Kåpglas + LMS ikväll

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nån som har en 02 R1 och har ett extra kåpglas? jag behöver köra av mig (inte av banan). har inte kört hoj på SKIT LÄNGE! Så nu ikväll ska jag köra ÄVEN fast det kommer göra SKIT ONT i foten. Jag lär nog behöva hjälpa att lasta av hojen väl på plats.

Vilka ska till LMS ikväll och köra?

O är det nån med 02/03 R1 som har ett kåpglas att leverera till mig? vore väääldigt uppskattat.

Swedie skrev:
Dock utan kåpglas till mig va? :p

Ska jag silvertejpa igen fronten? hehe.. va kul det kan se ut.

Det brukar gå rätt bra att åka utan kåpglas också.. Det blåser lite på rakan, men annars är det ju lugnt.

Swedie skrev:
Dock utan kåpglas till mig va? :p

Ska jag silvertejpa igen fronten? hehe.. va kul det kan se ut.

Efersom det troligtvis har skitit sig med transporten av hojen jag skulle kört idag så kan jag ju anmäla mig som frivillig att hjälpa till med lastning och lossning av din hoj. Jag är dessutom bra på att tjepa fötter om du har med dig coachtejp... Fast för all den hjälpen så måste jag nog få köra några pass som tack!?

köra "några pass" äru sjuk? eller iofs du kan få köra då jag inte kör.. om du betalar soppan .. så snål är jag. Anledningen kommer de flesta få veta snart (stora inköp på G...).

Swedie skrev:
köra "några pass" äru sjuk? eller iofs du kan få köra då jag inte kör.. om du betalar soppan .. så snål är jag. Anledningen kommer de flesta få veta snart (stora inköp på G...).
Ja, eller så kan din hoj stå kvar på pickisen! ;)

Vi får se sen på plats om du får köra. ;) Jag har aldrig tidigare lånat ut hojen o vet inte hur sugen jag är. Jag vill inte veta hur det känns att låna ut hojen till nån som kraschar den :p

ja jag körde 56or som bästa tid är jag rätt säker på. Inte sååå pjåkigt efter första körningen sen jag kraschade för 1 månad sedan. Har nu lite ondare i foten än normalt men det är lugnt. Ska vidare till åsen imorgon för att köra!

Nyteknik skrev:
Nu är det färdigkört på Sviestad om några minuter. Är nyfiken på hur det gick jämfört med sist – då avgasporten var ur funktion. Ser fram emot en rapport!

Jodå, jag fick mig en vaniljmilkshake på vägen hem den här gången också så det blev en mycket lyckad kväll. Hojen gick bra, inga varvtider dock eftersom jag saknar laptimer men viss gick hojen betydligt bättre med en fungerande avgasport. Jag provade även att köra på fulfulsopppa (helt vanlig straigt out of the box Statoil grön 98) och det fungerade utmärkt.

Tyvärr var tre hjältar var på besök igår, sådana där killar som kör fort men omdömmeslöst. Omkörningarna var allt från vågade till rent farliga. Jag satt på första parkett när en kille på en R6'a var ett hårstrå från att få framhjulet klippt när en av hjältarna bara var tvungen att tränga sig förbi i ytterspår i Torparn. Det är tur att man har en liten och lätt hoj så att man blir omkörd på rakan och inte just i slutet av inbromsningenman, då slipper man få en 1000-kubikare lagd på sig.

Teddy skrev:
Tyvärr var tre hjältar var på besök igår, sådana där killar som kör fort men omdömmeslöst. Omkörningarna var allt från vågade till rent farliga...

Hmm, menar du killarna med gula hojjar som när de bestämt sig för att köra mindre fort istället lekte på bakhjulet två hojjar i bredd så att man inte vågade köra om dem???

:kocko

Last edited by a moderator:
Även om jag inte direkt längtade efter att stå flaggvakt så var det ganska intressant att stå i Torparn. Stilarna och spårvalen varierar storligen. Många intressanta och en del hårresande omkörningar blir det också. Men faktiskt inte en enda vurpa! :tummenupp

Jo jag hade grava problem ibland att få till rätt spår. Kändes konstigt första gången på hojen. Blev iaf bättre o bättre vartefter jag började känna hojen bättre. Var dock ett par gånger som det var ena riiiiktigt slöa förare genom torparen som cruisade allt för sakta.

Swedie skrev:
Jo jag hade grava problem ibland att få till rätt spår. Kändes konstigt första gången på hojen. Blev iaf bättre o bättre vartefter jag började känna hojen bättre. Var dock ett par gånger som det var ena riiiiktigt slöa förare genom torparen som cruisade allt för sakta.

Det lilla jag såg av din körning så såg det ju bra ut... snabbare o snabbare för varje varv......

Strandelin skrev:
Hmm, menar du killarna med gula hojjar som när de bestämt sig för att köra mindre fort istället lekte på bakhjulet två hojjar i bredd så att man inte vågade köra om dem???

:kocko

Ja, precis de! Första gången jag såg att en av dem drog upp hojen på bakhjulet på start-mål tänkte jag att det måste varit ett misstag men andra gången låg jag precis bakom och hörde och såg hur han medvetet snärtade till med kopplingen och ryckte upp hojen. Mina depågrannar Clas och Lars fick också känna på hönshjärnornas närvaro. Jag såg själv hur Clas nästan fick ett framhjul i vänster sidkåpa efter start-mål och i ren förskräckelse nästan vinglade av banan. Lars berättade att han blev omkörd på yttern på start-mål när han körde jäms med gula linjen som markerar utfarten för depån, alltså passerade den omkörande hojen på markerat område reserverat för depåutfart.

Det är just sådana idioter som gör att jag inte vågar åka ut på banan utan att från stillastående i skydd bakom armcoräcket tittat över axeln och sett att det är fritt från hojar från Sviestadsböjen och hela vägen fram till depå utfarten.

Webspy skrev:
Det lilla jag såg av din körning så såg det ju bra ut... snabbare o snabbare för varje varv......
Blev väldigt mycket bakhjul. Varje lite rakan ut ur kurvor var det bakhjul ut från. Detta för att jag hade lite problem att växla exakt när jag ville.

Tror att vid nått tillfälle blev det även en rätt fin pwoerslide ut ur torparn :rock

JAG MENAR INTE ATT JAG FRIVILLIGT åkte på bakhjulet. Okej, en gång hände det ut ur torparn. Men inga rena bakhjulsåk.

Last edited:
Teddy skrev:
Tyvärr var tre hjältar var på besök igår, sådana där killar som kör fort men omdömmeslöst. Omkörningarna var allt från vågade till rent farliga. Jag satt på första parkett när en kille på en R6'a var ett hårstrå från att få framhjulet klippt när en av hjältarna bara var tvungen att tränga sig förbi i ytterspår i Torparn. Det är tur att man har en liten och lätt hoj så att man blir omkörd på rakan och inte just i slutet av inbromsningenman, då slipper man få en 1000-kubikare lagd på sig.

Teddy skrev:
Ja, precis de! Första gången jag såg att en av dem drog upp hojen på bakhjulet på start-mål tänkte jag att det måste varit ett misstag men andra gången låg jag precis bakom och hörde och såg hur han medvetet snärtade till med kopplingen och ryckte upp hojen. Mina depågrannar Clas och Lars fick också känna på hönshjärnornas närvaro. Jag såg själv hur Clas nästan fick ett framhjul i vänster sidkåpa efter start-mål och i ren förskräckelse nästan vinglade av banan. Lars berättade att han blev omkörd på yttern på start-mål när han körde jäms med gula linjen som markerar utfarten för depån, alltså passerade den omkörande hojen på markerat område reserverat för depåutfart.

Det är just sådana idioter som gör att jag inte vågar åka ut på banan utan att från stillastående i skydd bakom armcoräcket tittat över axeln och sett att det är fritt från hojar från Sviestadsböjen och hela vägen fram till depå utfarten.

Har man gått licenskursen och deltagit vid minst ett träningstillfälle och aningslöst beter sig så visar man sin omgivning att man är för korkad och/eller inte tillräckligt mogen för att ha licens. Ryck den på plats!

:fatta!

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back