Jerez

Capirossi har problem med att lita på fästet fram tydligen

Loris Capirossi
"We started the qualifying session quite well, I was soon faster on race tyres. But then I took two big risks and nearly lost the front, and given that the crash I had in Qatar was because I lost the front, and we still don't know why, I lost a bit confidence in the front. We tried to make some small set-up changes, but with no success, so we have decided to make quite a drastic change for morning warm-up, trying to put more weight on the front. Anyway, our race rhythm isn't so bad. We are all very, very close and in the race the situation is always different from practice. We have to get the maximum from the warm-up and to try to do our best in the race."

Alla som tror att Hayden kommer svepa som en virvelvind genom fältet imorgon och visa vem som är den rättmätige världsmästaren räcker upp en hand...
Alla som är trötta på ditt behov av att thrashtalk´a Hayden räcker upp en hand...
Det var lite kul första gången men i varje inlägg i varje gp relaterad tråd är lite to much...

/N

Frågan är vad allas älskling Capirossi håller på med? Kanske dags att pensionera sig innan han blir lika pinsam som McWilliams.

Nåväl ... man behöver inte ha kört så j-a många race för att se och förstå vilka problem Capirex hade med hojens inställningar på kvalet. Det syntes hur tydligt som helst att framänden var mkt nervös och sedan verkade det som att bakfjädringen var lite mjuk ...

Capirossi & Stoner körde riktigt bra första delen av kvalet med vanliga racedäck. Verkar inte som om Ducatis chassie setup funkade lika bra med kvaldäck. Imorgon inga kvaldäck, då jädrans! :tummenupp

Frågan är vad allas älskling Capirossi håller på med? Kanske dags att pensionera sig innan han blir lika pinsam som McWilliams.

Vilka kriterier ska uppfyllas för att räknas som en pinsam förare? :va

Ett dåligt kval pga problem med inställningarna? Eller är det åldern som spelar in?
Kan vara kul att veta :rolleyes:

Alla som tror att Hayden och Vermeulen kommer lyckas hålla undan för Capirossi imorgon räcker upp en hand...
:hej
Jag vet att jag är tjatig, men:
Isse sammanfattade väl vad han, jag och många andra tycker.
Lägg din energi på något bättre är att dissa Hayden, du kan ju om du vill :tummenupp

Är man en av de duktigaste racingförarna inom Moto GP som någonsin funnits, är man knappast en pinsam förare! ;)
Jo, man kan faktiskt bli pinsam inom vilken sport som helst om man håller på för länge. Menar dock inte att Capirex skulle var slut på något vis, han tillhör lätt topp 10 i MotoGP ett par år till.

Last edited:
Alla som är trötta på ditt behov av att thrashtalk´a Hayden räcker upp en hand...
Det var lite kul första gången men i varje inlägg i varje gp relaterad tråd är lite to much...

/N

*word*

Börjar bli tröttsamt Nyteknik.
Håller med Zee här: Var är moderatorerna?
Våga moderera även aktningsvärda medlemmar.
Nyteknik: Du hackar alltid på Sandstream för att han upprepar sig, var finns kvintessensen?

Jag vill räcka upp en hand för att jag VILL tro på Hayden, och att han tar sig uppåt i fältet. Men det törs man ju knappt här.
Sen att det kanske inte BLIR så att han tar sig uppåt...so what.
Han var den värdige mästaren förra året.
Tjata inte mer om det där nu.
Detta år blir nån ANNAN mästare (utan baisse:ning av Hayden hela tiden).

*word*

Börjar bli tröttsamt Nyteknik.
Håller med Zee här: Var är moderatorerna?
Våga moderera även aktningsvärda medlemmar.
Nyteknik: Du hackar alltid på Sandstream för att han upprepar sig, var finns kvintessensen?

Jag vill räcka upp en hand för att jag VILL tro på Hayden, och att han tar sig uppåt i fältet. Men det törs man ju knappt här.
Sen att det kanske inte BLIR så att han tar sig uppåt...so what.
Han var den värdige mästaren förra året.
Tjata inte mer om det där nu.
Detta år blir nån ANNAN mästare (utan baisse:ning av Hayden hela tiden).

Vad är din poäng, det är ok att dissa vissa förare här men inte andra?
Det dissas förare här till höger och vänster, men just Hayden får man inte dissa eller vad?

Du brukar väl vara rätt duktig på att upprepa dig med :D
Det är jag väl medveten om och jag hade faktiskt med det i mitt inlägg ovan, dvs att NT brukar tjata om att jag är tjatig, men jag tyckte att det vart för tjatigt och bara skulle leda till ännu mera tjat så jag tog bort det :)

Vad är din poäng, det är ok att dissa vissa förare här men inte andra? Det dissas förare här till höger och vänster, men just Hayden får man inte dissa eller vad?
Grundproblemet är väl att en viss medlem dissat en speciell förare under en längre tid och det har stört många som därför bestämt sig för att visa hur illa de tycker om det genom att göra samma sak själva och dissa just Hayden överallt hela tiden.
Kontentan är att den första medlemmen säkert sitter hemma framför datorn och garvar häcken av sig.

Jo, man kan faktiskt bli pinsam inom vilken sport som helst om man håller på för länge. Menar dock inte att Capirex skulle var slut på något vis, han tillhör lätt topp 10 i MotoGP ett par år till.

Visst finns det förare som kan bli pinsamma. Men precis som du skriver... Capirossi räknas knappast till en av dem. Idag hade Capirex bästa varvtid ett par ggr innan kvaldäcken kom på. Tror inte att en "pinsam" förare skulle lyckats med det.

Vad är din poäng, det är ok att dissa vissa förare här men inte andra?
Det dissas förare här till höger och vänster, men just Hayden får man inte dissa eller vad?

Du förstår säkert (och det framgår tydligt om du läser) att det jag vänder mig mot INTE är dissandet av förare.
Utan det KONSTANTA dissandet av Hayden, och att detta blir tjatigt i längden.
Jag har stor respekt för Nytekniks oerhörda kunnande, men det är under hans värdighet att alltid upprepa detta mantra.
(detta gäller iofs många här. som tycks leva i ett vaakum, ett trauma efter gågna säsongen. Men...nu fick Nyteknik en släng av sleven.)

Grundproblemet är väl att en viss medlem dissat en speciell förare under en längre tid och det har stört många som därför bestämt sig för att visa hur illa de tycker om det genom att göra samma sak själva och dissa just Hayden överallt hela tiden.
Kontentan är att den första medlemmen säkert sitter hemma framför datorn och garvar häcken av sig.

Du har absolut en point där, men att då skrika efter cencur på den ena men inte den andra är inte speciellt snyggt.

Lite Kawasakibilder.

image001.jpg

image002.jpg

image003.jpg

image004.jpg

image005.jpg

image006.jpg

K07BKAWA003.jpg

K07BKAWA001.jpg

Last edited:
Back