jag vill ha twin

Försäkringen på mej var iofs ganska saftig, men det är den ju på alla hojjar när man är 21.

Finns det mycket mille i tyskland, lönar det sej att importera?
Det finns ingen speciell aprilia märkesförsäkring va?

Fan att man inte är ledig förräns om en vecka, vill åka och kolla på hojj nu ju :D

Lorge skrev:
2047873 Försäkringen på mej var iofs ganska saftig, men det är den ju på alla hojjar när man är 21.

Finns det mycket mille i tyskland, lönar det sej att importera?
Det finns ingen speciell aprilia märkesförsäkring va?

Fan att man inte är ledig förräns om en vecka, vill åka och kolla på hojj nu ju :D

Jag betalar 1200 i månaden på Folksam. Jag har halv försäkring. Räcker för mig tycker jag.
Jag är 24 och har inte så höga bonusar precis.

Andre_A skrev:
2047882 Jag betalar 1200 i månaden på Folksam. Jag har halv försäkring. Räcker för mig tycker jag.

Ok. Tror helförsäkring på en 00a skulle gå på 2100/mån hos trygghansa.
Men får se om man orkar helförsäkra... Skall ringa runt till lite olika bolag och kolla först ...

Lorge skrev:
2047900 Ok. Tror helförsäkring på en 00a skulle gå på 2100/mån hos trygghansa.
Men får se om man orkar helförsäkra... Skall ringa runt till lite olika bolag och kolla först ...

Räcker med halv. Räkna ut vad du sparar på ett år, så ser du hur mycket pengar du själv kan lägga på hojen.

Andre_A skrev:
2047882 Jag betalar 1200 i månaden på Folksam. Jag har halv försäkring. Räcker för mig tycker jag.
Haha weird.. testa salusansvar. jag hade 1200 kr i mån, helförsäkrat förra året :tummenupp ..i sthlm, som annars brukar vara dyrare

Lorge skrev:
2046107 får man betala för en 748? Nån som kan säga några ord om respektive hojj?

Har kört Ducce i några år nu och förra året blev det en 748:a.
Jag kör ca: 1500 - 2000+ mil per år och förra året blev det drygt 1600 problemfria mil med den.

748:an som är lillebror har visserlige mindre effekt än 916/996 men tillräckligt ändå, jag lovar.

Är du inte ute efter en hoj som låter gott, ser bra ut och gör varenda kurvig väg till en våt dröm så ska du absolut testa en Ducce :)

Lorge skrev:
2047765 Ok. Har du bara testat 01-03 eller är den äldre kass att skjuta med?

Jaja :)
Vad skall man pynta då? För en fräsch 99-00 med 1500-2000 mil på mätaren.

Lär ju va en del som försöker med drömpriser såhär i början på säsongen..

Borde funka lika bra att skjutsa på 98-00 det är väre med 04-> eftersom de har vassare röv som zx10r typ den har en tendens att skära in i benen säger de som brukar åka.

*Superlight* skrev:
2048206 Har kört Ducce i några år nu och förra året blev det en 748:a.
Jag kör ca: 1500 - 2000+ mil per år och förra året blev det drygt 1600 problemfria mil med den.

748:an som är lillebror har visserlige mindre effekt än 916/996 men tillräckligt ändå, jag lovar.

Är du inte ute efter en hoj som låter gott, ser bra ut och gör varenda kurvig väg till en våt dröm så ska du absolut testa en Ducce :)

Dom verkar grymma och är snygga som fan. Men passar väl inte riktigt in i budgeten på 60pix...

Jag tror det är en mille jag skall ha. Skall se till att bli ledig från jobbet nån dag så man kan åka och kolla på cyklar och provköra.

Lorge skrev:
2048532 Dom verkar grymma och är snygga som fan. Men passar väl inte riktigt in i budgeten på 60pix...

Jag tror det är en mille jag skall ha. Skall se till att bli ledig från jobbet nån dag så man kan åka och kolla på cyklar och provköra.

Självklart ska du ha aprilia... du kommer inte ångra dig en sekund... :tummenupp

Kom igen nu, vill ha mer tankar och intryck från millen!
Gärna lite negativ kritik om ni har nån!

TRX-Lynn skrev:
2048541 Självklart ska du ha aprilia... du kommer inte ångra dig en sekund... :tummenupp

Hoppas det är så! :D

Lorge skrev:
2051340 Kom igen nu, vill ha mer tankar och intryck från millen!
Gärna lite negativ kritik om ni har nån!

Hoppas det är så! :D

Det enda tänkbara negativa är om du vant dig vid en t.ex Hayabusa (effekt/toppfart), det hade jag gjort. Skillnaden är ganska stor vad det gäller acc och toppfart. Däremot så åker du 8'r runt busen på små kurviga vägar om du vill.

Vad det gäller diverse återkallelser på svingar och dylikt så är det upp till din handlare att köra det snabbt och enkelt för dig. Jag har läst om andra ägare runt om i världen som har en massa skit att säga om Aprilia men det mesta rör faktiskt dålig respons från återförsäljare och importörer. Min handlare som jag köpt min från är kanon, han hämtade min hoj vid dörren(den står i vardagsrummet) och gjorde garanti jobben för att sedan lämna den igen vid samma dörr. SERVICE!!!!!!!!!!!!!!

J

Vill du ha en ngt billigare Aprilia V-twin vad gäller inköp och försäkring så ska du ju kolla in Falcon :tummenupp

/BW

Twinnar

En mille är nog inte fel att köpa... är själv ute och kollar efter sporthojs twinnar i 60 000 kr klassen. De flesta tl 1000 har på tok för mycket mil på sig för att vara prisvärda.

Men en sak undrar jag och jag hittar fn inte svar nånstans. :va

Aprilia Falco
Varför är den så billig beg för? Och vad är det för hoj egentligen? Är det nått att åka på? Skulle vara kul å få veta lite om hojen :tummenupp

Falco

Black-Wolf skrev:
2051382 Vill du ha en ngt billigare Aprilia V-twin vad gäller inköp och försäkring så ska du ju kolla in Falcon :tummenupp

/BW

Hur är Falcon att äga? Är det nå krut i den? :confused:

Falcon är en riktigt fin hoj, runt 120 hästar i den (nertrimmad millemotor, lite bättre mellanregister), passar för gatåka och gör inte bort sig på bana heller. Anledningen att den är billig begagnad är att Aprilia är ett väldigt litet märke i Sverige och många vet inte vad det är för hoj, hur kvaliteten är osv, detta kan göra den lite svårsåld.

En riktigt fin cykel som är minst lika bra som tl1000s och vtr firestorm. :tummenupp

VR-8 skrev:
2051368 Det enda tänkbara negativa är om du vant dig vid en t.ex Hayabusa (effekt/toppfart), det hade jag gjort. Skillnaden är ganska stor vad det gäller acc och toppfart. Däremot så åker du 8'r runt busen på små kurviga vägar om du vill.

Vad det gäller diverse återkallelser på svingar och dylikt så är det upp till din handlare att köra det snabbt och enkelt för dig. Jag har läst om andra ägare runt om i världen som har en massa skit att säga om Aprilia men det mesta rör faktiskt dålig respons från återförsäljare och importörer. Min handlare som jag köpt min från är kanon, han hämtade min hoj vid dörren(den står i vardagsrummet) och gjorde garanti jobben för att sedan lämna den igen vid samma dörr. SERVICE!!!!!!!!!!!!!!

J

Att tilllägga det med svingen berör 04-> , inget fel innan <-03 som är i trådskaparens pris klass.

Lorge skrev:
2044458 Hejsan..
Är på jakt efter en ny motorcykel. Kommer köra en hel del i sommar och även använda den för att åka till jobbet.

Jag har varit iväg och provkört kawasaki er6n idag men vill ha en lite sportigare hojj. Nån som har nåt tips på lite sportigare hojjar med twinmotor?
Köp en sp1:a, här får du en en racer till bra pris + att den är ok att försäkra, själv betalar jag 420kr/mån halvförsäkrad

Mr Helmut skrev:
2051393 hur håller sig en mille r i jämförelse med en r1a?

Vet inte om det är någon större skillnad i körglädje. Jag har polare som kör rettor och dom har lika roligt som jag (inte riktigt men nästan :D ).

Skillnaden för mig är försäkringen, som är svindyr på R1 och mindre dyr på Millen.

När vi är ute och kör på vägarna märker man ingen större skillnad prestandamässigt, men i kurvorna tycker iallafall jag att Millen går mycket stadigare.

Anledningen till att jag köpte Millen var att jag alltid har varit svag för Italienskor (Ducati), men dom var rent för dyra och man måste antagligen skruva en hel del själv. Nu när jag kört Aprilian sen förra sommaren, skulle jag aldrig byta den mot en Ducce!

Jag var ute och körde ca 13mil idag....... AAAHHHH va härligt det va :squid

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...