Jag vill slippa krama toastolen...

Du glömmer den viktiga bakis-skiten!
Ibland kan jag fan känna tydligt hur baksmällan liksom försvinner i samband med bajset :tummenupp

:rolleyes: jo du.. men du måste ju ha mat som hjälper hjälper att trycka på skiten :tummenupp

Sant, stryp en rackare, ta en dusch och sen äta pizza eller hamburgare med extra allt så ordnar det sig alltid. I den ordningen :fakta

Just ja, höll på att glömma.
Att ta en låång dusch när jag kommer hem på fyllan är fruktansvärt skönt och jag tycker faktiskt det hjälper mot bakfyllan.
Somna inte!
En gammal polare somnade pladask över golvbrunnen med vattnet på vilket blev en dyr historia.

Resorb eller bakis är det som gäller..överdosera gärna. En innan du börjar dricka, 2 innan du somnar och en när du vaknar. Då kan du tom planera in ngt kul på nyårsdagen :tummenupp

Ha ett par såna här i kylskåpet (finns knappast utanför Finland) och konsumera efter du vaknat. Men passa dig för risken att bli på lyset igen :fyllisar

Hartwall_Original_Gin_Long_Drink.jpg

Ha ett par såna här i kylskåpet (finns knappast utanför Finland) och konsumera efter du vaknat. Men passa dig för risken att bli på lyset igen :fyllisar

Hartwall_Original_Gin_Long_Drink.jpg

:rolleyes: När vi åker på kryssning nån gång om året så köper jag ALLTID ett sexpack sånnadära dagen efter :tummenupp

Annars som redan nämnst så funkar Resorb jävligt bra 2 tabletter och 0,5 l vatten innan fest, 2st innan sängåeende, 2st ståendes i ett glas på nattduksbordet för att svepas tillsammans med en ipren när man vaknar.... :tummenupp

Kan bara instämma i resorbkören. Slipp spykänslan och var bara seg. En före utgång och en när du kommer hem.:tummenupp

Såg att 7-11 kränger något "Revigör" där man får 4 tabletter för hundra spänn. Två rör med resorb går på en femtilapp på apoteket.

1) sov ordentligt natten innan och var uppvätskad från början
2) käka ordentligt med god mat
3) drick måttligt med sprit, det är sällskapet inte spriten som är roligt
håller du inte med om detta bör du ta dig en allvarlig funderare om du är för ung, för dum eller för beroende för att dricka över huvudtaget.
4) håll dig undan från rödvin och drick samma vad du nu än dricker. inga häxblandningar och rödvin smakar röv iaf. så det är ingen förlust att inte dricka det.
5) lite resorb har ingen dött av så de som har lätt för att bli bakis borde slänga i sig en sådan eller två under kvällen antingen innan festandet eller efter.
resorb är ett medel för att hjälpa kroppen hålla vätske och salt balansen, används ofta vid magsjuka eller när man är dehydrerad av något skäl tex fylla.
6) lite nattmat är inte fel, med tillhörande dricka.
7) ordentligt med sömn
8) vakna upp utan att vara bakis öht.
9) gör något roligt av dagen istället för att ligga o må skit.

Det finns de som dött av det om man har hjärtfel och i danmark är det förbjudet att dricka på barer (går inte ens beställa) men personligen dricker jag redbull, gärna i kombination med jäger.
är i princip aldrig bakis.

Last edited:
Den beprövade metoden att dricka som man har vett till och sedan klaga över att man är seg/sliten dagen efter funkar alltid!
Det är fegt att smita undan bakfyllan

Fan, blir det såhär jobbigt när man blir gammal!? :näsblod

Japp!
Upp till 20års åldern hade jag aldrig baksmälla, lite seg på grund av att man hade varit vaken länge, men inget annat.
Någon gång i 30 års åldern började varje fylla att straffa sig rejält, och nu är det bara ett fåtal tillfällen som är värda att bli bakis för.

Numera kan jag vara sängliggande en hel dag efter en sexpack starköl, jag är definitivt inte körklar före middag, men brukar inte köra alls på hela dagen efter, vilket gör att sommartid dricker jag nästan aldrig, det kan ju bli årets bästa MC-väder, och det tycker jag inte är värt att offra.

Så är det att bli gammal!

Citodon låter ju skit bra, not!
kodeinfosfathemihydrat & paracetamol är ju verkligen det bästa man kan få i sig när man druckit....

Är övertygad om att Citodon är snällare mot kroppen vid en bakfylla än bara massa Paracetamol iallafall. Innehåller Citodon lika mycket paracetamol som en vanlig värktablett? Vart är Boris Jr när man behöver honom? :va

Last edited:
Är övertygad om att Citodon är snällare mot kroppen vid en bakfylla än bara massa Paracetamol iallafall. Innehåller Citodon lika mycket paracetamol som en vanlig värktablett? Vart är Boris Jr när man behöver honom? :va

Vad är Citodon :va kan man köpa det receptfritt?

Eller måste man gå ner på plattan å tjacka? :hihi

Han har redan ifrågasatt hur farligt det kan vara....

Snällare mot kroppen är Citodon knappast då Kodein inte direkt är biverkningsfritt. Dock så delar Kodeinet inte cyppar (isoencym för nedbrytning i levern) med alkohol så kodein är rent farmakologiskt inte det som skulle vara leverskadligt i pillret. (det farliga för levern är paracetamolen och citodon innehåller inte mer pmol är vanliga panodil vilket går utmärkt att ta under bakfylla)

Sen är väl opiatbruk till vardags för att behandla bakfylla inget jag direkt kan rekommendera ty det är lite som att ge morfin mot nageltrång....

Han har redan ifrågasatt hur farligt det kan vara....

Snällare mot kroppen är Citodon knappast då Kodein inte direkt är biverkningsfritt. Dock så delar Kodeinet inte cyppar (isoencym för nedbrytning i levern) med alkohol så kodein är rent farmakologiskt inte det som skulle vara leverskadligt i pillret. (det farliga för levern är paracetamolen och citodon innehåller inte mer pmol är vanliga panodil vilket går utmärkt att ta under bakfylla)

Sen är väl opiatbruk till vardags för att behandla bakfylla inget jag direkt kan rekommendera ty det är lite som att ge morfin mot nageltrång....

Hur är det med Tramadol? Är det paracetamol i det med?

Problemet med mina bakfyllor är att jag får en helt sjuk nackvärk. Får denna värken med jämna mellanrum ändå, men sprit(uttorkning/mineralbrist?) verkar utlösa det. Eller kan det vara någon annan kemisk obalans? :confused:

Hur är det med Tramadol? Är det paracetamol i det med?

Problemet med mina bakfyllor är att jag får en helt sjuk nackvärk. Får denna värken med jämna mellanrum ändå, men sprit(uttorkning/mineralbrist?) verkar utlösa det. Eller kan det vara någon annan kemisk obalans? :confused:

Nej Tramadol är där ingen paraceptamol i och dessutom är det betydligt sämre som kombination till bakfylla. Håll dig ifrån det....

Ge fan i att sova i badkaret när du kommer hem packad så skall du se att nackvärken i kombination med fylla försvinner...

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back