Kärringdjävel o nära döden

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag har haft körkort i en vecka och har nästan, bara nästan hunnit skita i skinnstället av dom två icke upphetsande saker jag var med om.
I förra veckan var det en familjefar som kallade mig kärringdjävel och satte upp fingret. Vad jag hade gjort? well, jag stod tydligen i vägen då han ville köra in på en smal väg till höger fastän han stod i vänster filen och jag i mitten filen?! Bakpå satt syrran och likt sin storasyster kan hon aldrig hålla tyst, hon skrek till honom och jag bad henne vara tyst. Försöker bygga upp min lugna image som biker.

Ickeupphetsande sak numero 2.
Kör i 50km/h och har en blå BMW bakom mig. Skall svänga vänster och ger tecken, växlar ner och lägger mig till vänster utifall att bilen bakom ville köra om. Och tro mig, det ville han.
Men idioten kör om på fel sida. Innan jag hinner svänga så kör han om i full fart på vänster sida...

Vad är detta? Om någon i älvsjö kör en blå BMW som var ute o körde klockan 21.30 ikväll så ta gärna kontakt med mig...
Varför, ack varför finns det så många idiotiska bilister som fullkomligt skiter i allt? Fick även idag höra att en kille som kör bröd till vårt jobb ligger på sjukhus med amputerat ben, resultatet av en motorcykelolycka.

Bilar är fruktanstvärt hårda och jag är bara så tacksam att jag inte direkt kastade mig åt vänster för att svänga.
Då hade jag antagligen legat i min egen blodpöl utan möjlighet att kontakta någon och föräldrarna hade undrat vart jag tatt vägen..
Jag vet att det finns många såna här människor därute som kör precis som dom vill och jag kommer säkert få uppleva fler situationer. Dom nästkommande gångerna hoppas jag på att få överleva då också.
Krama varandra i trafiken och i villaområden där kör vi lungt, eller hur? Fasen, det gäller att ha örnblick när man är där ute på vägarna.

Ta hand om dom ni älskar. Livet tar slut så oerhört fort..
:(

Fan vad du är kass! Se upp i trafiken. Tjejer kör (knappt) bättre än höns.

ska man inte köra om till vänster sida?
Jag kör alltid om på vänster sida.

Ser jag att nån vill köra om ligger jag kvar och saktar ner extra mycket för att retas. :)

Välkommen till mc-förarnas värld...

Men det är bara att vara stentuff o bete sig som att man har ett pumphagel i ryggan. Är yrkesförare,(taxi...höhö :D ) o det finns bara ett bra sätt att ta sig fram: MITT!! :fakta

Så brukar jag köra, var tydlig i vad du sysslar med, utstråla självförtroende i din körning o kom ihåg att ingen vill krocka...

SupraLemon skrev:
ska man inte köra om till vänster sida?
Jag kör alltid om på vänster sida.

Ser jag att nån vill köra om ligger jag kvar och saktar ner extra mycket för att retas. :)

Inte på vägar med fler filer 70km/h och lägre, dessutom får man passera på höger sida om någon som gett tecken och ska svänga vänster.

Nu vet du lite mer vad mc-körning innebär.
Det kommer bli värre och du kommer troligtvis inte hinna tröttna på det.

Ta nu B-kort med när du ändå håller på.

750RR

oFFkeFF skrev:
Inte på vägar med fler filer 70km/h och lägre, dessutom får man passera på höger sida om någon som gett tecken och ska svänga vänster.

FEL!

Trust me...
Vi fick delat ansvar för att killen gjorde bort sig när han snackade, annars hade jag åkt på allt. :fakta

Han, blinkade vänster, la sig klart till vänster, svände sedan höger, där var jag...
Och till polisen sa han att han kom på att han skulle till höger, fast jag hade vittnen som sa att han blinka vänster.
Jag ska då enligt lagboken sakta ner och vänta tills han svängt av och sedan köra vidare.
OK, alla VET att det inte funkar så här i verkligheten, men det verkar fabror haffa skita i... :(

Jag kör fortfarande om folk till höger när de blinkar vänster. Har väll inte lärt mig något... :rolleyes:

Bikerbitch skrev:
Kör i 50km/h och har en blå BMW bakom mig. Skall svänga vänster och ger tecken, växlar ner och lägger mig till vänster utifall att bilen bakom ville köra om. Och tro mig, det ville han.
Men idioten kör om på fel sida. Innan jag hinner svänga så kör han om i full fart på vänster sida...

Ett stalltips är att aldrig acceptera bilar nosandes i baken. Antingen kör du för sakta eller så får du gå åt sidan och släppa förbi dom. I stadstrafik gäller det däremot att vara övertydlig. Varför lämna en lucka åt vänster stor nog att passera i ovanstående situation?

/Martin

maverick_750rr skrev:
Nu vet du lite mer vad mc-körning innebär.
Det kommer bli värre och du kommer troligtvis inte hinna tröttna på det.

Ta nu B-kort med när du ändå håller på.

750RR

Ja absolut BB!!!
Det gör att du förstår bilisterna bättre!
Det är förbannat svårt att se motorcyklister ibland!! Och jag tittar ändå en extra gång - eftersom jag har A-kort. Det gör inte de flesta bilisterna!

Ta bil kort - det kan rädda dig från otrevliga överraskningar!! :)

PutteLiten skrev:
Ja absolut BB!!!
Det gör att du förstår bilisterna bättre!
Det är förbannat svårt att se motorcyklister ibland!! Och jag tittar ändå en extra gång - eftersom jag har A-kort. Det gör inte de flesta bilisterna!

Ta bil kort - det kan rädda dig från otrevliga överraskningar!! :)

Jag stannar ofta vid många korsningar, iallafall nästan helt, så jag hinner kolla åt båda håll, och dessutom har fått ner hastigheten såpass att jag kan bromsa direkt.

Många som bara har B-kort slänger sig ut i hög fart ur korsningen... :eek:

Re: Re: Kärringdjävel o nära döden

berggren_martin skrev:
Varför lämna en lucka åt vänster stor nog att passera i ovanstående situation?

Klart, finns det ingen refug och bilen bakom hetsar, så gäller det att va försiktig...

Folk som visar finger träffar jag på var och varannan dag..... Välkommen till verkligheten! :rolleyes:
Jag blev påkörd bakifrån, med ett tre dagar ungt KK i fickan, av en kärring. DET var läskigt!! :skrämd

/FW

Nej det är fan otroligt, kalla mig omogen men ibland önskar man att man hadde en jävla pikka i fickan så man bara kunde rikta mot bil fan och tömma magasinet.

Vill inte höra nåt som, bara för nån annan är idiot så behöver du inte vara det, trött på sånt skit snack, dom där jävla idiot bilisterna kommer aldrig fatta, dom tror att dom är odödliga i sina jävla bilar. Kommer ihåg en idiot som körde om på RIKTIGT smal landväg, slutade med att man låg i diket med böjd gaffel som tur så var den en gammal Yamah RD 125.

PutteLiten skrev:
FEL!

Trust me...
Vi fick delat ansvar för att killen gjorde bort sig när han snackade, annars hade jag åkt på allt. :fakta

Han, blinkade vänster, la sig klart till vänster, svände sedan höger, där var jag...
Och till polisen sa han att han kom på att han skulle till höger, fast jag hade vittnen som sa att han blinka vänster.
Jag ska då enligt lagboken sakta ner och vänta tills han svängt av och sedan köra vidare.
OK, alla VET att det inte funkar så här i verkligheten, men det verkar fabror haffa skita i... :(

Jag kör fortfarande om folk till höger när de blinkar vänster. Har väll inte lärt mig något... :rolleyes:

Nu snackar jag får enligt lagboken, på tvåfiliga vägar är det dessutom solklart, man får inte svänga höger direkt från vänster körfält. Men visst, man ska vara på det klara med att man kan krocka om man plockar någon på insidan och man får ta ansvaret för det.

Darre skrev:
Nej det är fan otroligt, kalla mig omogen men ibland önskar man att man hadde en jävla pikka i fickan så man bara kunde rikta mot bil fan och tömma magasinet.

Det är inte för inte det flugit ett antal backspeglar från bilar i stockholmstrafiken :rolleyes:

När jag är ute och kör så utgår jag alltid från att allt och alla vill köra över mig så fort de får tillfälle.

Det verkar fungera; de gånger jag har kört åt skogen/krockat så har det helt och hållet varit mitt fel :crash

Man slipper en massa otrevliga överraskningar och det är ju det som är det viktigaste.

Det gäller att vara förbi så snabbt så att de inte ens hinner börja sikta :fakta

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park