Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Eller så ser man till att man blir ekonomisk oberoende ...
Du menar "pensionär "?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eller så ser man till att man blir ekonomisk oberoende ...
Nja Är ju Byggmästare..fortfarande! men snart såDu menar "pensionär "?

Håller med helt, yolo! Men man ska inte sprida falska narrativ, falska nyheter och felaktiga beräkningar är en grogrund för expertisen extremism och utanförskap. #defendcivilrightsDet är dumt att se prylar som investeringar.
Det är nämligen jättelätt att hitta saker som haft finfin värdeutveckling de senaste 30 åren. Men desto svårare att veta vilka som går upp nästa 30 årsperiod. Plus att jag nog är död om 30 år.
Så. Jag gör så gott jag kan för att köpa leksaker som förgyller tillvaron och så drar jag mig inte för att slita på dem.
Ingen kommer att bli rik på att ärva efter mig.![]()
Så är det, från ett sakligt perspektiv. Men nu är människor emotionellt drivna till allra största del och många behöver rättfärdiga sina utsvävningar för att må ok. Jag ser det som ett perspektiv värt att bekämpa.Håller med helt, yolo! Men man ska inte sprida falska narrativ, falska nyheter och felaktiga beräkningar är en grogrund för expertisen extremism och utanförskap. #defendcivilrights
Haha nädu det var länge sedan jag blev frustrerad av att ha med kidsen att göra… de vill bara provocera för att sedan kunna säga att alla är dumma.Pöjk, ta inte ut din frustration på magistern, då blir det D, tänk på att det är betygstider.
![]()

Pöjk, nu kommer du inte och är otrevlig de sista skälvande dagarna på höstterminen. Kom ihåg att du skall få betyg i biologi, juridik och finansiering.Haha nädu det var länge sedan jag blev frustrerad av att ha med kidsen att göra… de vill bara provocera för att sedan kunna säga att alla är dumma.
Det är lätt att känna igen de som låser på detaljer istället för att lyfta blicken. Men de lär sig med tiden.![]()
En Rolex kosta väl några tusenlappar tidigt 80 tal. Alla mina syrrors ungar har Rolex.
Jag är nöjd med dom jag har.
Min dyraste klocka är helt mekanisk
Dom är mellan 58-64 år. Tre stycken. Syrror alla tre. Jobbar på sjukhus
Tror varken jag eller dom är så sugna att synas här
30+ ska det va eller hur!?Nej, dom kan du behålla.

Och din nya Tudor minskade i värde 62.5k till 43k?Lämnade in ett Tudor dykarur (motsv. modell Pelagos) köpt 1982 för reparation, repigt glas, boett och "bezel" + höll inte tiden. Urmakaren frågade om jag ville byta jämnt med en ny Tudor Black Bay Chrono - visst ville jag det.
Så den hade nog ökat i värde, men det tog 30 år
Så är det med de kapitalvaror som ökar i värde - först ett tapp o sedan ökning. Vissa klockor, bilar o annat.Och din nya Tudor minskade i värde 62.5k till 43k?
Tex denna
Nej, överens om det men min poäng var att värdeökning gäller ytterst få exemplar.Så är det med de kapitalvaror som ökar i värde - först ett tapp o sedan ökning. Vissa klockor, bilar o annat.
Vad jag ville påvisa var att jag fick en ny klocka för en 30 år gammal defekt klocka av liknande typ o märke. Det är väl en värdeökning, eller har vi olika åsikter om det?
Äger ingen Rolle.För mej är en Rolex en dussinklocka
Men säg inte det för nån
Trevligt!Varit snäll i år så tomten kom med ett litet paket innehållande denna trevliga tidhållare. Batterifritt![]()
Riktigt snygg!Det finns folk som tycker att det är överdrivet att köpa nytt ur oftare än var 6:e månad...
Min fru suckade mest och undrade vad jag gett för uret. Verkar som att hon känner mig ganska bra för när jag berättade vad jag betalt var följdfrågan; "kronor eller dollar?"
Nåväl, Malm har i mins ögon blivit riktigt intressant sedan de började sätta schweiziska automaturverk att driva sina i övrigt svensktillverkade armbandsur.
Senaste tillskottet är Malm Catalina i brons med blå urtavla. Sellitaurverket är bra även om det är ett standardverk som man hittar i många mer namnkunniga ur.
Passade på att beställa ett original natoband i matchande blå. Snyggt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Påminner lite om min Camel jag hade för 40 år senDet finns folk som tycker att det är överdrivet att köpa nytt ur oftare än var 6:e månad...
Min fru suckade mest och undrade vad jag gett för uret. Verkar som att hon känner mig ganska bra för när jag berättade vad jag betalt var följdfrågan; "kronor eller dollar?"
Nåväl, Malm har i mins ögon blivit riktigt intressant sedan de började sätta schweiziska automaturverk att driva sina i övrigt svensktillverkade armbandsur.
Senaste tillskottet är Malm Catalina i brons med blå urtavla. Sellitaurverket är bra även om det är ett standardverk som man hittar i många mer namnkunniga ur.
Passade på att beställa ett original natoband i matchande blå. Snyggt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |