Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Här står en del om KTM's 250, bläddra till sidan 2 så ser man att den saknar powerjet men har någon form av EFI istället. Frågan är var den sprutar? Toppen? 111+ hk, varvar till 17000 rpm och ändå har veven ett serviceintervall på hela 200 mil (jo, det är mycket!)![]()
http://www.two-strokes.com/forums/index.php?showtopic=3065
17 000 rpm.2848665Här står en del om KTM's 250, bläddra till sidan 2 så ser man att den saknar powerjet men har någon form av EFI istället. Frågan är var den sprutar? Toppen? 111+ hk, varvar till 17000 rpm och ändå har veven ett serviceintervall på hela 200 mil (jo, det är mycket!)![]()
http://www.two-strokes.com/forums/index.php?showtopic=3065
17000 rpm!![]()
Vad varvar en 250 med kitprylar? Min varvar väl inte mer än 13000 tror jag.![]()
Fast veven är konfigurerad som en V-twin. 90 grader men de skulle testa 75grader, om jag komemr ihåg rätt från länken.
En R6:a varvar ju 16.000 rpm, vad är det som gör att deras vevar håller, är det skillnad på lager, smörjning eller vad beror det på?Nåt måste det vara som gör att veven håller så bra vid de varvtalen. Antingen är den extremt fint tillverkad eller så är det något med figgen som gör att den håller så bra.
Apriliorna varvar inte lika högt, har rätt simpla vevar, men de kör inte 200 mil mellan renoveringarna.
En R6:a varvar ju 16.000 rpm, vad är det som gör att deras vevar håller, är det skillnad på lager, smörjning eller vad beror det på?
Obs detta är en seriös fråga och inget B.S om två eller fyra takter.
http://www.yamaha-motor.com/sport/R6_RPM_Limit.aspx
CA ger verkligen barnslighet ett ansikte.
Att sätta upp folk på sin ignorelista är i klass med att lägga sig på golvet i affärn och gråta för att man inte får godis av mamma: Dumma, dumma, dumma!!!![]()
En R6:a varvar ju 16.000 rpm, vad är det som gör att deras vevar håller, är det skillnad på lager, smörjning eller vad beror det på?
Obs detta är en seriös fråga och inget B.S om två eller fyra takter.
http://www.yamaha-motor.com/sport/R6_RPM_Limit.aspx
En R6:a varvar ju 16.000 rpm, vad är det som gör att deras vevar håller, är det skillnad på lager, smörjning eller vad beror det på?
Obs detta är en seriös fråga och inget B.S om två eller fyra takter.
http://www.yamaha-motor.com/sport/R6_RPM_Limit.aspx
Fan, lever du? Har inte sett dig i Elitserie-tråden på längeJa du, du är inte så dålig själv på det du tycker CA gör så bra![]()
Är det alltid rullager i tvåtaktare? borde man inte kunna täta veven mot lagerna och använda glidlager samt oljepump för att öka hållbarheten på veven.4-taktsmotorer har ju till skillnad från 2-taktare, trycksmorda glidlager.
Dessa tål dels mycket högre belastningar, dels varv.
I ett glidlager har man t.ex så oändligt mycket större bäryta. Det är ju hela lagrets yta som tar upp trycket.
I et kullager (eller rullager) som det sitter i 2-taktarnas vevar så är det ju endast kontaktytan mellan rulle/kula mot lagerskålen som tar upp trycket, och det blir så höga yt-tryck vid dessa varvtal att oljefilmen (som dessutom är snålt tilltagen) brister.
Åtminstone i racemotorer är det för tungt och för effektkrävande, skulle jag tro.2849504Är det alltid rullager i tvåtaktare? borde man inte kunna täta veven mot lagerna och använda glidlager samt oljepump för att öka hållbarheten på veven.
Är det alltid rullager i tvåtaktare? borde man inte kunna täta veven mot lagerna och använda glidlager samt oljepump för att öka hållbarheten på veven.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |