Känner ni er stressade när ni skall lämna...

Känner ni er stressade när ni skall lämna dricks på restauranger?

• Antal röstningar
    0
Ja men gud, ursäkta mig att jag inte fattar så jävla hyperbra att dem tar ut massa pengar från mitt jävla kort efter att jag dragit därifrån o betalat för mig..

Ska också starta restaurang o råka dra en miljon från kontona för jag tyckte dem skrev det på kvittot :mad:

Sen flyr jag landet... japp bra tack... funkar de likabra att ta ut i efterhand på bankomater?.. ba gå dit o trycka in ett belopp efter nån annan som just tage ut pengar.. vilka skitsaker :mad:

AndreasNo skrev:
2559169 Ja men gud, ursäkta mig att jag inte fattar så jävla hyperbra att dem tar ut massa pengar från mitt jävla kort efter att jag dragit därifrån o betalat för mig..

Ska också starta restaurang o råka dra en miljon från kontona för jag tyckte dem skrev det på kvittot :mad:

Sen flyr jag landet... japp bra tack... funkar de likabra att ta ut i efterhand på bankomater?.. ba gå dit o trycka in ett belopp efter nån annan som just tage ut pengar.. vilka skitsaker :mad:

Gör du det på egen risk;) Sedan ska ju människan ha en miljon att kunna ta ut också. Du kan alltså inte bara trycka in några magiska siffror och vips har du din miljon.

Du kan inte skylla på att du bor i en liten håla för att du inte kan nått. Karlskoga är en trevlig liten håla, så käften:mad:

Rash skrev:
2559177 Gör du det på egen risk;) Sedan ska ju människan ha en miljon att kunna ta ut också. Du kan alltså inte bara trycka in några magiska siffror och vips har du din miljon.

Du kan inte skylla på att du bor i en liten håla för att du inte kan nått. Karlskoga är en trevlig liten håla, så käften:mad:

Fan va jobbigt för dem när dem drar mitt kort o jag skriver 100 kr dricks o de visar sig att det inte finns pengar för varken mat eller dricks.. mwahha..

Jag skyller inte min okunnighet på att jag bor i en håla, har bott i större städer juuu, skyller den på min fattigdom... men Karlskoga suger i vilket fall...

Dricks kan jag bara tänka mig att lämna om jag är riktigt nöjd.
Om jag har blivit bra bemött och maten och servicen varit god.
Men t.ex när jag var på en dyr restaurang och fick sån där
beasås på tetrapack, ja då lämnade man ju inte dricks direkt.

Ni fattar. :rolleyes:

AndreasNo skrev:
2559183 Fan va jobbigt för dem när dem drar mitt kort o jag skriver 100 kr dricks o de visar sig att det inte finns pengar för varken mat eller dricks.. mwahha..

Jag skyller inte min okunnighet på att jag bor i en håla, har bott i större städer juuu, skyller den på min fattigdom... men Karlskoga suger i vilket fall...

Eller så är det jobbigt för dig. Du får ju knappast gå därifrån om du inte betalt.
Smiter du så är du ju en brottsling..
Så jag förstår inte riktigt ditt resonemang Andreas:pannkyss

Rash skrev:
2559189 Eller så är det jobbigt för dig. Du får ju knappast gå därifrån om du inte betalt.
Smiter du så är du ju en brottsling..
Så jag förstår inte riktigt ditt resonemang Andreas:pannkyss

Dem vet ju inte att jag inte har pengar om dem drar pengarna efter jag gått ju.. :va

AndreasNo skrev:
2559192 Dem vet ju inte att jag inte har pengar om dem drar pengarna efter jag gått ju.. :va

Ok, för sista gången..

1. Du får notan.
2. Du ger de ditt kort.
3. De drar den aktuelle summan från ditt konto. Då har du betalt för maten.
4. Du får tillbaka ditt kort, ett kvitto för underskrift och ett som du får behålla.
5. Du skriver under kvittot, och kan då även välja om du vill lämna dricks för både service och garderob.
6. Har du lämnat dricks, så lägger de undan det kvittot och drar av dricksen senare. Kostnaden för maten har de ju redan dragit av.

Att man orkar.. Förstår du nu?:lol

Rash skrev:
2559218 Ok, för sista gången..

1. Du får notan.
2. Du ger de ditt kort.
3. De drar den aktuelle summan från ditt konto. Då har du betalt för maten.
4. Du får tillbaka ditt kort, ett kvitto för underskrift och ett som du får behålla.
5. Du skriver under kvittot, och kan då även välja om du vill lämna dricks för både service och garderob.
6. Har du lämnat dricks, så lägger de undan det kvittot och drar av dricksen senare. Kostnaden för maten har de ju redan dragit av.

Att man orkar.. Förstår du nu?:lol

Men hur kan dem dra pengar för maten från mitt kort först o sen dra pengar för dricks senare utan att ha mitt kort, då behöver dem ju inte mitt kort alls ju då kan dem ju bara dra av pengar hur som helst ändå :va

:D

AndreasNo skrev:
2559220 Men hur kan dem dra pengar för maten från mitt kort först o sen dra pengar för dricks senare utan att ha mitt kort, då behöver dem ju inte mitt kort alls ju då kan dem ju bara dra av pengar hur som helst ändå :va

:D

På det kvittot som de har kvar själva, där står alla nr osv osv. Dessutom har du ju själv skrivit under och godkänt.
Visst kan du dra av extra pengar som restaurang ägare, men då märker folk det och du får dåligt publicitet = folk kommer inte och äter hos dig och du får kanske stänga igen.

Något mer du behöver ha förklarat?:D

Rash skrev:
2559229 På det kvittot som de har kvar själva, där står alla nr osv osv. Dessutom har du ju själv skrivit under och godkänt.
Visst kan du dra av extra pengar som restaurang ägare, men då märker folk det och du får dåligt publicitet = folk kommer inte och äter hos dig och du får kanske stänga igen.

Något mer du behöver ha förklarat?:D

Hmm..då ska jag skaffa en egen kortdragarmaskin o gå o plocka alla kvitton som ligger på krogarna innan personalen hinner komma o hämta dem.. så e de bara att gå hem o plocka in pengar..så bra!

Vad betyder knulla?

TurboJugend skrev:
2558490 Jag betalar alltid med kort, så jag lämnar ingen dricks. Om jag betalade kontant så skulle jag nog inte göra det ändå. Dom får väl lön som alla andra.
Serivtörer/servitreser på kryssningsbåtar i karibien får 200 usd imånaden och sen 3-4000 usd i dricks.

Jag förstår mig faktiskt på AndreasNo, för det första riktiga svaret på hans fråga kommer i svar nr27 där Rash skriver att dom kan ta pengarna från ens konto med hjälp av nuffrorna som står på kvittot:P Lite kul ändå att alla är hur tröga som helst i den hära tråden;D

Jag håller med AndreasNo lite grann i början på tråden.. servitörerna/servitriserna får sin lön precis som alla andra som jobbar i detta landet och har man ett jobb så springer man inte och är otrevlig utan de kvittar om du jobbar på ett lager eller på en resturang så ska man alltid vara trevlig och göra servicen den bästa.. lite för företagets bästa också så varför dem ska springa o få dricks helatiden har blivit en stor överskattning

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg