Jerez

De bytte ledare två gånger i samma kurva tom. Grymt bra kört. Bautista körde som en galning, Dovizioso bromsade gudomligt och Lorenzo visade mästarklass. Synd att Barbera kraschade ut.
Grymt race i varje fall. :D

Elias kör som om han stulit hojen!

Trist race även om det var imponerande av Rossi att inte göra ett misstag på hela racet. Synd att Hopkins kraschade. Melandri och Capirossi besvikelser.

1. Rossi
2. Peddo
3. Edwards

Tycker jag var ok. Hade hoppats på Stoner och Hopkins pallen. Peddo tycker vi inte om =)

Annars av racet ganska så tråkigt =(

/MikkE & vbg_snake

Nästan lika tråkigt som ett F1 lopp :gäsp
Enda glädjeämnet var att jag hade fel om Edwards, han kan än.

Med två race nu körda kan man knappast påstå att MotoGP med 800 har inneburit roligare racing.

Capirossi snudd på längst bak i fältet! :confused:

Tyckte faktiskt synd om Hopkins när han gick i backen; körde så uppenbart hårt och bra. Han hade förtjänat en fjärdeplats.

Världsmästaren gjorde en finfin start men blev ikapp och omkörd av Elias, Stoner, Hopkins och Checa. I mål som åtta.

Ja det var ett sömnpiller, enda nöjet var att se världsmästaren sakta men säkert tappa. ;)
250 racet var dagens hödjpunkt, utan tvekan.

2841493 Med två race nu körda kan man knappast påstå att MotoGP med 800 har inneburit roligare racing.

Capirossi snudd på längst bak i fältet! :confused:

Tyckte faktiskt synd om Hopkins när han gick i backen; körde så uppenbart hårt och bra. Han hade förtjänat en fjärdeplats.

Världsmästaren gjorde en finfin start men blev ikapp och omkörd av Elias, Stoner, Hopkins och Checa. I mål som åtta.
Sjua. :mattias

Last edited:
Jaja, så illa tippade man inte.

Och Hayden var ju 4:a länge. Hade han hållit sig där så hade 4 av 5 tippade förare gått in i mina gissningar, ja förutom att Pedrosa och Rossi bytte plats då.

Undrar varför mästaren tappade såpass hela tiden?
Nåt verkade inte stämma. Och inga kommentarer om att han inte är bättre.

Back