Jan Leek - Kåserier

JMKbiker

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
19- Ducati Multistrada 950s, 99 Suzuki SV650s
Läste ett gammalt kåseri från Jan och fick flashback hur mycket jag uppskattade dom i bike(?) för 30+ år sedan.

Är han fortfarande aktiv med skrivandet? Finns hans kåserier samlade någonstans?

Har läst något han skrivit för ca ett år sedan. Bor kanske fortfarande i Leimbach och tror han kör en Ducce GT1000

Jan Leek...? Min gamla garantihandläggare på Hondaservice?

Skriver han...!?

.

.

.

Skoja ba'
Får mig att tänka på det han skrev en gång om havererade växellådor på Gw av tidigare generationer. 🙂
Bra kundhanteriing höll tydligen problemet lite okänt.

…eller besök hos liten tillverkare i Italien som förvarade ritningar över nya designer på skrivbordet men mer personliga saker inlåsta i kassaskåp :hihi
Men samma här, jag tycker också att Jan Leek var en ytterst bra skribent.

Får mig att tänka på det han skrev en gång om havererade växellådor på Gw av tidigare generationer. 🙂
Bra kundhanteriing höll tydligen problemet lite okänt.
Han lånade ut Hondas första Goldwing för provkörning till mig. Han sa att jag inte fick vurpa den för McNytt eller AoM skulle ha den för provkörning. Snacka om förtroende......

Några korta jag hittade på AoMC:

https://www.alltommc.se/jorden-runt-med-ducati-175-t/
mer än teaser om att det finns en historia att berätta

https://www.alltommc.se/robert-laver-1951-2018/

Ledsam men fin

Skulle vara kul att läsa om dom äldre, hade kunnat bli en bra bok.
Grävlingar = dörrmattor är något som etsats sig fast i hjärnan från en krönika som om jag inte missminner mig handlade om att köra i dåliga förhållanden som mörker och regn.

Min favorit är när han ingående beskriver en öppen provkörning med Husaberg där en person som inte kan något om motorcyklar själv anser sig vara expert. Han plågar cykeln på full gas på 1an hela slingan för att sedan vurpa med gashäng. Cykeln är sekunder från att explodera och personen går därifrån som om inget har hänt. Jag har själv delat den på SH för många år sedan men nu kan jag inte hitta den.

Min favorit är när han ingående beskriver en öppen provkörning med Husaberg där en person som inte kan något om motorcyklar själv anser sig vara expert. Han plågar cykeln på full gas på 1an hela slingan för att sedan vurpa med gashäng. Cykeln är sekunder från att explodera och personen går därifrån som om inget har hänt. Jag har själv delat den på SH för många år sedan men nu kan jag inte hitta den.
Det är nog Bosse Rindar du tänker på.
Hans kåserier från MC-nytt borde verkligen sammanställas i bokform.

Janne skrev om när han körde kurser på Nürburgring och att han alltid började med att folk fick bromsa. Det urartade alltid till en tävling om hur långa svartstreck man kunde göra med framdäcket... :)

Nyheter
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7