Känner mig lite blåst

FearCat

När du är olycklig skickar gud dig en hoj.
Gick med
2 May 2016
Ort
stockholm
Hoj
2023 Suzuki GSX 8S
Suzuki har i år kommit med en Gsx 8R. Men den faller mig inte i smaken. Någon RR tror jag inte att de har ännu i 800cc klassen, men kan ha fel.
 

FearCat

När du är olycklig skickar gud dig en hoj.
Gick med
2 May 2016
Ort
stockholm
Hoj
2023 Suzuki GSX 8S
Skitball, den lär va rolig på krokvägen.
Tackar 😍, förra säsongen när jag provkörde den var den väldigt rolig. De har satsat mer på bottenvrid så man saknar lite drag i slutet på växlarna men tror jag klarar mig. Kommer med quickshift upp/ner från fabrik så kommer nog ha en del kul med den 😈
 

FearCat

När du är olycklig skickar gud dig en hoj.
Gick med
2 May 2016
Ort
stockholm
Hoj
2023 Suzuki GSX 8S
Ja jag såg det, låter nästan precis som en Ducce 😍
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Så länge den inte är klotad utan bara provkörd, så är det ingen fara. Snarare till och med bra om den körts en del så man slipper köra in den rätt. Folk som provar, gasar gärna och tar korta turer - det är perfekt för att slita in kolvringarna i fodret och få en motor som tätar bättre och ger mer effekt och drar mindre olja. En bra inkörning ska aldrig ske med fis-gasande i hundra mil, det är sämre för motorn. Kör så det ryker!
 

FearCat

När du är olycklig skickar gud dig en hoj.
Gick med
2 May 2016
Ort
stockholm
Hoj
2023 Suzuki GSX 8S
Så länge den inte är klotad utan bara provkörd, så är det ingen fara. Snarare till och med bra om den körts en del så man slipper köra in den rätt. Folk som provar, gasar gärna och tar korta turer - det är perfekt för att slita in kolvringarna i fodret och få en motor som tätar bättre och ger mer effekt och drar mindre olja. En bra inkörning ska aldrig ske med fis-gasande i hundra mil, det är sämre för motorn. Kör så det ryker!
Perfekt, det blir nog inte jätte lugna körningar med den. Tack för tipsen!
 

FearCat

När du är olycklig skickar gud dig en hoj.
Gick med
2 May 2016
Ort
stockholm
Hoj
2023 Suzuki GSX 8S
Apropå inget, hur har du gjort med trampolinen aka bakskärmen, finns det tail tidy till den?
Trampolinen är där den hör hemma, i förrådet 😂. Det sitter tail tidy på nu och går att beställa, det är lite mer meckigt eftersom bromsljus också sitter på trampolinen originalt.
 
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top