Köp av CRM..

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
Får förhoppningsvis sålt RG:n snart och ska införskaffa en Honda CRM istället hade jag tänkt.. vill veta vad som är positivt/negativt med denna hojen.. Något känt fel? vad ska man tänka på när man köper den?
 
Om jag inte minns fel har den samma fabrikationsfel som den äldre NSR´en, som EBS skrev i stickyn "Snedskurna drev i motorn som gör att ramlagren blir extra känsliga".
 
Passa på att köpa CRM nu! Finns ju 5 stycken att köpa på blocket. O det är vinterrea :tummenupp
Kända fel är väl att dom kan värmenypa o så...min skar ju. Men det var slitage, 12 års varvande tog ut sin rätt :tungan
 
Poffer skrev:
Passa på att köpa CRM nu! Finns ju 5 stycken att köpa på blocket. O det är vinterrea :tummenupp
Kända fel är väl att dom kan värmenypa o så...min skar ju. Men det var slitage, 12 års varvande tog ut sin rätt :tungan

vadå för slitage??
 
SkorvKalle skrev:
vadå för slitage??

Allt slits ju tillslut. För mig var det så att toppen på vevstaken (det runda) hade slitits ut några millimeter. Så nållagret låg i flisor när jag öppnade o kollade. Gissar på att det var det som var slitaget. Men efter 11 år så blir ju det mesta ganska slitet. Dom tidigare ägarna lär inte ha bytt ngt sådant. Mina misstankar grundar sig t.ex. på att insuget var fast nitat i cylindern efter 10 år :tungan Men nu är allt bytt o pärlan går o låter så fint så :)
 
Okej..

Har hört att CRM:en e skitseg i 6:e växeln.. ska man dreva ner den, isf hur mycket?
 
SkorvKalle skrev:
Okej..

Har hört att CRM:en e skitseg i 6:e växeln.. ska man dreva ner den, isf hur mycket?

Jepp, sexan är typ som en överväxel som sänker varvet radikalt! Jag har drevat ner min, om jag inte minns fel så drevade jag 1 kugg fram o 2 lr 3 bak :tungan Var ett tag sedan så jag minns inte riktigt :kocko Men det gjorde iaf en STOR skillnad. Och rekommenderas! :tummenupp
 
Nej dreva den inte...när du kör med dina polare som har sporthojar som drar dig överallt så när nerförsbacken kommer lägger du i sexan :yoparty (ironi i hela inlägget)
 
marcus_136 skrev:
Nej dreva den inte...när du kör med dina polare som har sporthojar som drar dig överallt så när nerförsbacken kommer lägger du i sexan :yoparty (ironi i hela inlägget)

fan va fett.. tack för det givande svaret
 
crm är en fin hoj värd sitt pris

jag har inte hafft mitt ris så länge men
en totalrenovering av motor och växellåda vid ca 3000mil måste nog genomföras och då menar jag allt
en totalrenovering kostar nog mellan 4 och 6 tusen skulle jag gissa
kan vara värt om man köper en som gått långt för ca 10-12 lakan

allt e gjort på min och går jävligt nice
men jag förstår inte varför man ska sitta och jaga milimetrar på hastighetsmätaren :va
när man kan försöka få den att gå så långt som möjligt istället



kör vettigt nu grabbar
 
cRoC skrev:
Om jag inte minns fel har den samma fabrikationsfel som den äldre NSR´en, som EBS skrev i stickyn "Snedskurna drev i motorn som gör att ramlagren blir extra känsliga".


vart har du läst det?

skulle själv vilja läsa den artikeln
 
cRoC skrev:
Har dom inte samma snurra?
jo förutom att växellådan är något ändrad i.o.m att spaken sitter bakofram på nsr
crm saknar startmotor ochså
jag är inte säker men motorfästena kan vara anorlunda

nsr har ca 3-4 hk mer, men crm har bätre drag i botten och mellan registret pga avgassytemet eller rc ventilen eller nått annat
 
SkorvKalle skrev:
Får förhoppningsvis sålt RG:n snart och ska införskaffa en Honda CRM istället hade jag tänkt.. vill veta vad som är positivt/negativt med denna hojen.. Något känt fel? vad ska man tänka på när man köper den?


Är inte du 18 snart?
 
EazyD skrev:
Är inte du 18 snart?

Oktober detta året... inte säkert att jag hinner ta mellankortet innan de slutar med sina uppkörningar... tänker satsa på en 125:a till innan jag bytar till större hoj
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top