Känner du till någon som har gjort försäkringsbedrägeri på sin hoj?

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Känner du till någon som har gjort försäkringsbedrägeri på sin hoj?

• Antal röstningar
    0
tack, ja får ut nåt av det istället för att sitta hemma och suga på min tumme. ojjojj klotade bågen på bana. vad göra nu?

Sitta hemma och suga på tummen?

Jag kör hoj bara vädret tillåter och då betalar jag hellre en par tusenlappar om året för försäkring och lite skatter och vet med mig att jag får tillbaka merparten av pengarna hojen min är värd samt att skador på både mig och utrustning ersätts, stället för att stå som en idiot om det mot förmodan skulle hända något.

man kan gräva ner ramen till hojen, och köper en ny ram ifrån tyskland, då kan de väl inte säga att det är den gamla hojen ? eller finns det motornummer osv också?

tack, ja får ut nåt av det istället för att sitta hemma och suga på min tumme. ojjojj klotade bågen på bana. vad göra nu?

Hur kan det vara roligare att åka på den där frökenhojen än att suga på tummen? Fartupplevelsen måste vara i det närmaste identisk.

Förklara varför man vill skylta med en sådan besynnerligt låg moral? Det är knappast du som får valuta för dina pengar, det är du som stjäl mina/våra pengar. (ja, du bor i det vi en gång antagligen gav upp för att det saknade hopp, men vi antar att vi delade försäkringspool i frågan)

Att det sker och att många man känner säkerligen sysslar med detta, det förstår jag, men varför berätta om det?

Last edited:
hehh ni va då komiska.
Har jag sagt att jag inte betalar skatter och försäkring?
men som ni vet så täcker inte försäkringen hojjen om man kört på bana, 200km/h inne i stan, kört i fyllan etc etc., och klotat.
Klart om jag gör ett "normalt" fall så tar jag det på försäkring, men detta gäller främst ifall jag crashar på bana då försäkringen inte täcker.

så istället för att sitta hemma och böla om en crashad hoj så tar jag hellre en ny!

Last edited:
hehh ni va då komiska.
Har jag sagt att jag inte betalar skatter och försäkring?
men som ni vet så täcker inte försäkringen hojjen om man kört på bana, 200km/h inne i stan, kört i fyllan etc etc., och klotat.
Klart om jag gör ett "normalt" fall så tar jag det på försäkring, men detta gäller främst ifall jag crashar på bana då försäkringen inte täcker.

så istället för att sitta hemma och böla om en crashad hoj så tar jag hellre en ny!

Skiter fullständigt i vad du betalar eller inte. Nyttjar man försäkringen felaktigt drabbas andra. Men det förstår du kanske inte?

DerClown... du kommer göra det svårare för dig att äga en hoj i framtiden. Ökar inte bara våra premier, utan din också. Nu skiter jag fullständig i om du inte har råd att äga en hoj, för du sysslar med försäkringsbedrägerier. Men du förstör för oss andra. Hoppas du får inte ut ett piss på dina bedrägerier, utan står där istället med en hoj utan papper...

Jag hoppas för mitt eget bästa att försäkringen är väldigt individuell istället för att det ökas för gemene man. Har man varit klotfri i flera år hos ett försäkringsbolag borde det ge bra sänkningar. Hysteriskt dyrt att äga en sporthoj nu.

Till och med trafikförsäkringen är ju hemsk...

Man ska inte klota varje år heller, gör du det så är något fel. Finns folk som typ klotat 1 gång på 10 år. Ändra körvanor tycker jag att folk bör göra....

Last edited:
Skiter fullständigt i vad du betalar eller inte. Nyttjar man försäkringen felaktigt drabbas andra. Men det förstår du kanske inte?

klart jag förstår det! men lider inte jag av alla som inte kan köra och klotar hela tiden?:)
Det hela är väl ganska tudelat?

DerClown... du kommer göra det svårare för dig att äga en hoj i framtiden. Ökar inte bara våra premier, utan din också. Nu skiter jag fullständig i om du inte har råd att äga en hoj, för du sysslar med försäkringsbedrägerier. Men du förstör för oss andra. Hoppas du får inte ut ett piss på dina bedrägerier, utan står där istället med en hoj utan papper...

Jag hoppas för mitt eget bästa att försäkringen är väldigt individuell istället för att det ökas för gemene man. Har man varit klotfri i flera år hos ett försäkringsbolag borde det ge bra sänkningar. Hysteriskt dyrt att äga en sporthoj nu.

Till och med trafikförsäkringen är ju hemsk...

Man ska inte klota varje år heller, gör du det så är något fel. Finns folk som typ klotat 1 gång på 10 år. Ändra körvanor tycker jag att folk bör göra....

jag har inte klotat ännu, och har heller inga planer på detta.
som sagt så int finns det väl inte någon chans i att ja får en hoj med papper ifall jag anmäler den som stulen?
Men har jag klotat den utanför försäkringsbolagets normer, så tänker jag inte stå med en klotad hoj, utan fuskar och får en ny hoj istället, den gamla kan jag ju göra vad jag vill med.
jag tänker inte försvara mig själv mera för jag vet att jag gör fel, men mitt samvete är inte såpass sympatiskt att jag kunde tänka mera på pelle som får några kronor mera i försäkringspremie än att jag själv står med en klotad hoj.
:glömdet

Ärligt talat vem av er tror värkligen på att FB kommer sänka sina priser på premierna om det blir mindre olyckor. Inte jag iallafall

Håller med om det, det e bara skitsnack från försäkringsbolagen att dom skulle sänka priserna om det var färre krascher.
Dom vill väl dra in så mycket slantar som möjligt, det e ju business inte välgörenhet.

klart jag förstår det! men lider inte jag av alla som inte kan köra och klotar hela tiden?:)
Det hela är väl ganska tudelat?

jag har inte klotat ännu, och har heller inga planer på detta.
som sagt så int finns det väl inte någon chans i att ja får en hoj med papper ifall jag anmäler den som stulen?
Men har jag klotat den utanför försäkringsbolagets normer, så tänker jag inte stå med en klotad hoj, utan fuskar och får en ny hoj istället, den gamla kan jag ju göra vad jag vill med.
jag tänker inte försvara mig själv mera för jag vet att jag gör fel, men mitt samvete är inte såpass sympatiskt att jag kunde tänka mera på pelle som får några kronor mera i försäkringspremie än att jag själv står med en klotad hoj.
:glömdet

När börjar Finska försäkringsbolag läsa på internetforum tror du? Du kanske råkas skryta över dina lagbrott på Finska forum också.

Clown verkar mest vara en som trollar lite och vill skapa sig stark profil här på SH.

Fakta: I Sverige så täcker försäkringarna bankörning om det inte är tävling (kolla med fb innan bankörning).

Stäng tråden och låt Clownen leta vidare efter nya trådar för att bli en spännande individ i här på SH. Clown dyker snart upp som ett flöte i en annan tråd utan at ha något att tillföra.

Vet ingen som gjort det men jag har djup förståelse för dom som faktiskt gör det... Vad för väntar man sig med ett sådant försäkringssystem :va

Ett sådant försäkringssystem?.. Som funkar för alla andra typer av skador förutom just för mc.

Väd är din revolutionära idé till förändring?

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka