Jag vill slippa krama toastolen...

Hur gör man då för att få den där jäkla sängen att sluta snurra? Ligger och håller fast mig, men den vägrar sluta och det känns som om den ska kasta av mig när som. Det luriga är att innan jag lägger mig så ligger den blick stilla... och väntar... den jäveln!

Prova ha den ena foten på golvet, det kan hjälpa ibland.

Vad är Citodon :va kan man köpa det receptfritt?

Eller måste man gå ner på plattan å tjacka? :hihi

Citodon är ett mycket starkt smärtstillande medicin. Ska absolut INTE blandas med alkohol.

Som ovan skriver så innehåller Citodon paracetamol men man ska vara mycket försiktig med denna medicin och ska bara användas efter läkarens ordination. Läkare har blivit mycket försiktiga att skriva ut denna (krävs också speciell blankett). Förutom risk för leverskador så kan andningen påverkas så astmatiker etc ska vara vara extra försiktiga. Finns även stor risk för tillvänjning.

Last edited:
Citodon är ett mycket starkt smärtstillande medicin. Ska absolut INTE blandas med alkohol. Som ovan skriver så innehåller Citodon paracetamol men man ska vara mycket försiktig med denna medicin och ska bara användas efter läkarens ordination. Läkare har blivit mycket försiktiga att skriva ut denna (krävs också speciell blankett). Förutom risk för leverskador så kan andningen påverkas så astmatiker etc ska vara vara extra försiktiga. Finns även stor risk för tillvänjning.

Att det är MKT starkt är väl att ta i, svagaste Kodein preparatet. Varje pilla innehåller 500mg paracetamol, dvs 1 Panodil. Men generellt så ska ju inte piller blandas med fylle.
Det övriga är helt riktigt (förutom att det går på e-recept :) )

Att det är MKT starkt är väl att ta i, svagaste Kodein preparatet. Varje pilla innehåller 500mg paracetamol, dvs 1 Panodil. Men generellt så ska ju inte piller blandas med fylle.
Det övriga är helt riktigt (förutom att det går på e-recept :) )

Jobbar inom vården och vi "här" är mycket försiktiga vad gäller användningen av Citodon. Skrivs (ska inte göras i alla fall) utan att man har gjort en grundlig utredning samt provat andra smärtstillande preparat.

Naturligtvis går det mesta på e-recept men det finns fortfarande vårdcentraler som inte har infört detta (liksom digital diktering) :huvet

Har själv använt Citodon mot smärta orsakat av mitt immunförsvar.:gnissla

Har tidigare varit försedd med triangelvarning men den märkningen har nu borttagits.

Last edited:
change of plan ;)

imorgon bitti är det Red Bull/Vodka som gäller som kur, möjligtvis minus Vodkan, beror på hur mycket som försvinner inatt :D

Jobbar inom vården och vi "här" är mycket försiktiga vad gäller användningen av Citodon. Skrivs (ska inte göras i alla fall) utan att man har gjort en grundlig utredning samt provat andra smärtstillande preparat.

Är nog samma policy på dom flesta mottagningar, vilket är bra om det inte går till överdrift.

Sov ett par timmar gå upp och drick rejält med blåbärssoppa sov vakna besök toan duscha ät lägg dig framför soffan och slå på något dåligt....

upp till bevis nu! hur har det gått för alla och deras taktik?

Tack vare en kombination av era SUVERÄNA tips & ett gäng RESORB så har jag idag varit piggare & fräschare än jag någonsin kunnat drömma om... :)
Det blev ett jäkla :yoparty igår & trots att jag blandade friskt med olika sorters alkohol, öl, vin, cider & skumpa(såklart!) så har jag idag INTE behövt KRAMA TOALETTSTOLEN... :D :D :D
Så tack än en gång för era tips :tummenupp & GOD FORTSÄTTNING på er allihopa.

/Sladdfantomen

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...