Jagad av de blå, drar ni verkligen?

Att köra ifrån en polisbil med en valfri sporthoj 600-1000cc borde väl vara lika svårt som att ta godis från en 5-åring?

Ta du en lite äldre 600 sporthoj, och jag är ute med en ny polisbil på en väg som jag kört massa ggr innan, du och kompisarna bara kanske är ute på en liten utflykt på vägar ni knappt kört på innan. Ofta är mindre vägar ganska kassa med mkt gropar m.m.

Tror nog du kommer bli förvånad över hur en duktig chaufför kan hänga på dig på lite sämre krokiga vägar! Det i samband med din adrenalin ich stressnivå är uppe i taket gör ju att riskerna blir ganska mkt högre att man på ett eller annat sätt får stopp på dig.

Så somsagt, beror nog väldigt mkt på omständigheterna!

Även poliser har en hastighetsgräns var de enligt generell kotym slutar jaga eller bedömmer att det inte är värt.
Tycker du själv inte rimligen att 200 km/h på random väg är en rimlig hastighet att färdas på så varför tror du att tusse lusing skulle tycka det?
200 km/h är en hyfsad fart, speciellt om det börjar svänga...
Han är polis och det är hans jobb, skulle du rycka stämpen UNDER ett betonggolv på ditt bygge...
Visst att du har panik men snutten är inte lika blåst som dig, han/hon har åxå en familj att komma hem till.

Du åker. Vem kör?

EDIT: "Krypte"? Är du från Jupiter?

Vet inte vad det heter när man är ett(1) med motorcykeln som skolan säger.

Jag rullar? Eller vad heter det?

Nej, Jag kommer ifrån en galax som heter æ~þqñЩþ*û⌂◙È▲├

Förstår inte heller den skara poliser som jagar i hastigheter runt 200km/h. Dom får varken löneförhöjning, diplom eller nyckel till stadshuset av Carin Lötblad. Det dom däremot kan få är ett testo-monsters död på sitt samvete.

själv har jag åkt ifrån en gång, satt på en cross och det va ju mer tur än skicklighet då jag anser mig själv som en okunnig förare, skulle nog aldrig försöka med hojen sålänge det inte var bilkö eller nån lämplig cykelväg, anledningen är att jag tycker inte att´jag kan behärska hojen såpass att jag skulle utsätta mig för det, stannar häldre och tar straffen än att bli skadad...

Givetvis sade någon hörde jag?

Förstår inte heller den skara poliser som jagar i hastigheter runt 200km/h. Dom får varken löneförhöjning, diplom eller nyckel till stadshuset av Carin Lötblad. Det dom däremot kan få är ett testo-monsters död på sitt samvete.

en kännlsa av adrenalin och spänning vill man ha även om man är polis, sen att vissa kansk tar ut det på en mc/bil jakt och andra på en körbana är en annan femma, men vad vet jag jag är ingen potatisgris hehe ;)

Hur fort är måste man då köra för att bli av med en polisbil? Jag gissar att dem inte ger upp förrän minst 200km/h? Känns svettigt att hålla det tempot på 80-väg....

Får jag vara med på ett hörn :rolleyes: jag som alltid är skrivsugen :D

Inga problem att pasera 260+ km/h där jag bor på 70-väg :rolleyes: har testat för våga fan inte köra saktare med snuthäng bakom, men tror han insåg att det går lite snabbt o han körde sketen v70 så det va inte länge jag såg han bakom mig, ja jag vet har inga speglar så blir lite så där o vända på huvet i denna farten, blåååååååååååååååser satan:D

Har testat med bil samma sträka i 200 o det är satans skumpigt, fast har man kört dessa vägar några tusen gånger så vet man minsta sväng/krön/utfart, nästan så man skulle kuna berätta hur vägarna går om nån skulle fråga :)

Jag får la skyla på att jag vart skitnördig o måste hem snabbt, såg inte vad som va bakom o vred nästan rullen i botten :D

Last edited:
Beror väldigt mycket på situationen. Eller knappt det, enda gången jag skulle försöka är om jag känner till omgivning mycket väl och vet ställen där de inte kan (komma igenom, följa efter av någon anledning) men aldrig försöka komma undan i höga hastigheter.

Vet med mig att jag inte behärskar hojen i sådana hastigheter samt med adrenalin utan dess like så NEJ.

Närmsta jag kommit är någon polis på motsatt sida som blinkat till lite.

Alla dagar i veckan... tror nog tvärt om att dom flesta som säger att dom drar snuten faktiskt också dragit ifrån snuten.

Beror väldigt mycket på situationen. Eller knappt det, enda gången jag skulle försöka är om jag känner till omgivning mycket väl och vet ställen där de inte kan (komma igenom, följa efter av någon anledning) men aldrig försöka komma undan i höga hastigheter.

Det är mycket enklare att komma undan om man känner till omgivningen och drar på där istället för att bomba motorväg där det till stor sannorlikhet om de vill få tag på dig har de en helikopter.

Edit: Fan så många inlägg det blir. Jag har trott det ska bli "dubbelt inlägg" så det läggs i en och samma men det är ju alltid någon som skrivit innan man trycker på Skicka.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman