Jippii färdigrenoverad, på med batteriet bara.... Neeeeeej!!!!

Dr4 skrev:
Du har inte kollat vad det är för kretsar i dosan då?
Kanske är några enkla delar som kostar 100:- hos elfa.

NatoN skrev:
Japp, kanske tom. sitter en säkring i den som har gått.

Jo det hade ju varit underbart om man bara kom in i den. Den är fylld med någon slags plast. Ser ut som det är ihällt och sedan stelnat/härdat.
Några idéer på hur man får bort det. Smälta lösningsmedel eller liknande som inte skadar kretsen.
 
P@itor skrev:
Jo det hade ju varit underbart om man bara kom in i den. Den är fylld med någon slags plast. Ser ut som det är ihällt och sedan stelnat/härdat.
Några idéer på hur man får bort det. Smälta lösningsmedel eller liknande som inte skadar kretsen.

Kanske samma som dom gjort med cdi boxen i Aprilia RS. När man ska klippa strpyningen i den får man också gräva sig förbi massa gummi (silicon). Så det är väl bara dra fram nifen och gräva. Så har dom flesta jag snackat med gjort.
 
Padde skrev:
Kanske samma som dom gjort med cdi boxen i Aprilia RS. När man ska klippa strpyningen i den får man också gräva sig förbi massa gummi (silicon). Så det är väl bara dra fram nifen och gräva. Så har dom flesta jag snackat med gjort.


Är det för inte få fukt i komponenterna eller vad är det?
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Är det för inte få fukt i komponenterna eller vad är det?

Ja nått sånt är det väl. Det är ju elektronik i lådan och så är det väl meningen att inte öppna den igen men det fins det ju folk som är duktiga på ändå så det är väl helt riktigt, fukt och el funkar är inte stabilt.
 
Padde skrev:
Kanske samma som dom gjort med cdi boxen i Aprilia RS. När man ska klippa strpyningen i den får man också gräva sig förbi massa gummi (silicon). Så det är väl bara dra fram nifen och gräva. Så har dom flesta jag snackat med gjort.



Du ta fram nifen och komma hälsa på??


jag fiKcsa schyssta brydar!!!
 
Padde skrev:
Kanske samma som dom gjort med cdi boxen i Aprilia RS. När man ska klippa strpyningen i den får man också gräva sig förbi massa gummi (silicon). Så det är väl bara dra fram nifen och gräva. Så har dom flesta jag snackat med gjort.

Rätt så mycket skärande och skrapande blir det i så fall. Man vill ju inte skada nått heller.
 
Äh. Jag tror inte det är nån ide att börja gräva i sakerna, om den är inlagd i en massa krafs så finns det nästan garanterat ingen säkring eftersom det inte är meningen att man ska in där och pilla... Och du kan säkert inte reparera det själv heller =/... Onödigt jobb om du frågar mig :)!
 
Speedsoda skrev:
Äh. Jag tror inte det är nån ide att börja gräva i sakerna, om den är inlagd i en massa krafs så finns det nästan garanterat ingen säkring eftersom det inte är meningen att man ska in där och pilla... Och du kan säkert inte reparera det själv heller =/... Onödigt jobb om du frågar mig :)!

Om inte annat så är det ju kul å kolla hur det ser ut. Mäta upp komponenterna och se om man kan köpa nya på elfa
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top