Andre_A
Punisher
Lorge skrev:2047742Ok.
Vad är serviceintervallerna på en mille 99-00 ?
Andre_a:
Hur lång är du?
Jag är ca 1,85 lång. Inte jättelångt, men inte så jätte kort heller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lorge skrev:2047742Ok.
Vad är serviceintervallerna på en mille 99-00 ?
Andre_a:
Hur lång är du?
Lorge skrev:2047873Försäkringen på mej var iofs ganska saftig, men det är den ju på alla hojjar när man är 21.
Finns det mycket mille i tyskland, lönar det sej att importera?
Det finns ingen speciell aprilia märkesförsäkring va?
Fan att man inte är ledig förräns om en vecka, vill åka och kolla på hojj nu ju![]()
Andre_A skrev:2047882Jag betalar 1200 i månaden på Folksam. Jag har halv försäkring. Räcker för mig tycker jag.
Jag är 24 och har inte så höga bonusar precis.
Lorge skrev:2047900Ok. Tror helförsäkring på en 00a skulle gå på 2100/mån hos trygghansa.
Men får se om man orkar helförsäkra... Skall ringa runt till lite olika bolag och kolla först ...
Haha weird.. testa salusansvar. jag hade 1200 kr i mån, helförsäkrat förra åretAndre_A skrev:2047882Jag betalar 1200 i månaden på Folksam. Jag har halv försäkring. Räcker för mig tycker jag.
Jag är 24 och har inte så höga bonusar precis.
Lorge skrev:2046107får man betala för en 748? Nån som kan säga några ord om respektive hojj?
Lorge skrev:2047765Ok. Har du bara testat 01-03 eller är den äldre kass att skjuta med?
Jaja
Vad skall man pynta då? För en fräsch 99-00 med 1500-2000 mil på mätaren.
Lär ju va en del som försöker med drömpriser såhär i början på säsongen..
*Superlight* skrev:2048206Har kört Ducce i några år nu och förra året blev det en 748:a.
Jag kör ca: 1500 - 2000+ mil per år och förra året blev det drygt 1600 problemfria mil med den.
748:an som är lillebror har visserlige mindre effekt än 916/996 men tillräckligt ändå, jag lovar.
Är du inte ute efter en hoj som låter gott, ser bra ut och gör varenda kurvig väg till en våt dröm så ska du absolut testa en Ducce![]()
Lorge skrev:2048532Dom verkar grymma och är snygga som fan. Men passar väl inte riktigt in i budgeten på 60pix...
Jag tror det är en mille jag skall ha. Skall se till att bli ledig från jobbet nån dag så man kan åka och kolla på cyklar och provköra.
TRX-Lynn skrev:2048541Självklart ska du ha aprilia... du kommer inte ångra dig en sekund...![]()
Lorge skrev:2051340Kom igen nu, vill ha mer tankar och intryck från millen!
Gärna lite negativ kritik om ni har nån!
Hoppas det är så!![]()
_basse_ skrev:2047746Vill du ha körglädje och en lättkörd hoj ska du ha en Mille
KÖP NU!!!!
Black-Wolf skrev:2051382Vill du ha en ngt billigare Aprilia V-twin vad gäller inköp och försäkring så ska du ju kolla in Falcon![]()
/BW
VR-8 skrev:2051368Det enda tänkbara negativa är om du vant dig vid en t.ex Hayabusa (effekt/toppfart), det hade jag gjort. Skillnaden är ganska stor vad det gäller acc och toppfart. Däremot så åker du 8'r runt busen på små kurviga vägar om du vill.
Vad det gäller diverse återkallelser på svingar och dylikt så är det upp till din handlare att köra det snabbt och enkelt för dig. Jag har läst om andra ägare runt om i världen som har en massa skit att säga om Aprilia men det mesta rör faktiskt dålig respons från återförsäljare och importörer. Min handlare som jag köpt min från är kanon, han hämtade min hoj vid dörren(den står i vardagsrummet) och gjorde garanti jobben för att sedan lämna den igen vid samma dörr. SERVICE!!!!!!!!!!!!!!
J
Köp en sp1:a, här får du en en racer till bra pris + att den är ok att försäkra, själv betalar jag 420kr/mån halvförsäkradLorge skrev:2044458Hejsan..
Är på jakt efter en ny motorcykel. Kommer köra en hel del i sommar och även använda den för att åka till jobbet.
Jag har varit iväg och provkört kawasaki er6n idag men vill ha en lite sportigare hojj. Nån som har nåt tips på lite sportigare hojjar med twinmotor?
Mr Helmut skrev:2051393hur håller sig en mille r i jämförelse med en r1a?

|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |