Känner du till någon som har gjort försäkringsbedrägeri på sin hoj?

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Känner du till någon som har gjort försäkringsbedrägeri på sin hoj?

• Antal röstningar
    0

Dominator-Rocks

Guest
Hej

I en annan tråd så började det snackas lite om hur pass många % av dem hojar som anmäls stulna som verkligen är stulna.

Jag tyckte det kunde vara intressant att höra om just du vet om några Hoj-FB´s kanske flera rent ut av!?

(FB som har hänt i din närhet inte sådana som du läst om på Aftonbladet mm...)

Vad var det för hoj? Varför gjorde dem det? Tjäna en slant/dom hade kraschat hojen....!?

Vad tycker du om det hur reagerade du? Polisanmälde du...?

Vilka åtgärder kan polisen/försäkringsbolagen vidta för att försvåra och avskräcka?

Jag börjar!

Det var ett par år sen nu, en snubbe som jag vet vem det är men vi varken var eller är kompisar.

Han slog över med sin nya R-Hoj jag tror det var en R1!

Den vart anmäld stulen! :huvet

Jag tyckte/tycker att det är svinigt omoraliskt och äckligt, men jag gjorde ingen anmälan!

Åtgärder/straff

Hembesök där polis eller försäkringsbolag har rätt till att genomsöka garage/förrådsutrymmen.

Bolagen skall informera grundligt vilket straff som kan väntas vid FB!

Rimligt straff tycker jag vore värdet av hojen x 10 det skall svida rejält!

Ös på med vad du vet och vad du tycker!

Jag tycker att du ska sätta upp en anonym poll istället. "Har du eller ngn du känner gjort FB på en motorcykel" Osså ja eller nej. Tex

Intressant tråd. :tummenupp

Vore riktigt intressant och få veta hur mkt pengar som betalas ut i "onödan" som i sin tur leder till högre premier.

/
Jimme

Vet en kille som krashade sin båge på avstängt område där försäkringen antagligen inte gäller men sa att han bromsat omkull...Fick ut mer än han gav för den plus 12000 i utrustning! Vet inte om det är renodlat bedrägeri men teoretiskt sett finns det en möjlighet!

Hembesök där polis eller försäkringsbolag har rätt till att genomsöka garage/förrådsutrymmen.

Bolagen skall informera grundligt vilket straff som kan väntas vid FB!

Rimligt straff tycker jag vore värdet av hojen x 10 det skall svida rejält!

Så att de stackars försäkringsbolagen slipper förlora pengar? Nej, det drabbar ingen fattig.

Vilket dravel. Måste vara nåt mode i det här med att erkänna gamla synder. Trodde dock bara detta gällde nya borgerliga regeringsmedlemmar som erkänner gamla svartaffärer. Verkar tydligen som om vissa anser att det borde innefatta SH-medlemmar oxå. :pannkyss

Jag tycker att du ska sätta upp en anonym poll istället. "Har du eller ngn du känner gjort FB på en motorcykel" Osså ja eller nej. Tex

Mjo kanske hade vart smart :huvet :rodnar men det går väll inte göra i efterhand?

Nån snäll moderator kanske kan fixa det!?

Så att de stackars försäkringsbolagen slipper förlora pengar? Nej, det drabbar ingen fattig.

Nja, alltså, förlorar försäkringsbolagen pengar så förlorar vi pengar. Så enkelt är det. Ju mindre utgifter dom har, desto lägre premier får vi, that´s it.

Bedrägeri

Om ni funderar en stund...jag kan påstå att mer än hälften (om inte mer)av prylarna är gods el bedrägerier som säljs via annons..Köpta ramnr i från tyskland..alla delar som snurrar i RR kretsar..tro inte att allt ÄR Ärligt hahaha:yoparty .
Man kan säga att en hoj är kassaskåp på Hjul.
MVH BC

Vilket dravel. Måste vara nåt mode i det här med att erkänna gamla synder. Trodde dock bara detta gällde nya borgerliga regeringsmedlemmar som erkänner gamla svartaffärer. Verkar tydligen som om vissa anser att det borde innefatta SH-medlemmar oxå. :pannkyss

Alla åsikter är välkomna nu vet vi din :tummenupp

Nej, jag känner inte till något fall av försäkringsbedrägeri. Men jag känner ingen som har hoj, så hur mycket det säger vet jag inte...

På nåt sätt känns tanken på en stor bunt tusenlappar i handen mer tilltalande än att betala en hundring mindre per kvartal.

Nix pix, inte en jäkel känner jag som ful-anmält sin skadade båge. Fast det kanske säger mer om mina umgångeskretsar än om samhället i stort.

/perris

Ärligt talat vem av er tror värkligen på att FB kommer sänka sina priser på premierna om det blir mindre olyckor. Inte jag iallafall

Nix, känner ingen som gjort ett FB med sin hoj, (eller bil för den delen). Känner dock en som som snott pennor på jobbet :va

Last edited:
Hur aningslös / godtrogen är man om man startar en sån här tråd i syfte att få ut ngn användbart av svaren..

Svar: JÄTTE!

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...