Kåpglas + LMS ikväll

Swedie skrev:
Jo jag hade grava problem ibland att få till rätt spår.

Det jag och Mårten funderade över var om du kanske skulle gå lite rundare ut ur Torparn. Du gick väldigt snävt på innern i början. Fast det gick ju bättre efter ett tag, som sagt.

Vi lade också märke till de nämnda gulingarna som körde väldigt tajt inpå folk i Torparn. En handflatas marginal ibland!

Macho Woman skrev:
Det jag och Mårten funderade över var om du kanske skulle gå lite rundare ut ur Torparn. Du gick väldigt snävt på innern i början. Fast det gick ju bättre efter ett tag, som sagt.

Vi lade också märke till de nämnda gulingarna som körde väldigt tajt inpå folk i Torparn. En handflatas marginal ibland!
Jag valde snävt spår för att få mindre nerlägg på hojen. Vet hur lätt det är att lowsida eller highsida i torparn...

Teddy skrev:
Ja, precis de! Första gången jag såg att en av dem drog upp hojen på bakhjulet på start-mål tänkte jag att det måste varit ett misstag men andra gången låg jag precis bakom och hörde och såg hur han medvetet snärtade till med kopplingen och ryckte upp hojen. Mina depågrannar Clas och Lars fick också känna på hönshjärnornas närvaro. Jag såg själv hur Clas nästan fick ett framhjul i vänster sidkåpa efter start-mål och i ren förskräckelse nästan vinglade av banan. Lars berättade att han blev omkörd på yttern på start-mål när han körde jäms med gula linjen som markerar utfarten för depån, alltså passerade den omkörande hojen på markerat område reserverat för depåutfart.

Det är just sådana idioter som gör att jag inte vågar åka ut på banan utan att från stillastående i skydd bakom armcoräcket tittat över axeln och sett att det är fritt från hojar från Sviestadsböjen och hela vägen fram till depå utfarten.

Jag hoppas att det var någon som påpekade för dessa omogna fullblodstöntar att ni inte direkt var nöjda med deras uppträdande? Fan man blir ju mörkrädd för mindre..

Oooohhh jag känner hur blodtörsten kommer krypande. Ge mig ett namn, ge mig en bild grrrrrr :gnissla :tungan

Chris Ash skrev:
Jag hoppas att det var någon som påpekade för dessa omogna fullblodstöntar att ni inte direkt var nöjda med deras uppträdande? Fan man blir ju mörkrädd för mindre..

Jodå, jag sa vad tyckte om deras uppträdande (bakhjulsåka två hojjar i bredd) och fick till svar:

"Tycker du att det är bättre att vi gör så på allmänna vägar?"

Nåja, alltid en tröst att de säkert har ögonen på sig till nästa träning på Sviestad.

Självkritik till oss övriga, när det är någon som kör klantigt på något sätt måste vi meddela den träningsansvarige. Det är nog inte lätt som träningsansvarig att se allt som händer på banan men är det många som klagar är det väl troligt att svartflaggan kommer fram.

Nepp, inga namn eller bilder på detta forum, räcker gott om LMS-rr får reda på vilka det var.

:)

Strandelin skrev:
Jodå, jag sa vad tyckte om deras uppträdande (bakhjulsåka två hojjar i bredd) och fick till svar:

Nåja, alltid en tröst att de säkert har ögonen på sig till nästa träning på Sviestad.

Självkritik till oss övriga, när det är någon som kör klantigt på något sätt måste vi meddela den träningsansvarige. Det är nog inte lätt som träningsansvarig att se allt som händer på banan men är det många som klagar är det väl troligt att svartflaggan kommer fram.

Nepp, inga namn eller bilder på detta forum, räcker gott om LMS-rr får reda på vilka det var.

Jo, dum person medför ofta dumt svar.....

Bra att ni tar tag i det, det gynnar ingen om folk beter sig som mongon på banan :tummenupp

Strandelin skrev:

Vem ser till att LMS får veta detta?

Nyteknik skrev:
Vem ser till att LMS får veta detta?
Eftersom Torkel var gårdagens träningsansvarige och hade fullt upp med att ta betalt, bevaka överfart, sköta kommunikation och vifta med flaggor kunde han omöjligtvis se allt som hände på banan varför jag berättade för honom vad jag sett. Förhoppningsvis stod han på start-mål och kunde med egna ögon se när wheeliefantomerna hade en av sina uppvisningar.

Det är klart dåligt planerad köring när snabba förare skapar riskfyllda situationer vid omköringar. En duktig förare tar sig förbi utan att det märks för den som blir omkörd. Jag vill passa på att åter igen rekommendera denna artikel för de som inte läst den, den som redan läst den kan med fördel läsa den igen.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=33395&highlight=passing

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back