Jagad av de blå, drar ni verkligen?

jag har prövotid. aldrig blivit jagad men jag kan tänka mig att flyga över ängar om jag så behöver för att behålla kortet

Ett tips är ju att köra med insidan så slipper du lära dig flyga för att behålla kortet.
 
tveksamt, mycket skryt.

Om man är 110% säker som när jag åkte ifrån de två som vände.

Jag hade en bra "flyktväg". De var långt ifrån mig så de såg ej regskylt.
Och jag kunde komma till ett ställe där de heller inte skulle komma ikapp mig och se regskylten innan jag var "borta" för dem.

nä, ja är :tuttar behöver inte...... :D :banana

:gråta

Det bästa med att vara chey :( Men tänk när du möter en gammal tjäring på 57 bast med hängisar ner till livrämmen som håller upp både byxor och "bröst". Då ligger du risigt till! :arsele
 
Last edited:
Dom flesta jag kört med under alla år skulle inte stanna. Tvivlar starkt på att det bara skulle vara ett stockholmssyndrom.
 
Ja, klantig omkörning i 120 accande på 80 väg blåröd blink i backspegeln.
Inte fan stannar man.
Man ger full mutter å svänger av på väg som man kan och glor som en galning i backspegeln.
Stoppa och ta straffet,,, no way catch me if you can.
 
Förstår inte heller den skara poliser som jagar i hastigheter runt 200km/h. Dom får varken löneförhöjning, diplom eller nyckel till stadshuset av Carin Lötblad. Det dom däremot kan få är ett testo-monsters död på sitt samvete.

Dom vill väl också rejsa och sen förstår jag inte varför dom ska ha dåligt samvete för att hojenföraren dom jagar kör ihjäl sig. Var och en väljer själv vilka risker dom vill ta.

Ungefär som att Rossi ska ha dåligt samvete ifall Stoner kör ihjäl.
 
Ja, klantig omkörning i 120 accande på 80 väg blåröd blink i backspegeln.
Inte fan stannar man.
Man ger full mutter å svänger av på väg som man kan och glor som en galning i backspegeln.
Stoppa och ta straffet,,, no way catch me if you can.

Skulle nog aldrig försöka köra ifrån en polis om den låg precis bakom en eller hade sirenerna på. Skulle man dock komma i 200+ och köra förbi en snut i motsatt riktning skulle jag nog dra på ytterligare om man inte vet om han vänder för att sedan köra av första bästa avtagsväg och hoppas att han inte hunnit vända och ligger minst 1 km efter:va.
 
Skulle nog aldrig försöka köra ifrån en polis om den låg precis bakom en eller hade sirenerna på. Skulle man dock komma i 200+ och köra förbi en snut i motsatt riktning skulle jag nog dra på ytterligare om man inte vet om han vänder för att sedan köra av första bästa avtagsväg och hoppas att han inte hunnit vända och ligger minst 1 km efter:va.

Frågan är om man skulle testa att gå till höger, TVÄRNITA och sedan envisas med att ligga bakom...

Jag vet hur jag hade reagerat iaf...wtf
 
Dom vill väl också rejsa och sen förstår jag inte varför dom ska ha dåligt samvete för att hojenföraren dom jagar kör ihjäl sig. Var och en väljer själv vilka risker dom vill ta.

Ungefär som att Rossi ska ha dåligt samvete ifall Stoner kör ihjäl.

Rossi och Stoner.....vilken jämförelse :arsele :D

Dumt att öka risken(för den jagande och omgivningen)bara för att man har polisbricka och små kulor. Då finns det faktiskt bättre saker att lägga krutet på.
 
Om inte jag är helt ute å cyklar så ska poliserna inte jaga om "riskerna är större än brottet" eller-hur-man-nu-ska-uttrycka-sig. D.v.s. om polisen bara vinkar in en å man drar så kan ju polisen haka på, men börjar jakten att bli "farlig" för såväl motorcyklisten som för medtrafikanter ska jakten avbrytas om inte trafikanten inte är direkt misstänkt för något. Kanske nån polis på forumet som kan det där bättre.

Så i princip, även om jag starkt avråder från det. Så borde det vara "riskfritt" (dåligt valt ord...) att dra.

Inget svar på TS fråga men ett litet stickspår...
 
Frågan är om man skulle testa att gå till höger, TVÄRNITA och sedan envisas med att ligga bakom...

Jag vet hur jag hade reagerat iaf...wtf

Har funderat på nåt liknande... Rondellkörning!

Om jag gasar satan med snuthäng, flera varv i rondellen, tills jag kommer upp bakom dem, då borde jag ha ett helt varvs försprång när jag kör ut ur rondellen?
 
Har funderat på nåt liknande... Rondellkörning!

Om jag gasar satan med snuthäng, flera varv i rondellen, tills jag kommer upp bakom dem, då borde jag ha ett helt varvs försprång när jag kör ut ur rondellen?

Kommer inte ihåg den exakta tekniken, men när du kommer ikapp bakom snuten så ska du tuta så kommer han instinktivt svänga av och då svänger du av nästa avfart = snuten är tutlurad och verkställande befäl beordrar jakten avbruten
 
Dags att för gott slå hål lite på "myten" att poliser inte får jaga mc-förare" som bara är misstänkt för trafikbrott.

Hade tillfälle att diskutera detta på en fest tillsammans med en polis, som på fritiden själv kör sporthoj. Enligt honom får dom fortfarande jaga motorcyklar, men måste hela tiden rapportera till sambandscentralen om läget, som i sin tur gör bedömningen om jakten ska fortsätta.

Kör du full fart på te.x E4'an, ingen trafik, bra sikt så är chansen stor att dom fortsätter.

Kör du full fart genom byar och gränder är chansen stor att jakten avbryts då det finns stor risk att du skadar dig själv eller andra.

Summa av summarum: Ju mer du kör som ett svin och tar risker, desto större är chansen att dom avbryter, vilket även innebär att chansen är desto större att du bryter dig själv.
 
Det ska mycket till för att jag ska stanna, men jag försöker ta det piano och inte skapa situationer i tätbebyggda områden. Utanför försöker jag låta bli att ta diskussionen genom att vara lite snabbare än dom. Mcpoliser ska man ha respekt för, dom kan köra hoj, på riktigt!

Fredrik:tummenupp
 
Dags att för gott slå hål lite på "myten" att poliser inte får jaga mc-förare" som bara är misstänkt för trafikbrott.

Hade tillfälle att diskutera detta på en fest tillsammans med en polis, som på fritiden själv kör sporthoj. Enligt honom får dom fortfarande jaga motorcyklar, men måste hela tiden rapportera till sambandscentralen om läget, som i sin tur gör bedömningen om jakten ska fortsätta.

Kör du full fart på te.x E4'an, ingen trafik, bra sikt så är chansen stor att dom fortsätter.

Kör du full fart genom byar och gränder är chansen stor att jakten avbryts då det finns stor risk att du skadar dig själv eller andra.

Summa av summarum: Ju mer du kör som ett svin och tar risker, desto större är chansen att dom avbryter, vilket även innebär att chansen är desto större att du bryter dig själv.

Det du skriver e sant. Tänk dock på att polisen inte nödvändigtvis behöver säga den faktiska hastigheten till centralen, då han vet att jakten avbryts om det bedöms farligt. Många, speciellt nykläckta landsfiskaler vill oxå köra fort...
 
Har aldrig gjort det med MC men med moppe hände det ett par gånger.
En gång körde jag en lånad, otrimmad, DT50 på en grusväg när polisen plötsligt dök upp. Eftersom varken jag eller polaren som satt bakpå hade hjälm så var det bara att ta till flykt. Var lite intressant att ligga och sick-sacka mitt i grusvägen i 30 km/h, med snuten som hängde på tutan en meter bakom moppen, tills vi äntligen fick chansen att smita undan via en gräsmatta på en villatomt.
Var nog världens långsammaste polisjakt, men jävlar vad nöjda vi var att vi klarade oss.

Med MC skulle jag nog aldrig försöka köra ifrån snuten, känns som att riskerna är en aning större när hastigheterna närmar sig 200 blås.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top