Känner ni er stressade när ni skall lämna...

Känner ni er stressade när ni skall lämna dricks på restauranger?

• Antal röstningar
    0

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
Tack till alla som har röstat i förra tråden!!! :Bugar

Nu kommer den andra pollen.

Känner ni er stressade när ni skall lämna dricks?

Absolut inte för det är inget de ska räkna med här ingår dricksen i priserna har jag pengar till dricks så har jag.

utomlands och dricks är en mardröm, hur vet man vad som är praxis i olika länder:va

i sverige är väl dricksen inräknade i notan nuförtiden

Naerå stressed för vad? Det är väl möjligen lite irriterande om man inte får ihop nån bra summa att lämna. Om man alltså bara har större eller mindre pengar än vad man skulle vilja ge.

Jag betalar alltid med kort, så jag lämnar ingen dricks. Om jag betalade kontant så skulle jag nog inte göra det ändå. Dom får väl lön som alla andra.

KGK skrev:
2557263 utomlands och dricks är en mardröm, hur vet man vad som är praxis i olika länder:va

i sverige är väl dricksen inräknade i notan nuförtiden

Även utomlands ingår det på många ställen, bara läsa på notan. Men lämnar du 20% så kan det inte gå fel, även 10% räcker för att du inte ska bli halshuggen.
Jag tänker så här; de ska förtjäna sin dricks och veta om det. Har de misskött sig så visar jag det och dricksen blir bara symbolisk, en krona typ. Annars dricksar man tycker jag, även i sverige. Ok, inte pizzerian då kanske...

ett tips som kan hjälpa alla er som känner er stressade när ni ska lämna dricks är detta:
Om ni betalar med kort så skriver ni ju i dricksen efter de har dragit kortet i maskinen. Oftast så får man kvittot i en liten "pärm". Skriv i dricksen och STÄNG "pärmen". Oftast tittar inte servisen på kvittot förrän de kommer till kassan igen och då har ni ju redan gått. Ett bra tips att inte träffa på servisen och få sämre service eller spydigheter för att ni kanske lämnat för lite.
Kanske bara är restaurangfolk som jag som tänker på detta vis men...

Mcbrud skrev:
2559133 ett tips som kan hjälpa alla er som känner er stressade när ni ska lämna dricks är detta:
Om ni betalar med kort så skriver ni ju i dricksen efter de har dragit kortet i maskinen. Oftast så får man kvittot i en liten "pärm". Skriv i dricksen och STÄNG "pärmen". Oftast tittar inte servisen på kvittot förrän de kommer till kassan igen och då har ni ju redan gått. Ett bra tips att inte träffa på servisen och få sämre service eller spydigheter för att ni kanske lämnat för lite.
Kanske bara är restaurangfolk som jag som tänker på detta vis men...

Hmm.. skriver man hur mkt som ska gå till dricks av de man betalat? :va
jag fattar inget... jag får ta o gå på finställen mer o lära mig..

AndreasNo skrev:
2559140 Hmm.. skriver man hur mkt som ska gå till dricks av de man betalat? :va

ja du får tillbaka kortet då de dragit det och där finns rader för garderob m.m. står bla. extra där man kan fylla i dricks.

AndreasNo skrev:
2559140 Hmm.. skriver man hur mkt som ska gå till dricks av de man betalat? :va

Godmorgon Sverige.
När du betalt för vad maten kostat. Så kan du även lägga till lite extra pengar. Det är det som kallas för dricks.
Pengar man ger till servicepersonalen om man är nöjd med deras service..
Betalar man med kort, så finns det ett fält för hur mycket dricks man vill lämna. Självklart är det inget tvång. Då det inte finns någon lag på dricks;)

Mcbrud skrev:
2559143 ja du får tillbaka kortet då de dragit det och där finns rader för garderob m.m. står bla. extra där man kan fylla i dricks.

hmm.. så om jag har betalat 300 för min mat enligt menyn, så skriver jag 100 kronor dricks, då blev min mat helt plötsligt 100 kronor billigare men jag blev kung hos servisen för ja gav 100 spänn dricks.. eller dras kortet sen väntar dem med att knappa in summan? :va

Rash skrev:
2559149 Godmorgon Sverige.
När du betalt för vad maten kostat. Så kan du även lägga till lite extra pengar. Det är det som kallas för dricks.
Pengar man ger till servicepersonalen om man är nöjd med deras service..
Betalar man med kort, så finns det ett fält för hur mycket dricks man vill lämna. Självklart är det inget tvång. Då det inte finns någon lag på dricks;)

FUCK YOU..jag e inte helt trög!

Last edited:
AndreasNo skrev:
2559150 hmm.. så om jag har betalat 300 för min mat enligt menyn, så skriver jag 100 kronor dricks, då blev min mat helt plötsligt 100 kronor billigare men jag blev kung hos servisen för ja gav 100 spänn dricks.. eller dras kortet sen väntar dem med att knappa in summan? :va

FUCK YOU..jag e inte helt trög!

Ok....:rolleyes:

Dricksen är EXTRA FÖR HELVETE!! Dricksen har inget med matpriserna att göra.. Dricksen drar de av efteråt. De lägger undan kvitton med dricks och ordnar det senare. Du fattar ju visst trögt.

Rash skrev:
2559155 Ok....:rolleyes:

Dricksen är EXTRA FÖR HELVETE!! Dricksen har inget med matpriserna att göra.. Dricksen drar de av efteråt. De lägger undan kvitton med dricks och ordnar det senare. Du fattar ju visst trögt.

Javisst jag fattar trög de håller jag med om, men jag vet vad dricks är..
Det jag inte fattar är hur jag kan ge dricks efter dem dragit mitt kort och jag betalat bara genom att skriva en summa på kvittot :va Va kommer dem pengarna ifrån...

AndreasNo skrev:
2559159 Javisst jag fattar trög de håller jag med om, men jag vet vad dricks är..
Det jag inte fattar är hur jag kan ge dricks efter dem dragit mitt kort och jag betalat bara genom att skriva en summa på kvittot :va Va kommer dem pengarna ifrån...

Från ditt konto. Läs det jag skrivit flera gånger.

Rash skrev:
2559155 Ok....:rolleyes:

kunde inte sagt det bätter rash! You took the words right out of my mouth!
:klappar
nej inte för att vara sådan AndreasNo...:pannkyss

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!