Justera nålen eller byta huvudmunstycke?

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Som rubriken säger, vad är bäst eller är det någon skillnad? Båda alternativen ger ju mer bensin iallafall. Jag har en original 14e som jag ska köpa en XXL krök till. Min tanke vara att bara minska brickan ett hack på nålen.

\Masonit
 
Last edited:
När du ändrar nålen så ändrar du bränsle/luftblandningen till motorn från ca30% till 70% av gaspådraget.
Ska du få mer/mindre bränsle på fullgas vilket är klart intressant när du bytt till effektrör så måste du byta huvudmunstycke. :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top