Jincheng ST125sm

Mikael Cagiva skrev:
Man klarar sig säkert med bara fyra...
Helt appropå, varför verkar 4t ha bättre ork på lägre varv?

:död

det har dom inte, däremot har en 4taktare mjukare motorgång men att den skulle vara starkare i botten är bullshit :)
 
Hammet skrev:
det har dom inte, däremot har en 4taktare mjukare motorgång men att den skulle vara starkare i botten är bullshit :)

ok, vackert, en myt :mad: ...och jag som skulle efter en Hoyosyúng till nästa sommar :tungan
 
MaXiZZ skrev:
Varför är 4takt en nackdel? jag ser det mer som en fördel, jävla vrid i den motorn och det går säkert att få ut mer vid byte av avgasystem och förgasare..

Mycket ballare ljud än era YZ: or :yoparty
Jävla vrid...? :3freak

Edit: Jasså, ska man läsa allt innan man skirver? :tungan
 
Last edited:
Hammet skrev:
knappast ballare ljud än en extremt ettrig 2taktare på 40-45hk som ylar ur sig 13000rpm :yoparty

Tvåtaktarns ljud = MUMMA :Bugar

På dom lite större 2-takts maskinerna, moppeljud är väl inget direkt upphetsande :tungan
 
Måste fixa andra pipor till Polaris vattenskotern! Den är ju också 3-cyl 2-takt 780cc. Fast yamman låter förjävla skönt! :) Ljudet i den är mycket kraftigare och mustigare än 3:orna.
 
Nisse Järnet skrev:
Måste fixa andra pipor till Polaris vattenskotern! Den är ju också 3-cyl 2-takt 780cc. Fast yamman låter förjävla skönt! :) Ljudet i den är mycket kraftigare och mustigare än 3:orna.
inget låter lika skönt som en trimmad SRX motor, mullrar gött som fan och sen på toppvarven runt 9000rpm känns det som om trumhinnorna ska gå sönder :yoparty
varför har ingen gjort nåt mcbygge med snöskotermotor i?
tänk en 700cc trippel i en RS250 ram :yoparty
 
Jag måste bara ställa frågan här angående crossar som det snackades förut !
Dessa nya 4-takts cross, framförallt 450 klassen, varför ska man ha en sådan 4 taktare ? :va
Dom ska ju ändå skruvas som fan med, kolvar ska bytas var 20:e timmer på tex CRF450 och ventiler ska ställas hur offta som helst och oljorna ska bytas så fort man startat den typ....he he :rolleyes:
Det är ju så jävla mycket jobbigare att skruva med 4 takt....om man tänker på cylinder, topp och så.
Visst går dessa 450 jävligt fint men det gör fan en vässad 250 2 takt med !
Om man då tillåter 300 cc 2 takt i samma klass i stället så hade dom ju åkt ifrån 450 4 taktarna lätt som en plätt :)

Alltså när man ändå har så extrema maskiner så kan man lika gärna åka 2 takt i stället, för det är billigare och enklare.
Ljudet är ju också mycket goare än i en 4 takts stånka.... :hihi

Jag vet ju att på vissa ställen så har det ju med avgaser och utsläpp och göra, men så jävla rena är inte en 4 taktare på 13 000 rpm heller..... :arsele
 
Busgrabb skrev:
Jag måste bara ställa frågan här angående crossar som det snackades förut !
Dessa nya 4-takts cross, framförallt 450 klassen, varför ska man ha en sådan 4 taktare ? :va
Dom ska ju ändå skruvas som fan med, kolvar ska bytas var 20:e timmer på tex CRF450 och ventiler ska ställas hur offta som helst och oljorna ska bytas så fort man startat den typ....he he :rolleyes:
Det är ju så jävla mycket jobbigare att skruva med 4 takt....om man tänker på cylinder, topp och så.
Visst går dessa 450 jävligt fint men det gör fan en vässad 250 2 takt med !
Om man då tillåter 300 cc 2 takt i samma klass i stället så hade dom ju åkt ifrån 450 4 taktarna lätt som en plätt :)

Alltså när man ändå har så extrema maskiner så kan man lika gärna åka 2 takt i stället, för det är billigare och enklare.
Ljudet är ju också mycket goare än i en 4 takts stånka.... :hihi

Jag vet ju att på vissa ställen så har det ju med avgaser och utsläpp och göra, men så jävla rena är inte en 4 taktare på 13 000 rpm heller..... :arsele

mmm tål att funderas på, ja menar dom byter olja var 3dje timme :3freak fast kolvarna byts inte förrns ca 20-25h på bana, då har du bytt 2-3ggr på 2taktaren redan
 
Busgrabb skrev:
Jag måste bara ställa frågan här angående crossar som det snackades förut !
Dessa nya 4-takts cross, framförallt 450 klassen, varför ska man ha en sådan 4 taktare ? :va
Dom ska ju ändå skruvas som fan med, kolvar ska bytas var 20:e timmer på tex CRF450 och ventiler ska ställas hur offta som helst och oljorna ska bytas så fort man startat den typ....he he :rolleyes:
Det är ju så jävla mycket jobbigare att skruva med 4 takt....om man tänker på cylinder, topp och så.
Visst går dessa 450 jävligt fint men det gör fan en vässad 250 2 takt med !
Om man då tillåter 300 cc 2 takt i samma klass i stället så hade dom ju åkt ifrån 450 4 taktarna lätt som en plätt :)

Alltså när man ändå har så extrema maskiner så kan man lika gärna åka 2 takt i stället, för det är billigare och enklare.
Ljudet är ju också mycket goare än i en 4 takts stånka.... :hihi

Jag vet ju att på vissa ställen så har det ju med avgaser och utsläpp och göra, men så jävla rena är inte en 4 taktare på 13 000 rpm heller..... :arsele

Har väl antagligen med miljökraven och göra.. 2-takt är inte särskilt miljövänliga.. 4-takt är däremot aningen miljövänligare.. såg på motocross VM förra sommaren där dom körde 500cc.. längst fram låg typ yamaha 426, ktm 525 och nånstans vääääldigt långt bak låg en Honda CR 500... så ja tror inte 2-takt är så bra när man går upp i kubik..
 
SkorvKalle skrev:
Har väl antagligen med miljökraven och göra.. 2-takt är inte särskilt miljövänliga.. 4-takt är däremot aningen miljövänligare.. såg på motocross VM förra sommaren där dom körde 500cc.. längst fram låg typ yamaha 426, ktm 525 och nånstans vääääldigt långt bak låg en Honda CR 500... så ja tror inte 2-takt är så bra när man går upp i kubik..

Är du helt säker på att en tvåtakts 500 cc var med i crossvm förra året? :confused: :va
 
SkorvKalle skrev:
Har väl antagligen med miljökraven och göra.. 2-takt är inte särskilt miljövänliga.. 4-takt är däremot aningen miljövänligare.. såg på motocross VM förra sommaren där dom körde 500cc.. längst fram låg typ yamaha 426, ktm 525 och nånstans vääääldigt långt bak låg en Honda CR 500... så ja tror inte 2-takt är så bra när man går upp i kubik..

Hm, skulle inte tro att dom blandar 4-takt med 2-takt i Motocross VM ... :D
 
Joker skrev:
Hm, skulle inte tro att dom blandar 4-takt med 2-takt i Motocross VM ... :D

Klart dom blandar två-takt och fyr-takt. Men frågan e om 500 cc 2-takt kör...Det är la 250 som kör i högst klassen?? :va
 
kanske var blandad klass eftersom ni nämnde ktm 525cc...'
föresten så va jag på RM i supermotard i sommras...kawa 500cc piskade alla på rakorna :huvet
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top