Hudik
Guest
Jag kom körandes efter en 70 väg idag och tro det eller ej, men jag höll 50.
Efter en stund kom jag upp bakom en lastbil som enl. min mätare ligger i 48 km/t, jag ligger bakom den i c:a 300 meter och han ligger i stabil fart så jag kikar ut till vänster och ser att det är klart, så jag börjar göra en omköring i 65-70 km/t när jag ligger straxt bakom mitten på lastbilen så bromsar och viker han för att göra en vänstersväng, han hade inte blinkers eller visat på något vis att han skulle svänga....
Så vad gör man?
1. Tvärnitar och förmodligen smäller rakt in i sidan på lastbilen ?
2. Kastar sej mot vänster och ger gärnet för att komma förbi?
Nummer 2 blev mitt alternativ med hjärtat i, ja ni kan nog gissa vart?
Bilder som visar händelseföroppet finns sist på delsida 5
När jag ÄNTLIGEN kommer förbi lastbilen vrider jag va på gasen och när ja är tillbaka på min sida av vägen står det en, ja just det, en polis som vinkar in mej och säjer att lasern visar 114km/t......
Han borde ha sett hela förloppet men körkortet ligger nu i hans ficka och inte i min

Vad ska man göra?
Hela sommaren borta för att andra inte kan köra
Efter en stund kom jag upp bakom en lastbil som enl. min mätare ligger i 48 km/t, jag ligger bakom den i c:a 300 meter och han ligger i stabil fart så jag kikar ut till vänster och ser att det är klart, så jag börjar göra en omköring i 65-70 km/t när jag ligger straxt bakom mitten på lastbilen så bromsar och viker han för att göra en vänstersväng, han hade inte blinkers eller visat på något vis att han skulle svänga....
Så vad gör man?
1. Tvärnitar och förmodligen smäller rakt in i sidan på lastbilen ?
2. Kastar sej mot vänster och ger gärnet för att komma förbi?
Nummer 2 blev mitt alternativ med hjärtat i, ja ni kan nog gissa vart?
Bilder som visar händelseföroppet finns sist på delsida 5
När jag ÄNTLIGEN kommer förbi lastbilen vrider jag va på gasen och när ja är tillbaka på min sida av vägen står det en, ja just det, en polis som vinkar in mej och säjer att lasern visar 114km/t......
Han borde ha sett hela förloppet men körkortet ligger nu i hans ficka och inte i min

Vad ska man göra?

Hela sommaren borta för att andra inte kan köra

Last edited: