Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Här står en del om KTM's 250, bläddra till sidan 2 så ser man att den saknar powerjet men har någon form av EFI istället. Frågan är var den sprutar? Toppen? 111+ hk, varvar till 17000 rpm och ändå har veven ett serviceintervall på hela 200 mil (jo, det är mycket!)![]()
http://www.two-strokes.com/forums/index.php?showtopic=3065
17 000 rpm.2848665Här står en del om KTM's 250, bläddra till sidan 2 så ser man att den saknar powerjet men har någon form av EFI istället. Frågan är var den sprutar? Toppen? 111+ hk, varvar till 17000 rpm och ändå har veven ett serviceintervall på hela 200 mil (jo, det är mycket!)![]()
http://www.two-strokes.com/forums/index.php?showtopic=3065

17000 rpm!![]()
Vad varvar en 250 med kitprylar? Min varvar väl inte mer än 13000 tror jag.![]()
Fast veven är konfigurerad som en V-twin. 90 grader men de skulle testa 75grader, om jag komemr ihåg rätt från länken.
En R6:a varvar ju 16.000 rpm, vad är det som gör att deras vevar håller, är det skillnad på lager, smörjning eller vad beror det på?Nåt måste det vara som gör att veven håller så bra vid de varvtalen. Antingen är den extremt fint tillverkad eller så är det något med figgen som gör att den håller så bra.
Apriliorna varvar inte lika högt, har rätt simpla vevar, men de kör inte 200 mil mellan renoveringarna.
En R6:a varvar ju 16.000 rpm, vad är det som gör att deras vevar håller, är det skillnad på lager, smörjning eller vad beror det på?
Obs detta är en seriös fråga och inget B.S om två eller fyra takter.
http://www.yamaha-motor.com/sport/R6_RPM_Limit.aspx
CA ger verkligen barnslighet ett ansikte.
Att sätta upp folk på sin ignorelista är i klass med att lägga sig på golvet i affärn och gråta för att man inte får godis av mamma: Dumma, dumma, dumma!!!![]()
En R6:a varvar ju 16.000 rpm, vad är det som gör att deras vevar håller, är det skillnad på lager, smörjning eller vad beror det på?
Obs detta är en seriös fråga och inget B.S om två eller fyra takter.
http://www.yamaha-motor.com/sport/R6_RPM_Limit.aspx
En R6:a varvar ju 16.000 rpm, vad är det som gör att deras vevar håller, är det skillnad på lager, smörjning eller vad beror det på?
Obs detta är en seriös fråga och inget B.S om två eller fyra takter.
http://www.yamaha-motor.com/sport/R6_RPM_Limit.aspx
Fan, lever du? Har inte sett dig i Elitserie-tråden på längeJa du, du är inte så dålig själv på det du tycker CA gör så bra![]()
Är det alltid rullager i tvåtaktare? borde man inte kunna täta veven mot lagerna och använda glidlager samt oljepump för att öka hållbarheten på veven.4-taktsmotorer har ju till skillnad från 2-taktare, trycksmorda glidlager.
Dessa tål dels mycket högre belastningar, dels varv.
I ett glidlager har man t.ex så oändligt mycket större bäryta. Det är ju hela lagrets yta som tar upp trycket.
I et kullager (eller rullager) som det sitter i 2-taktarnas vevar så är det ju endast kontaktytan mellan rulle/kula mot lagerskålen som tar upp trycket, och det blir så höga yt-tryck vid dessa varvtal att oljefilmen (som dessutom är snålt tilltagen) brister.
Åtminstone i racemotorer är det för tungt och för effektkrävande, skulle jag tro.2849504Är det alltid rullager i tvåtaktare? borde man inte kunna täta veven mot lagerna och använda glidlager samt oljepump för att öka hållbarheten på veven.
Är det alltid rullager i tvåtaktare? borde man inte kunna täta veven mot lagerna och använda glidlager samt oljepump för att öka hållbarheten på veven.
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |