Jag vill slippa krama toastolen...

Fast jag är eg av övertygelsen att super man så att man blir riktigt bakis så förtjänar man det och skall därmed lida. Våga vägra bakismedicinering......

Har faktiskt levt efter de måttot men varför lida i onödan... :D

Tack för alla goda råd!!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Om man ser till att aldrig få för mycket blod i alkoholomloppet så slipper man bli bakis!

Det har jag lärt mig av A-laget!

Att både tvinga i sig mat samt vätska gör att kroppen inte blir allt för uttorkad...vilket gör att man oftast slipper bakfyllan. Det som skapar huvudvärken efter en utekväll är i de flesta fall vätskebrist..vilket alkoholen skapar. Sen att du känner dig nere samt hängig beror helt enkelt på kroppen har blivit utsatt för ett gift (etanol)....vilket i sin tur leder till att kroppen är i full sjå med att reparera skadan. Och det enda botemedlet för det är vila. Lycka till...o tryck i dig lite mat o så mycket vatten/mjölk som du orkar efteråt :tummenupp

Last edited:
För alla som är över ~20 bast så borde det ju vara allmänbildning hur man undviker att bli bakis.
Nåväl, det kan ju iofs va bra att få lite tips ibland. Här kommer mina:

# Drick hyfsat med vatten mellan drinkarna (egentligen inte så viktigt, mest för kärringar)
# I slutet av kvällen, sluta drick sprit, drick bara vatten
# Käka gött fyllekäk, kebab/hamburgare etc, mer vatten
# Innan sänggående ta en eller två bananer (kalcium) samt resorb + mkt vatten
# Ha ett glas resorb samt en flaska vatten bredvid sängen
# Ställ klockan på hyfsat tidigt ~8-9, svep glaset med resorb, gå o pissa
# Gå och lägg dig igen
# Vakna och må helt ok runt 12-13, lägg bakis-skiten
# Käka frukost: pizza
# ta en dusch: Klart!!

Detta är baserat på mångårig erfarenhet samt även praktiserat rutinen då jag jobbade hyfsat tidigt på lördagar förra året. :mattias

Tilläggas bör att Resorb egentligen är onödigt att köpa. Den innehåller bara socker, salt och mineraler (främst kalcium). Går ju lätt att blanda ihop själv. Att den har effekt är det dock ingen tvekan om.

För alla som är över ~20 bast så borde det ju vara allmänbildning hur man undviker att bli bakis.

# Drick hyfsat med vatten
# I slutet av kvällen, sluta drick sprit, drick bara vatten
# Käka gött fyllekäk, mer vatten
# Innan sänggående resorb + mkt vatten
# Ha ett glas resorb samt en flaska vatten bredvid sängen
# Ställ klockan på hyfsat tidigt ~8-9, svep glaset med resorb, gå o pissa

Detta är baserat på mångårig erfarenhet samt även praktiserat rutinen då jag jobbade hyfsat tidigt på lördagar förra året. :mattias

Mycket vatten i din diet broder!
Blir du öht full när du är ute? :)

Drick "mycket" vatten (jag brukar tvinga i mig en liter) innan sängen och ha vatten redo bredvid sängen när du vaknar.
Då slipper man vara direkt illamående och är bara seg istället. Passa på att köra en tvättmaskin eller två samtidigt som du intar soffläge och kollar tv hela dagen :tummenupp

Låter möjligen drastiskt, men kan det hjälpa att sätta fingrarna i halsen och spy det sista man gör? Undrar uppriktigt...

Bifogat

• puke.jpg
    puke.jpg
    55.9 KB · Visningar: 66
Dr.Bike skrev:
Mycket vatten i din diet broder!
Blir du öht full när du är ute?

Höhö, det är faktiskt den ultimata dieten ;)

Men första steget kan man faktiskt skippa, det är ju det som har med själva fyllan att göra ( står ju också inom parentesen).
Man kan bli karatefull, och sen börja med min diet och då klara sig hyfsat undan bakfyllan.
Själva grejen med den är ju att på ett humant (och snabbt) sätt BLI AV med den fylla man har skapat :tummenupp

Låter möjligen drastiskt, men kan det hjälpa att sätta fingrarna i halsen och spy det sista man gör? Undrar uppriktigt...

Det funkar rätt hyfsat. Jag själv klarar det inte, men exet gjorde det alltid innan sänggående, och hon blev inte lika bakis som mig. Då slapp man garanterat allt "kelande" som är uppriktigt jobbigt och gör en illamående när man druckit fem öl för mycket :D

för mig finns det två alternativ:

1.
dra i mig något fyllekäk samt mycket vätska t.ex. en stor jävla kebab med tillhörande dricka samt en massa vatten efteråt

2.
supa skallen av mig så hårt att jag fortfarande är full när jag vaknar dagen därpå (så man inte hunnit bli bakis än). därefter blir den en rejäl frukost, antingen en stor macka med stekta ägg eller en pizza.

mat och dryck är det enda som lindar en rejäl baksmälla, detta är inget botemedel utan något förebyggande som måste fixas innan lidandet sätter igång!

App app, de lärde säger att mat fördröjer absorptionen av alkoholen i blodomloppet. Äter du fet mat samtidigt som du dricker tar kroppen upp alkoholen långsammare och alkoholen stannar då i kroppen längre. Du nyktrar inte till fortare.
Drick massvis med vatten, det hjälper levern att rensa ur alkoholen.

Saxat från boken "Knäpp kunskap" som är någon timmes trevlig läsning om du inte tar dig ur sängen efter en fylla.

Inget hjälper för mig längre. Fyllde trettio för två dagar sen och efter födelsedagsfyllan är det bara inse att jag snart går i barndom.
Festa flera dagar i rad är nåt jag mästrade för tio år sen men nu är det bara att glömma. Jag behöver också tips, då jag inte tänker lägga festandet på hyllan riktigt än.

Last edited:

Funkar faktiskt helt jäkla sjukt bra. Klart över förväntan. Dock så verkar det som man vänjer sig eller nåt. 2:a-3:e gången man kör resorbtricket på kort tid säger kroppen "nädu, den går Jag inte på, ny får du allt spy"

Höhö, det är faktiskt den ultimata dieten ;)

Men första steget kan man faktiskt skippa, det är ju det som har med själva fyllan att göra ( står ju också inom parentesen).
Man kan bli karatefull, och sen börja med min diet och då klara sig hyfsat undan bakfyllan.
Själva grejen med den är ju att på ett humant (och snabbt) sätt BLI AV med den fylla man har skapat :tummenupp

Jodå jodå, jag vet. Och jag håller med dig helt!
Ville bara retas lite!
JAg kör samma koncept, ja när jag minns det! :D
Blir väl inte alla gånger kanske...men INTENTIONEN finns där!
Och visst hjälper det.

På högskolan sa lärarna: - Kung på natten - Kung på da´n!

Vi sa: - Kung på natten - Ledig på da´n! :hoppskrat

App app, de lärde säger att mat fördröjer absorptionen av alkoholen i blodomloppet. Äter du fet mat samtidigt som du dricker tar kroppen upp alkoholen långsammare och alkoholen stannar då i kroppen längre. Du nyktrar inte till fortare.
Drick massvis med vatten, det hjälper levern att rensa ur alkoholen.

Saxat från boken "Knäpp kunskap" som är någon timmes trevlig läsning om du inte tar dig ur sängen efter en fylla.
det går inte att påverka hur snabbt/långsamt man blir av med alkoholen i kroppen. dessutom handlar tråden inte om detta. TS ville veta bästa sättet att bli av med baksmällan inte att bli av med alkoholen.

det går inte att påverka hur snabbt/långsamt man blir av med alkoholen i kroppen. dessutom handlar tråden inte om detta. TS ville veta bästa sättet att bli av med baksmällan inte att bli av med alkoholen.

ditt tips är alltså då...?

Det borde väl höra ihop?!
Ju fortare du blir av med alkoholen ju bättre borde du väl må?
Nåja, bara ett tips.

...och det jag skrev var att med fet mat i magen tas alkoholen upp långsammare. Skitsamma, vem vill det egentligen. Full på kortast tid vinner! ;)

ditt tips är alltså då...?

läs första sidan näst längst ner:

för mig finns det två alternativ:

1.
dra i mig något fyllekäk samt mycket vätska t.ex. en stor jävla kebab med tillhörande dricka samt en massa vatten efteråt

2.
supa skallen av mig så hårt att jag fortfarande är full när jag vaknar dagen därpå (så man inte hunnit bli bakis än). därefter blir den en rejäl frukost, antingen en stor macka med stekta ägg eller en pizza.

mat och dryck är det enda som lindar en rejäl baksmälla, detta är inget botemedel utan något förebyggande som måste fixas innan lidandet sätter igång!

aja, skit samma. dock är det ju som så att man troligtvis inte har så mycket alkohol kvar i magen när man skall fyllekäka!
Det borde väl höra ihop?!
Ju fortare du blir av med alkoholen ju bättre borde du väl må?
Nåja, bara ett tips.

...och det jag skrev var att med fet mat i magen tas alkoholen upp långsammare. Skitsamma, vem vill det egentligen. Full på kortast tid vinner! ;)

Last edited:
Dr.Bike skrev:
JAg kör samma koncept, ja när jag minns det!

Hehe, ja det är ju det som är problemet, händer ju ibland att man glömmer o då mår man faan inte bra på morgonen :huvet

Jippo skrev:

Du glömmer den viktiga bakis-skiten!
Ibland kan jag fan känna tydligt hur baksmällan liksom försvinner i samband med bajset :tummenupp

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan