Köp av klocka/armbandsur

Shoppade lite online häromdagen och första leveransen kom idag. En nyrenoverad Ricoh automat "day-date".

Har spanat in lite andra ur också. Bla en gammal Omega Seamaster, men redan en vecka innan auktionsslut, så sitter folk (puckon) och budar så att priset sticker iväg. Orutinerade fanskap... :/
IMG_20160831_205844.jpg

Fik äntligen tag i en MT-G S1000. Så nöjd med den klockan. Tung som få, men rejäl och ganska stilig.
G-Shock-MTG-S1000BD-1AJF_1.jpg

Ännu en automat på auktion.IMG_20160905_162123.jpg Renoverad med en 35-40 år på nacken. Dagvisaren har arabisk text om man vill, en lite udda feature :)

Breigtling och Colt börjar närma sig min smak : P . Lite cleanare look och inte så förbannat plottrigt.

Hur är det Automat har urtavlor kl 12, 3, 6 och Superquartz har kl 10, 2 ,6 ?

Det ser ut som en termo-quartz på bilden ?

Tjena!
Anledningen till att det just blev en Colt II Chronograph är just för att jag tycker att den är bland dom snyggaste klockorna under 40k!
Det är en Quarts, jag är anti mot automatklockor:brynad
Det är en 44mm och den sitter väldigt bra på handleden.

20160915_110818_resized.jpg

Här kommer ett kontroversiellt bidrag till tråden. Jag är svag för ren design och har nog för mycket goda minnen från 90-talet : )

Hittade ett exemplar i absolut nyskick på Kaplans, där allt är med inklusive rengöringsduk cert ytterbox osv.

Jag har lagt en beställning på en CERAMICA också då dom slutat tillverkat dessa och fasas ur fabriken i förmån för en ny remake. Kan läsa om den nya serien nedan på Hodinkee.

https://www.hodinkee.com/articles/rado-ceramica-konstantin-grcic-introducing

http://www.rado.com/newceramica

Jag har till och med hittat orginal reklam om hur galaxen sitter runt handleden, Ah man blir så knäsvag.

"Inspired by the endless journey of time-"

Rado Cerix

rado cerix.jpg

box1.jpg

s-l1600.jpg

Var och hämta syskonet som kom färsk från fabriken idag, Ceramica (tv) Cerix(th). Det skiljer 8 år mellan dom : ) kan man inte tro.

ceramica2.jpg

Någon som är sugen på en Steinhart Ocean 1 eller Titanium 500?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Vad har ni och säga om Breitlings B-1, verkar vara lite olika verk beroende på årsmodell? Någon som har en sådan och kan ge lite input?

20161011_151348.jpg
Hitta den här i nån låda. Min gamla Bilia klocka...
Jubileum 1927-1977. Den är lite blåare än på bilden men skiftar färg med ljuset. Verkar ligga rätt i tiden nu. Tyvärr är nog armband bytt av ägaren nån gång förra seklet.
"Skulle byta batteri" men klockan är klassisk
självuppdragande av rörelse.
Så jag är jättelycklig nu!

Last edited:
Min Oris fick för sig att spotta ut en sprint häromdagen. Jag fångade uret och petade tillbaka sprinten men var lite skeptisk till att lita på att den inte skulle ge sig av igen. Urmakare med nya sprinter behövs.

Fast, när man är på en båt längs Afrikas västkust är urmakare inte det som det finns mycket av. Dock har vi en ganska trevlig gift shop ombord och I den hittade jag denna Tissoten. Något helt annat än de dykur med metallänk jag har många av.

t0914204705101-tissot-t-touch-expert-solar-men-quartz-titanium-black-dial-watch-with-orange-rubber-strap-2.jpg

Vad är det för båt du jobbar på?det är trevligt med nya ur. Själv har jag fått nytändning på min Steinhart Ocean One I stål när den andra är på lagning. Funderar på en rräningsklocka som komplement, typ garmin, suunto eller moto360

Vad är det för båt du jobbar på?det är trevligt med nya ur. Själv har jag fått nytändning på min Steinhart Ocean One I stål när den andra är på lagning. Funderar på en rräningsklocka som komplement, typ garmin, suunto eller moto360

Har du några timmar har jag skrivit lite I den här tråden sen 12 år tillbaka...

https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?91793-Så-var-hojsäsongen-slut-för-mig

Min Oris fick för sig att spotta ut en sprint häromdagen. Jag fångade uret och petade tillbaka sprinten men var lite skeptisk till att lita på att den inte skulle ge sig av igen. Urmakare med nya sprinter behövs.

Fast, när man är på en båt längs Afrikas västkust är urmakare inte det som det finns mycket av. Dock har vi en ganska trevlig gift shop ombord och I den hittade jag denna Tissoten. Något helt annat än de dykur med metallänk jag har många av.
Ombyte förnöjer. Gummiband kan se schysst ut på en dykare eller sportklocka. Och den där Tissoten är ju onekligen sportig.

Själv så är jag grymt nöjd med det zulu jag har på min SKX007 just nu. Zulu ger helt klart högre känsla av tool watch än ett nato.

Funderar på en rräningsklocka som komplement, typ garmin, suunto eller moto360
Som någon nämnde tidigare i tråden så är DC Rainmaker en bra sida för information om träningselektronik.

En Deep Blue på ingång. Inte riktigt min färg egentligen, men fann denna till rätt pris...

Funderar på ett par zuluband till den. Ett oranget och någon mer diskret färg. Tips?

Rekommenderar denna grupp för er som gillar microbrands och använder FB:
https://www.facebook.com/groups/265562160234660/

68139ceb3d2d6ee66ca04a9e2108ef96.png

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...