Jerez

Du har absolut en point där, men att då skrika efter cencur på den ena men inte den andra är inte speciellt snyggt.
Självklart ska det vara lika för båda "lägren".
Det moderatorerna skulle kunna göra är att kontakta vederbörande via tex PM och förklara att det "räcker" nu, sluta tjata osv.

Suzukibilder.

DG_38147.jpg

RF5G8563.jpg

RF5G8418.jpg

DG_38226.jpg

RF5G9495.jpg

Ducatibilder.

loris_250th_GP.jpg

2887.jpg

2886.jpg

2885.jpg

2884.jpg

2882.jpg

2877_001.jpg

2879.jpg

2878.jpg

Undra hur stressad Capirex blir av att Stoner är snabbare?
Kommer han att ta i ännu mer för att visa pojkspolingen vem som är "försteförare" och börja krascha eller lutar han sig bara tillbaka på sin rutin och tänker att det kommer att gå bättre längre fram på säsongen?

Undra hur stressad Capirex blir av att Stoner är snabbare?
Kommer han att ta i ännu mer för att visa pojkspolingen vem som är "försteförare" och börja krascha eller lutar han sig bara tillbaka på sin rutin och tänker att det kommer att gå bättre längre fram på säsongen?
Rimligen borde han ju börja bli smått stressad, men samtidigt känns det som en tidsfråga innan Stoner tar i för mycket, specielt nu när det inte finns nån låååång raka att luta sig tillbaka mot. I övrigt vore de förbannat kul att få upp en Suzuki på pallen.

Vad är din poäng, det är ok att dissa vissa förare här men inte andra?
Det dissas förare här till höger och vänster, men just Hayden får man inte dissa eller vad?
Man får hylla/dissa vilken förare man vill, men det är tråkigt när alla intressanta GP trådar belastas med smutskastningskampanjer på sandlåde nivå.
Inte för att jag specielt ofta har nåt intressant att tillföra, men när jag inte har det postar jag inte heller.

/N

Last edited:
När börjar det på eurosport nu på söndag morgonen? Är det 10 eller?

heja rossi!:tummenupp

Gällande modererandet av tjatiga medlemmar så finns det inget i reglerna som man kan kuta sig mot, nej flera inlägg utspritt men med samma budskap är inte spam. De som är tjatigast vet om det och har fått det påpekat ett flertal gånger.

Ser hyggligt ut efter uppvärmningen nu på morgonenno med?
Hur gick det där till? Bromsade han på sig?

Tycker det såg ut som att Rossis hoj ormade sig in i kurvorna, jämfört med Melandris hoj t.ex. Men hojarna är väl å andra sidan framförallt inställda för att fungera i varmare förhållanden (läs mitt på dagen)

Tycker det såg ut som att Rossis hoj ormade sig in i kurvorna, jämfört med Melandris hoj t.ex. Men hojarna är väl å andra sidan framförallt inställda för att fungera i varmare förhållanden (läs mitt på dagen)

Ja. Men man funderar ofta: HUr mycket kan inställningarna EGENTLIGEN påverka?
Visst, en hel del, men man ändrar ju inte direkt några monumentala grejer, snarare finlir.
Så att från ormning till icke ormning...kan det verkligen bara vara några klick eller motsv?
Och OM det nu är det - borde inte så proffessionella team klara av det lättare? Det verkar ju som att de jämt börjar på ruta 1 varenda gång de kommer till en ny bana...
Hur mycket kan det skilja sig egentligen?

Anledningen till att jag frågar är ju att jag talade med en äldre racingförare, och han berättade hur de aldrig öht brydde sig om vad som satt där bak eller fram (stötdämparna alltså) och att det justerades minimalt. Sen kom Öhlins....
Först i cross, sen in i asfaltscirkusen, och plötsligt blev det en hypokondri utan dess like.

Självfallet en del i utvecklingen, och givetvis har det sänkt vavtider, men som sagt, ibland ger allt snack om justering ett lätt halsstarigt intryck, där det pga en eller två feljusteringar kan handla om vinna eller försvinna.

Ni som vet bättre - är det så?
Gör en justering SÅ mycket? Jag menar, lite bättre eller sämre blir det ju när man fiddlar, men som det låter när det resoneras, så verkar de nästan få en ny hoj! :)

Gör en justering SÅ mycket? Jag menar, lite bättre eller sämre blir det ju när man fiddlar, men som det låter när det resoneras, så verkar de nästan få en ny hoj! :)

Två klick på returen i bak löser alla problem. Punkt.

Ja, det kan vara en enorm skillnad på minsta lilla inställning. Sen kan det vara så att på den standard-dämpare märker du inte ett skit i skillnad på 14 klick på returen, för att den är så kass. Medan du på en riktigt shimsad dämpare/gaffel märker skillnad på ett klick.
1mm i rideheight låter som en liten justering, men kan ge stora skillnader i grepp, styrning etc.
Har man dock fått till hojen bra på en bana behöver man oftast inte justera så mycket senare dock.

Är det nån som vet var på banan Locatelli vurpade?

Edit: Ser ut att vara vid F1-omvägen i näst sista högern. Hur kommer man ut i däcktraven där?

Back