JonneB blir kriminell

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Ja..

imorse runt kl. 07,30 så blev man kriminell..

kommer åkandes i enl. mig ganska lugn-takt..

puttrar om en bil som kör kanske 50, detta händer inne i gnesta tätort vägen e skyltad 50!

åker förbi och kommer upp i kanske 80..
tittar lite längre fram och ser något man inte vill se..

bromsar ner lite..

åker lite närmare och inser då att det verkligen är poliser och det värsta att dom har laser!!

en polis kliver ut i vägen och vinkar lite,
jag vinkar tillbaka ((har ju inga blinkers och ska ju svänga))

åker in och stannar!

fram kommer en polis som säger

-"Det gick lite fort det där!.

vad ska man säga..
jo lite kanske.

kommer fram med laser pikadollen och visar.
det står 75+

det första man kläcker ur sig då är att .
-"går den inte längre än till 75 eller ? :rolleyes:

det slutar efter lite småprat att jag kommer bli skyldig staten 1600 riksdaler!

jag erkände inte på plats.

Så fram med alla moralkakor om över 70 inne i stan och sånt nu!!

till mitt försvar

kl. är tidigt inga barn ute
gles trafik
alldeles i utkanten av byn

För er som ver hur det e ser ut i gnesta så va det uta vid satatoil riktning mot rondellen!

vid den tiden på dygnet är det väl som mest småbarn i rörelse?? innan skolorna börjar;)

Bara att betala och se glad ut, 1600 är rätt lindigt med tanke på hur sällan man åker på böter. Du hade ju lika gärna kunnat mista kortet om lasern gett utlag på 81 km/h.

:rock :rock :rock :rock :rock :rock

Jag vill oxå bli kriminell...... hmmm, hojen har inga bakblinkers så det gör mig väl kriminell va va va va va?

750RR :tummenupp

Ah, förstod att du började gasa där, med en 125:a måste man väl ladda rätt länge för att komma upp i hastighet innan rondellen :D

Nej, men seriöst... surt med böterna. Men om det är någon typ av 50-sträcka där fortkörningar spelar mindre roll så är det väl den typen... bebyggelsen har i princip slutat och det är 50 sista sträckan ut till 70/90-vägen... just typiskt att de står där och skjuter och inte längre in vid övergångsställen och så där man verkligen bör hålla rätt hastighet.

Ja där är det ju viktigt att köra sakta, specielt klockan 0730. :rolleyes:

Vem är det som bestämmer var trafik"poliserna" ska stå?
Gör de det själva eller är det någon arbetsledare som ger order?

Det är bara härja med dom! SKa dom få pengar ska dom faan få jobba för dom oxå! =)

Du gjorde ju en omkörning....och man får köra för fort vid en omkörning för att underlätta den, bara man direkt efter saktar ner till "rätt" hastighet!

Testa!

Kostar dig aldrig ngt mera!

Eeeeh va fan... det är inte så farligt om man kör 125a, då är man ju ung och vet inte bättre... den dagen man råkar ut för samma sak på tung hoj, ja då :mad: :slicka hehe

campar skrev:
Det är bara härja med dom! SKa dom få pengar ska dom faan få jobba för dom oxå! =)

Du gjorde ju en omkörning....och man får köra för fort vid en omkörning för att underlätta den, bara man direkt efter saktar ner till "rätt" hastighet!

Testa!

Kostar dig aldrig ngt mera!

Nej, det får man inte...

Nu skulle jag kunna säga att du också växer upp en dag. men med tanke på att många äldre människor ibland inte kör 50 på 50 väg så struntar jag i det, erkänner att jag också ibland har kört fortare, men då snackar vi inga hiskeliga farter över 80km/h
Men ett lagbrott är alltid ett lagbrott.

Nu har du lärt dig en läxa. Står i tidningen att polisen är ute väldigt mycket nu o skjuter där det finns dagis osv.

Bikerbitch skrev:
Nu skulle jag kunna säga att du också växer upp en dag. men med tanke på att många äldre människor ibland inte kör 50 på 50 väg så struntar jag i det, erkänner att jag också ibland har kört fortare, men då snackar vi inga hiskeliga farter över 80km/h
Men ett lagbrott är alltid ett lagbrott.

Nu har du lärt dig en läxa. Står i tidningen att polisen är ute väldigt mycket nu o skjuter där det finns dagis osv.

Jag har kört 210 på en 50-väg :cool:

750RR :p

maverick_750rr skrev:
Jag har kört 210 på en 50-väg :cool:

750RR :p

Jo, jag vet det. Och vad som skrämmer mig mest är att du fortfarande skryter om det.
Vi vet att du kör fort på 30vägar också.
Den dagen du får barn så kanske du saktar ner, eller ännu värre, den dagen du kör över ett barn.

KNASBOLL :p

Bikerbitch skrev:
Vi vet att du kör fort på 30vägar också.

Ni vet ju bevisligen ingenting.

Vad det gammelfettot har sagt är ju befängd lögn.
Jag körde fort som faaaen med glassbilen på en 30-väg, javisst,

MITT UTE I SKOGEN DÄR DET ÄR 1MIL MELLAN HUSEN UPPE PÅ SÖDERÅSEN!!!! :cool:
Det är en grusväg som är precis i storlek med glassbilen och kör man tillräckligt fort så kan man ta kurvorna med bredsladd och hoppas på det bästa.

Annars har jag större trafikvett än många andra :hej

Kramis //Mavveboy

och du stanna?? statoil rakan .. faan dom står där ofta nu, man får passa sej, det brukar ofta bli ett hjul från statoil bortåt...

smetarn skrev:
och du stanna?? statoil rakan .. faan dom står där ofta nu, man får passa sej, det brukar ofta bli ett hjul från statoil bortåt...

inte dirkekt första mc killen dom stoppar där

Vadå?
du har ju "aldrig" kört på ett hjul där :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back