Känner ni er stressade när ni skall lämna...

Känner ni er stressade när ni skall lämna dricks på restauranger?

• Antal röstningar
    0
brukar avrunda så man slipper småmynt...... förutom på krogen det räcker fan med att pröjsa intreäde närmare en hundrig för att dricka öl så där blir det inget

prulle skrev:
2559307 Serivtörer/servitreser på kryssningsbåtar i karibien får 200 usd imånaden och sen 3-4000 usd i dricks.

Jo, men nu är vi i Sverige. Här lämnar jag ingen dricks. Jag tycker att det räcker med att betala flera hundra för maten.

Sen förstår jag inte varför man ska ge extra till nån som kommer och frågar va man ska ha och sen bär fram maten. Hur svårt är det? Är det en muta så dom inte ska pissa i maten nästa gång man kommer dit?

När jag är på krogen och handlar lämnar jag sällan dricks. Nån enstaka gång lämnar jag kvar nån krona då jag köpt nån öl. Vafan sätt jämna priser istf 49 osv..
Och har jag pyntat 100 spänn för att få trängas i baren och köpa en öl för 49 vafan ska han ha dricks då för ?

Sitter vi ett större sällskap på restaurang så kan det bli lite dricks men jag håller med föregående vafan dom har väl lön ?

En tjejkompis la undan alla pengar hon fick i dricks i lite drygt ett år, jag minns inte om det var 12 eller 22 papp. Och det är ju rent inget hon har skattat för eller dyligt blir ju en del pengar ändå.

Nej blir inte nervös i Sverige att lämna dricks eftersom jag inte gör det.
Enstaka fall kan väl vara om en öl kostar 49 så får dom en krona iaf.

Pratat med syrran om det med dricks (hon jobbar i restaurang branschen), hon tycker det e helt ok om inte folk lämnar dricks, bara dom är trevliga.
Visst det är inte fel om någon lämnar lite grann men hon blir inte irreterad och arg över det direkt.

I sydligare länder brukar jag dricksa 10%.

Det där med kortkvitto dricksen, ett tag drog jag alltid ett sträck där, efter att en restaurang kursat och hade tydligen fått lite extra klirr i kassan genom att fylla i ett extra belopp på väldigt många kvitton. Var inte drabbad dock.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg