24 timmars urtavla, men den hade 12 rakt ner och 24 rakt upp åtminstone...
Ja, det var sjukt förvirrande, och lagom tills man hade lärt sig någorlunda pajade klockhelvetet.

Och hur var perioden därefter när du skulle försöka återlära dig det vanliga sättet att avläsa en klocka?![]()
![]()

Finns appar som man använder. Man tar ett kort på urtavlan, berättar var man är i världen och appen räknar då om tiden åt dig. Smidigt.hur kan ni köpa klockor från japan- usa osv
dom har ju inte samma tid som vi, måste bli helt snurrigt att hålla koll på tiden![]()
Går att ta bort, men det vill man ju inteKul med brons, har aldrig haft någon men älskar patinan man får![]()

...Utgår från att det är den sista klockan jag köper.

Tack! Du har säkert rättJojo, eller hur?
När du väl upptäcker glädjen att pryda din handled med ett tjusigt mekaniskt ur börjar det på riktigt.
Det är då du upptäcker att ditt tjusiga ur inte är uret utan det första uret.
Grattis!![]()

Vet inte riktigt om det alltid är så, jag har genom åren samlat på mig några finare ur (Omega, Longines + några andra) men alla har fått vila sedan några år tillbaka när jag köpte en Garmin Fenix 6.Jojo, eller hur?
När du väl upptäcker glädjen att pryda din handled med ett tjusigt mekaniskt ur börjar det på riktigt.
Grattis!![]()
I beg to differ, jag har en klocka, har så haft sedan 1998. Men vi får se i framtiden.Jojo, eller hur?
Grattis!![]()
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |